مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

خاک گلدان مناسب گیاهان آپارتمانی

Monday، ۲۰ Dey ۱۴۰۰

خاک عامل مهم رشد گیاه

خاک یک از مهمترین عناصر لازم برای رشد و تکامل گیاهان است و تاثیر بسیار زیادی در شادابی آنها دارد و به همین علت در انتخاب خاک گلدان باید دقت کنید چون خاک گلدان به نوع گیاه، اندازه گیاه، شرایط محیط و زیستگاه اصلی گیاه بستگی دارد. خاک‌های مختلف هر کدام خصوصیات خود را دارند که با توجه به آن ویژگی در خاک گلدان مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از یک نوع خاک برای گیاهان آپارتمانی مناسب نمی‌باشد و باید در خاک گلدان ترکیبی از خاک‌های مختلف انتخاب شود. برای خاک گلدان از خاک‌های بسته بندی که ضدعفونی هم شده است استفاده کنید تا گیاهان شما با مشکلات مختلفی مانند بیماریهای قارچی و آفات و … گرفتار نشوند و اگر خاک گلدان را، خودتان تهیه و آماده می‌کنید حتما آن را ضد عفونی کنید و همچنین می‌توانید برای خرید خاک گلدان به فروشگاه شرکت گلباران سبز مراجعه کنید.

خاک گلدان مناسب گیاهان آپارتمانی

ویژگی‌های خاک گلدان مناسب

گیاهان آپارتمانی به خاک گلدانی احتیاج دارند که از لحاظ نفوذپذیری مناسب بوده و همچنین سبک هم باشد و خلل و فرج به اندازه داشته باشد تا ریشه بتواند به راحتی درون آن رشد کند و آب به راحتی درون آن حرکت کند و رطوبت لازم را برای گیاه حفظ و تامین کند و همه آب از قسمت زهکش خارج نشود. البته سبک بودن خاک گلدان نباید طوری باشد که نتواند گیاه را به درستی در خاک استقرار دهد و اگر خاک گلدان گیاهان آپارتمانی سنگین باشد و منافذ کافی درون آن وجود نداشته باشد ریشه دچار غرقابی شده و با آبیاری هیچ منفذی برای تنفس ریشه باقی نخواهد ماند. خاک گلدان باید اجازه عبور هوا به درون خود را نیز بدهد و همچنین مواد آلی و عناصر مغذی که برای رشد و سلامت گیاهان ضروری است را هم دارا باشد در واقع دارای زهکش مناسب باشد.

ویژگی‌های خاک گلدان مناسب

ترکیبات خاک گلدان

بیشتر افراد از خاک باغچه برای خاک گلدان گیاهان خود استفاده می کنند که این خاک به علت داشتن تخم علف‌های هرز، آفت‌ها و بیماری‌های دیگر خاک مناسبی برای گیاه شما نمی‌باشد شما می توانید برای خاک گلدان خود از پیت ماس یا کود ورمی کمپوست استفاده کنید البته این ترکیبات برای گیاهان لازم هستند اما کافی نیستند و با توجه به شرایط هر گیاه، باید مواد دیگری مانند ماسه، کوکوپیت، ورمیکولیت، پرلیت و لیکا به آن‌ها اضافه شوند تا به تقویت و رشد بهتر گیاهان کمک کنند که شما می توانید برای تهیه ترکیبات خاک و جهت مشاوره با کارشناسان ما در شرکت گلباران سبز در ارتباط باشید و همچنین برای خرید خاک گلدان مناسب با بهترین کیفیت به فروشگاه شرکت گلباران سبز مراجعه کنید.

ترکیبات خاک گلدان

انواع بسته بندی خاک گلدان

شرکت‌های تولید کننده، خاک گلدان را در بسته‌بندی‌های مختلف با حجم‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کنند که شرکت گلباران سبز خاک و بستر گیاهان را، هم به صورت بسته‌بندی‌ و هم به صورت فله ارائه می‌دهد که محصولات بسته‌بندی را در۲ نوع نایلونی و آلومینیومی (سیلور) در حجم و وزن‌های مختلف جهت استفاده مشتریان تولید می‌کند و همچنین جهت رضایت و منفعت مشتریان بعضی از محصولات خود را به صورت فله و از ۲۵ کیلوگرم تا تناژ بالا برای مشتریان اعم از باغداران و کشاورزان به فروش می‌رساند. برای اطلاع از حجم و وزن‌های مختلف محصولات می‌توانید از سایت شرکت گلباران سبز دیدن بفرمایید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام بدهید.

قیمت انواع خاک گلدان

قیمت خاک گلدان به نوع و میزان ترکیبات آن و همچنین کیفیت بسته‌بندی آن بستگی دارد و متناسب با نوع ترکیبات و بسته‌بندی، قیمت آن متغیر می‌باشد چون قیمت هر نوع از ترکیبات خاک با هم متفاوت می‌باشد که توصیه می‌شود قبل از خرید خاک گلدان، به ترکیبات خاک بسته‌بندی توجه کنید و همچنین قیمت‌ خاک گلدان‌ها را بر اساس ترکیبات آن‌ها مقایسه کنید تا مناسب‌ترین خاک را با بهترین قیمت خریداری کنید. محصولات تولید شده شرکت گلباران سبز با تضمین کیفیت و قیمت، بهترین گزینه برای گیاهان آپارتمانی شما می باشند.

قیمت انواع خاک گلدان

معرفی خاک گلدان سبک و سنگین

خاک‌ گلدان به دو صورت سبک و سنگین برای استفاده گیاهان وجود دارند اما به طور قطع نمی‌توان گفت که بهترین خاک برای گیاهان کدام خاک است خاک سنگین خوب است یا خاک سبک بهتر است. نوع گل و گیاهان و میزان سبک و سنگین بودن خاک گلدان در رشد و تکامل آن‌ها بسیار مهم است پس در انتخاب خاک گلدان یا ترکیبات آن دقت کنید تا به گیاه شما آسیب نرسد و برای آشنایی بیشتر با خاک سبک و سنگین برخی از ویژگی‌های آن‌ها را عنوان می‌کنیم.

خاک‌ گلدان سبک

خاک‌های سبک به خاک‌هایی گفته می‌شوند که زهکشی بالایی دارند و آب به راحتی از آن‌ها خارج می‌شود. البته باید توجه کنید که خاک خیلی سبک اصلا مناسب گیاهان نیست زیرا با هر بار آبیاری مواد عناصر غذایی نیز از خاک خارج شوند و هیچ ماده غذایی برای رشد و پرورش گیاه باقی نمی‌ماند که به این خاک‌ها خاک ماسه‌ای نیز گفته می‌شود. برخی از گیاهان مانند گیاه طبیعی کاکتوس‌ و ساکولنت‌ها به رطوبت علاقه‌ای ندارند پس بهتر است برای این گل‌ها از خاک سبک استفاده شود و جهت سبک شدن و زهکشی بالای خاک گلدان می‌توانید از موادی مانند لیکا و پرلیت و ماسه استفاده ‌کنید.

خاک‌ گلدان سبک

خاک‌ گلدان سنگین

خاک‌های سنگین بیشتر از رس تشکیل شده‌اند و قدرت زهکشی بالایی ندارند و این خاک نمی‌تواند به راحتی آب اضافی را از گلدان خارج کند و این کار سبب می‌شود تا ریشه‌ گیاه بپوسد و خفه شود و در نهایت گل و گیاهان از بین بروند. البته در برخی موارد که پوسیدگی کمتر باشد گل و گیاه تنها نمی‌توانند رشد کنند و در اندازه معینی باقی می‌مانند. در خاک سنگین هوادهی و اکسیژن لازم به ریشه گیاهان نمی‌رسد و باعث از بین رفتن ریشه و نهایت مرگ گیاه می شود.

خاک‌ گلدان سنگین
چند نکته برای داشتن خاک گلدان مناسب

قبل از استفاده از خاک گلدان برای گیاهان، مقداری از خاک را امتحان کنید. ببینید وضعیت زهکشی، مواد مغذی و گردش هوا در آن چطور است.

از اضافه‌کردن مواد ارگانیک به خاک غافل نشوید این کار به رشد بهتر گل‌ها و گیاهان کمک می‌کند. برای مثال میزان مناسبی از کمپوست را به خاک گلدان‌هایتان اضافه کنید و همچنین می توان از کودهای مایع جهت تغذیه تکمیلی استفاده شود.

همیشه PH خاک را کنترل کنید اگر خاک بیش ‌از حد اسیدی شود به گیاهان شما آسیب می‌رسد. اضافه‌کردن مواد ارگانیک می‌تواند PH خاک را تنظیم کند. بهترین PH مناسب خاک گلدان 6 تا 7 می باشد.

از کامپکت نمودن خاک گلدان‌ها خودداری کنید این کار باعث می‌شود ریشه گیاهان به‌ خوبی قادر به توسعه نخواهند شد.

معرفی انواع خاک گلدان

شرکت گلباران سبز خاک گلدان را به صورت ضدعفونی شده و در انواع مختلف تولید و بسته بندی می‌کند که این خاک‌ها از نظر ترکیبات و نوع مواد مغذی تنوع بسیار زیادی دارند و از میان محصولات می‌توان به بستر آماده کشت سبزی و صیفی، خاک های تخصصی، خاک‌های مخصوص فضای سبز، خاک کاکتوس اشاره کرد و با توجه به خصوصیات خاک و شرایط نگهداری هر گیاه شما می‌توانید برای گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود، خاک گلدان مناسب را از این محصولات تهیه و خریداری کنید که در زیر تعدادی از خاک و بسترهای آماده کشت را به شما معرفی می‌کنیم.

خاک و برگ غنی شده

ماده اصلی تشکیل‌دهنده خاک و برگ غنی شده شرکت گلباران سبز ، برگ‌های پوسیده شده است که سرشار از مواد غذایی هستند و این خاک دارای بافتی سبک می‌باشد و مواد دیگری مانند کود ورمی کمپوست و کود کمپوست فسیل جنگلی (جهت غنی‌سازی)، لیکا (سبک کردن خاک و تسهیل در هوادهی ریشه)، پرلیت (جهت زهکشی بهتر و حفظ رطوبت) و گوگرد اضافه شده است و در سایزهای (4-8-12-16-20-24-28) لیتری در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان تولید و عرضه می‌شود.

خاک و کود

ترکیبات این محصول شامل (فسیل جنگلی، ورمی کمپوست، پرلیت، لیکا، ورمیکولیت) می‌باشد و این خاک دارای بافتی نیمه سنگین است. این مخلوط برای گیاهان آپارتمانی که به خاک سنگین و نیمه سنگین نیاز دارند مانند گیاه طبیعی بنجامین، گیاه طبیعی یوکا و گیاه طبیعی آلوئه ورا قابل استفاده است. خاک و کود شرکت گلباران سبز حاوی عناصر ماکرو و میکرو مورد نیاز گیاهان است و در سایزهای (2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

خاک ممتاز 7 عنصر

دارای ترکیبی قوی از 7 عنصر (پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت، کود گرانوله، فسیل جنگلی، ورمی کمپوست، ورمیکولیت) می‌باشد که نیاز اصلی گیاهان آپارتمانی است. خاک ممتاز7 عنصر برای گیاهانی که بافت خاک سبک را جهت توسعه ریشه نیاز دارند مناسب است و در بالا رفتن ظرفیت نگهداری و جذب آب و مواد غذایی در ناحیه ریشه بسیار تاثیر دارد و همچنین میکروارگانیسم‌های بستر کشت را فعال می‌کند. این محصول شرکت گلباران سبز در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (3-7-11-15-21) کیلوگرمی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

 خاک ممتاز 7 عنصر
خاک هلندی

مخلوط پیت ماس، ورمی‌کمپوست، کوکوپیت و پرلیت خاک هلندی را تشکیل می‌دهند و این خاک دارای بافت سبک است که ریشه می‌تواند به راحتی در آن نفوذ کند. این امر نقش مؤثری در ریشه‌زایی و تکثیر قلمه‌های گیاهان دارد. خاک هلندی زهکشی قوی دارد و بیشتر برای گیاهانی مانند گیاه طبیعی پوتوس، بنفشه آفریقایی، فیتونیا، گیاه طبیعی حسن یوسف و گیاه طبیعی دیفن باخیا استفاده می‌شود. خاک هلندی شرکت گلباران سبز در سایزهای (5-10) لیتری در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

خاک هلندی
خاک کاکتوس

خاک کاکتوس باید سبک و دارای زهکشی بالایی باشد چون ریشه کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها به رطوبت بالا حساس هستند و بسیار سریع پوسیده می‌شوند. این گیاهان بلافاصله پس از آبیاری رطوبت را در بدنه خود ذخیره می‌کنند و به همین دلیل به آبیاری بیش از اندازه و رطوبت زیاد نیازی ندارند. خاک کاکتوس شرکت گلباران سبز با در نظر گرفتن این ویژگی کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها تولید شده است و این خاک غنی شده از مواد مغذی مورد نیاز کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها است. از ترکیبات اصلی خاک کاکتوس می‌توان از ماسه شسته شده، زغال خرد شده، ورمی‌کمپوست، پودر استخوان و پرلیت نام برد. این محصول در سایزهای (1-4) کیلوگرمی در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

خاک کاکتوس
بستر آماده کشت

بستر آماده کشت بافتی نیمه سنگین دارد و کاملا برای گیاهان آپارتمانی، سبزی و صیفی و درختچه‌های زینتی در فضای باز مناسب است. این خاک فاقد هر گونه آفات، بیماری‌های گیاهی و بذر علف های هرز است و برای کاشت بذر در فضای باز و گلخانه‌ها و همچنین کاشت قلمه استفاده می‌شود. بستر آماده کشت شرکت گلباران سبز دارای ترکیباتی مانند فسیل جنگلی، پرلیت، ورمی‌کمپوست، کوکوپیت و ذغال است و در سایزهای (2-6-10-14-18-22-26-30) لیتری در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4-8) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله در سه گرید بستر آماده کشت غنی شده گرید A و A پلاس و بستر آماده کشت دانه ریز گرید C تولید و عرضه می‌شود.

بستر آماده کشت
بسترهای آماده کشت تخصصی

شرکت گلباران سبز با توجه به شرایط و نیاز هر گیاه برای انواع گیاهان آپارتمانی خاک گلدان مخصوص آن گیاه را تولید می‌کند و در ترکیبات خاک آن‌ها از مواد مغذی مناسب و عناصر زهکشی استفاده می‌کند که بسترهای آماده کشت تخصصی هر گیاه می باشد و تعدادی از این بسترها شامل (بستر آماده کشت ارکیده، بستر آماده کشت آگلونما، بستر آماده کشت آگاو، بستر آماده کشت شفلرا، بستر آماده کشت داوودی و ...) می‌باشند. شرکت گلباران سبز این محصولات را در سایزهای (2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

خرید اینترنتی خاک گلدان

در دنیای پیشرفته امروز که فرصت کمتری برای خریدهای حضوری داریم یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید.

فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش خاک گلدان در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید خاک گلدان در انواع مختلف و سایزهای متفاوت با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز با فروش خاک گلدان در بسته بندی‌های مناسب و متنوع و ارسال سریع و به موقع، نگرانی شما از سلامت محصولات را برطرف می‌کند.

جهت تهیه خاک گلدان مناسب گیاهان آپارتمانی با اطمینان خاطر از گلباران سبز خرید نمایید و اگر در مورد کشاورزی و باغبانی نیاز به مشاوره دارید با ما در ارتباط باشید.

برای خرید انواع خاک گلدان ، گلدان گل و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به فروشگاه شرکت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام بدهید.