مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

درمان گیاهان آپارتمانی

Tuesday، ۲۴ Mehr ۱۴۰۳

دیفن باخیا، بونسای، حسن یوسف، برگ انجیری و غیره نمونه‌ای از انواع گیاهان آپارتمانی دوست داشتنی هستند که ممکن است به دلیل عدم مراقبت و رسیدگی از آن‌ها یا در نظر نگرفتن نیازها‌ی‌شان با مشکلات متعددی روبه‌رو گردند. برای رفع این مشکلات لازم است به دنبال راه‌های درمان گیاهان آپارتمانی خود باشید. برای این کار، در ابتدا بایستی بدانید که نیازهای گیاه چیست و کدام آفت یا اتفاق سبب بروز مشکل در فرایند رشد گیاه شده است تا آنگاه بتوانید به دنبال راه حل درمان گیاهان آپارتمانی مناسب باشید. در ادامه این مقاله به بررسی موضوعاتی که اشاره نمودیم؛ خواهیم پرداخت.

درمان گیاهان آپارتمانی

تمامی نیازهای گیاهان آپارتمانی در یک نگاه 

فرقی نمی‌کند شما در خانه یک گیاه یا چند‌گیاه داشته باشید. همه آن‌ها جهت سالم ماندن، رشد و عملکردی عالی نیازهای یکسانی دارند. برای مثال نور خورشید به حد کافی، آبیاری مناسب، دمای عالی، رطوبت لازم، خاک دارای مواد مغذی، قرار گرفتن در محیطی خاص، تعویض هر چند وقت یکبار خاک، افزودن مواد مغذی و غیره از جمله این موارد هستند.

لازم است متناسب با نوع گیاه انتخابی توجه داشته باشید تا برای گیاه آب مناسب، نور کافی و دمای لازم را فراهم نمایید تا گیاه شما دچار بیماری‌های مختلف نگردد. از آنجایی که ممکن است در زمان نگهداری و رشد گیاه اتفاقات مختلفی برای آن رخ دهد، بهتر است با راه‌های درمان گیاهان آپارتمانی متناسب با مشکلات به وجود آمده آشنا باشید تا بتوانید درمان  گیاهان آپارتمانی را آغاز نمایید.

درمان سوختگی نوک برگ گیاهان آپارتمانی 

اگر این مسئله را بارها در گیاه خود دیده‌اید؛ باید بگوییم که علت بروز این اتفاق می‌تواند کود دهی غیر مناسب، آبیاری بیش از حد،  تابش بیش از حد نور خورشید به گیاهان یا حمله آفات و بیماری‌ها به آن باشد. توصیه می‌کنیم برای درمان گیاهان آپارتمانی ابتدا نور، آب و رطوبت دما و نوع کود مورد استفاده را بررسی نمایید و در صورت عدم همخوانی داشتن با نیازهای گیاه احتیاج  آن‌ها را فراهم سازید.

در صورتی که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد؛ علت سوختگی نوک برگ‌ها، حمله آفات و بیماری‌های مختلف به گیاه شما است. برای رفع  آفت، ابتدا بایستی برگ‌های گیاه را به آرامی تمیز کرده و گیاه را در یک‌ گلدان جدید با خاک‌ مخصوص قرار دهید و  پیش از این کار تمامی قسمت‌های گیاه را با دستمال آغشته به الکل تمیز نمایید.

درمان سوختگی نوک برگ گیاهان آپارتمانی 

حتما از دستکش استفاده نمایید؛ زیرا گیاهان بسیار حساس هستند. اگر ادوات باغبانی لازم یا کود مناسب را در اختیار ندارید؛ کافیست به سایت گلباران سبز مراجعه نمایید و محصولات مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. البته لازم بذکر است یکی از عوامل مهم نوک سوزی برگهای گیاهان کاهش رطوبت محیط می باشد. آفات معمولا به برگها حمله نمود و بخش از آنرا تغذیه می کند یا ایجاد سوراخ شدن می نماید و به بیماری باعث سوختگی برگها میگردد همچنین کمبود عناصر.

درمان گیاهان آپارتمانی که دچار شل شدگی برگ‌ها و ریزش شده‌اند!

علت اصلی به وجود آمدن بیماری‌ها، عدم توجه به نیازهای گیاهان است. در نتیجه، شل شدگی و یا ریزش برگ‌ها نیز می‌تواند به دلیل کوددهی بیش از نیاز گیاه، دفعات آبیاری زیاد، نور مستقیم و زیاد و البته وجود آفات و بیماری‌های مختلف باشد. جهت درمان گیاهان آپارتمانی که دچار این مشکلات شده‌اند، مجدد نحوه نگهداری از گیاه و شرایط این کار را با دقت بررسی کنید تا این مسئله نیز حل گردد. همچنین بسیاری از آفات باعث ریزش برگها می گردد.

درمان گیاهان آپارتمانی که دچار شل شدگی برگ‌ها و ریزش شده‌اند!

اگر گیاه شما به بیماری یا آفت خاصی گرفتار شده است؛ ضمن تماس با راه‌های ارتباطی مجموعه گلباران سبز و بیان علائم می‌توانید نوع بیماری و آفت را تشخیص داده و محصول مناسب برای رفع و درمان گیاهان آپارتمانی را بنا به پیشنهاد تیم تخصصی مجموعه خریداری نمایید.

رشد علفی گیاه و نازکی برگ‌های آن به چه خاطر است؟

حتما در نگهداری از گیاه خود کم‌کاری کرده‌اید که این مشکلات به وجود آمده‌اند! برای درمان گیاهان آپارتمانی دارای چنین مشکلاتی، ابتدا بایستی بدانید که دلیل این مشکل  می‌تواند کمبود نور تابیده به گیاه یا عدم کوددهی در فواصل منظم و مورد نیاز گیاه شما باشد.

با کمک شناسایی نیازهای گیاه می‌توان متوجه گردید که در طول روز به چه میزان نور و به چه صورت یعنی تابش مستقیم، غیر مستقیم یا میانه نیاز دارد و باید در چه فاصله زمانی و چه کودی عملیات کود دهی آن انجام گیرد تا این مشکلات به طور کامل ریشه‌کن گردند. در صورت رشد علفهای هرز در گلدان که با گیاه شما رقابت می کند از نظر گرفتن عناصر تغذیه ای پیشنهاد می شود و در همان مرحله اولیه رشد علفهای هرز نسبت به انهدام آنها اقدام نمائید.

رشد علفی گیاه و نازکی برگ‌های آن به چه خاطر است؟

درمان زردی برگ‌های گیاهان آپارتمانی 

زردی برگ‌ها می‌تواند به دلیل رطوبت کم، گلدان نامناسب، دمای پایین یا آبیاری بیش از نیاز گیاه رخ دهد. برای درمان گیاهان آپارتمانی دچار شده به زردی برگ‌ها لازم است دما، رطوبت یا دفعات آبیاری را ارزیابی نمود تا دقیقا طبق نیازهای گیاه باشند.

اگر این‌ موارد بدون مشکل بودند؛ پس مسئله اصلی انتخاب گلدان مناسب است. متناسب با سایز گیاه گلدانی در همان اندازه را برای آن تهیه نمایید. جهت خرید بهترین و زیباترین انواع گلدان‌ها کافیست به سایت گلباران سبز مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که درمان گیاهان آپارتمانی چندان هم ساده نیست! یکی از زرد شدن برگها اگر از قسمت پایین برگهای گیاه ایجاد شود، آبیاری بی رویه است و اگر از بالا باشد نشان از کمبود ازت می باشد.

درمان زردی برگ‌های گیاهان آپارتمانی 

قهوه‌ای شدن برگ‌ گل‌های آپارتمانی و راه‌های رفع آن 

کمبود رطوبت، بیماری‌های قارچی، پوسیدگی ریشه یا کوددهی زیاد، سبب اصلی به وجود آمدن این مشکلات هستند. ابتدا بهتر است پیش از هرگونه درمان گیاهان آپارتمانی به صورت سرخود و بدون بررسی کافی بررسی نمایید که گیاه شما به بیماری‌های قارچی دچار نشده باشد. در صورت ابتلا به بیماری قارچی، از طریق تماس با کارشناسان گلباران سبز می‌توانید راهکارهای مناسب را شنیده و از آن‌ها برای رفع این مشکل کمک بگیرید. قهوه ای شدن برگها میتواند نشان از کمبود عناصر ریز مغذی ها و ماکروها باشد.

قهوه‌ای شدن برگ‌ گل‌های آپارتمانی و راه‌های رفع آن 

وجود لکه بر روی برگ گیاهان

لکه‌هایی که روی برگ گیاهان ایجاد می‌شوند، رنگ‌های مختلفی داشته و هر لکه مختص وجود یک مشکل است که بایستی بسته به نوع لکه به وجود آمده اقدام به درمان گیاه نمود. برای مثال ظهور لکه‌های نرم و قهوه‌ای، نشان از آبیاری بیش از حد و پرآبی برگ‌ها دارد.

لکه‌های سفید یا کاهی رنگ به علت آبیاری با آب سرد، حمله آفات، پاشیدن آب به برگ‌ها یا نور زیاد است. در مقابل لکه‌های با نقاط قهوه‌ای روشن به خاطر کم آبی گیاه هستند. وجود آفات نیز خود را با لکه‌های مرطوب و شکننده نشان می‌دهند. همچنین وجود لکه های قهوه ای شروع بیماریهای قارچی نیز می باشد که قطرات آب روی برگها باقی می نماید.

در هر صورت با توجه به نوع لکه و مشکلاتی که بیان نمودیم؛ می‌توانید با راهکارهای مناسب نسبت به درمان گیاهان آپارتمانی خود اقدام نمایید و از نابودی آن‌ها به صورت کامل جلوگیری کنید. برای شناخت بیماری‌ها و آشنایی با راه‌های درمان گیاه خود، با کارشناسان مجموعه ما مشورت نمایید.

وجود لکه بر روی برگ گیاهان

پژمردگی برگ‌های گیاهان

این مسئله می‌تواند به علت خشکی خاک یا هوا، گرمای زیاد و یا عدم زهکشی مناسب خاک باشد. با رعایت نکات مراقبتی و نگهداری از گیاه، تامین دمای مورد نیاز گیاه، حفظ رطوبت خاک، استفاده از خاک با زهکشی مناسب و جلوگیری از قرار دادن گیاه در تابش نور زیاد خورشید و دمای بالا می‌توان نسبت به درمان گیاه آپارتمانی پژمرده اقدام نمود. امیدواریم با کمک استفاده از راهکارهای بالا، شاهد گل و گیاهانی همیشه سرسبز و شاداب باشید و نسبت به درمان گیاهان آپارتمانی خود اقدام نمایید.

برای هرگونه پرسش با کارشناسان ما در خصوص روف گاردن و یا جهت خرید خاک گل ، خاک برگ ، خاک و کود ، کود کامل ، خاک گلدان ، کمپوست چای و محصولات دیگر برای مصرف در مزارع و باغهای خود و همچنین مشاوره در مورد کشاورزی و باغبانی، پیوند درختان و همچنین سمپاشی میتوانید از طریق ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.