مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

گلدان گل

Sunday، ۶ Shahrivar ۱۴۰۱

گلدان گل و انواع آن

گلدان گل موضوع جذاب در مقاله امروز است. گل‌ها حاوی نشاط، زندگی و آرامش در خانه و مکان‌های مختلف هستند و نگهداری از آن‌ها در روحیه ساکنین بسیار تاثیر گذار است. گل‌ها عموما برای جذابیت و دوام بیشتر در گلدان نگهداری می‌شوند. گلدان‌ گل ، از جنس‌های مختلفی چون سفال، پلاستیک، سرامیک، شیشه و برنز ساخته می‌شود و طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارد. علاوه بر این، این امکان را به شما می‌دهد که بر حسب سلیقه خود از آن استفاده کنید. البته بنا بر اینکه شما می‌خواهید از گلدان کجا و چگونه استفاده نمایید در نوع و جنس آن موثر خواهد بود. به عنوان مثال، گلدان گل‌ تزئینی مخصوص منزل با گلدان گل محل کار و یا باغچه متفاوت می‌باشد.

گلدان گل

انواع گلدان گل

همان طور که مطالعه کردید گلدان گل بر اساس نوع استفاده و سلیقه افراد به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که ما در ادامه به هر یک از ان‌ها به طور کلی می‌پردازیم.

گلدان سرامیکی

گلدان‌های سرامیکی عموما در بُن سای کاربرد دارند. این نوع گلدان‌ها از جنس سرامیک ساخته شده و معمولا وزن بالایی دارند. مهم ترین مزیت گلدان سرامیکی ، آن است که آب را برای مدت زمان زیادی در خود نگه می‌دارد. این گلدان‌ها سبب می‌شوند که مصرف آب، در گل‌ها پایین باشد. البته از سوی دیگر چون طول می‌کشد تا آب را خشک ‌کند می‌تواند موجب آسیب به گل شود. در کنار این موارد، گلدان‌های سرامیکی بسیار زیبا بوده و برای استفاده در داخل منزل توصیه می‌شوند.

انواع گلدان گل

گلدان فلزی

گلدان‌های از جنس مس، چدن، روی در دسته گلدان‌ گل فلزی قرار دارند. این گلدان‌ها چون از جنس فلز هستند بسیار مقاوم بوده و می‌توان برای مدت‌های طولانی و به دفعات زیاد از آن‌ها استفاده کرد. همچنین این گلدان‌ها بسیار زیبا هستند و در نقوش مختلف تهیه می‌شوند. البته لازم به ذکر است چون فلز گرما را به خود جذب می‌کند این گلدان برای فضاهای گرم و داغ و یا بیرون از منزل که آفتاب وجود دارد، به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. زیرا ممکن است ریشه گل بر اثر گرما از بین برود.

گلدان گل پلاستیکی

از شناخته شده‌ترین گلدان‌ها، گلدان گل پلاستیکی است. این نوع گلدان بسیار پایینی دارد. به همین جهت انتقال گل را راحت کرده است. از سوی دیگر می‌توان از این نوع گلدان در تمامی فضا‌ها استفاده نمود. جنس این گلدان پلاستیک فشرده بوده و از دوام خوبی برخوردار است. البته یکی از معایب گلدان پلاستیک این است که ممکن است دچار شکستگی شود.

گلدان گل سفالی

گلدان گل سفالی زیبایی و گرمی منحصر به فردی دارد. این نوع گلدان بو و عطر گل و آب را در خود حفظ کرده و از نظر محیط زیست به طبیعت نیز آسیبی نمی‌رساند. از سوی دیگر امکان نقاشی روی این گلدان‌ها وجود داشته و شما می‌توانید طرح دلخواه خود را روی آن کشیده و به نمایش بگذارید. گلدان‌های سفالی به واسطه منافذی که دارند زود آب را از دست می‌دهند. به همین جهت برای حفظ گیاه باید میزان آبیاری خود را افزایش دهید. البته از سوی دیگر این گلدان‌ها گل را بسیار خنک نگه داشته و از ریشه آن در برابر گرما محافظت می‌کنند.

گلدان گل چوبی

از آنجایی که رطوبت برای مدت طولانی می‌تواند به چوب آسیب رساند، گلدان گل چوبی را عموما از چوب درخت جنگلی و سدر می‌سازند تا درصد مقاومت آن افزایش یابد. این نوع گلدان‌ها وزن نسبتا سنگینی داشته و موارد استفاده آن هم در منزل و هم بیرون منزل می‌باشد. گلدان چوبی با طبیعت سازگاری زیادی دارد.

گلدان گل سیمانی

گلدان‌ گل سیمانی برای آپارتمان و دفتر اداری مناسب نیستند و از آن‌ها در باغ، باغچه، گلخانه و فضای باز استفاده می‌شود. این گلدان ‌از جنس سیمان تشکیل شده و بسیار سخت و سنگین است.

گلدان گل سیمانی

گلدان گل شیشه‌ای

گلدان‌ شیشه‌ای عموما برای نگهداری گل‌های تزئینی استفاده می‌شود. در واقع، در این نوع گلدان از روش کاشت گل با خاک، بهره گرفته نمی‌شود و صرفا با استفاده از آب عمر گل را طولانی‌تر می‌کنند‌. این نوع گلدان برای تزیین نیز در منازل و مراسمات، مناسب می‌باشد.

گلدان گل سرامیکی براق

گلدان گل سرامیکی براق، برای تزیین خانه، بالکن، روف گاردن، پاسیو و لابی بسیار مناسب می‌باشد. در واقع این نوع گلدان از سرامیک براق تهیه شده و توانایی بالایی در حفظ رطوبت گل دارد. البته در کنار این زیبایی‌ها گلدان‌‌های سرامیکی براق قیمت بالاتری هم دارند.

نحوه استفاده از گلدان

پس از آشنایی با انواع گلدان گل شما باید بدانید که در کجا و برای چه نوع گلی می‌خواهید از گلدان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از گلدان در فضای باز و گرم استفاده کنید گلدان‌های پلاستیکی و یا سیمانی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. یا اگر می‌خواهید از گلدان برای زیبا سازی محیط خانه استفاده نمایید گلدان سرامیکی براق و یا سفالی برای شما مناسب است‌. همچنین نوع گل نیز اهمیت دارد. پس اگر گل شما نیاز به آبیاری روزانه دارد گلدان سفالی برای آن مناسب نیست. همچنین اندازه گل باید با گلدان تناسب داشته باشد. پس نمی‌توان برای گل‌های با رشد زیاد و یا ریشه‌های سخت و محکم از گلدان‌های کوچک استفاده کرد زیرا این کار، سبب آسیب به گل شده و جلوی رشد آن را خواهد گرفت.

نحوه استفاده از گلدان

شکل گلدان گل

گلدان‌ گل عموما به شکل اشکال هندسی مانند دایره، بیضی، مثلث، مستطیل و یا به شکل اشکال هنری مانند ستاره، قلب، ماه، تهیه می‌شود. همچنین دنیای رنگی گلدان‌ها بسیار متنوع بوده و سعی شده که در آن از رنگ‌های شاد و زیبا استفاده شود. برای اینکه بتوانید گلدان‌های جذاب و منحصر به فردی داشته باشید، پیشنهاد می‌شود به مجموعه‌های فعال در این زمینه مراجعه کنید. یکی از این مجموعه‌ها که دارای اعتبار و سابقه بلند مدت است مجموعه فروشگاهی شرکت گلباران سبز گیلان می‌باشد. این مجموعه با فراهم کردن انواع گلدان‌های زیبا و جذاب آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است.

جهت خرید انواع گلدان گل از فروشگاه گلباران سبز می توانید به وبسایت گلباران سبز مراجعه نموده و ثبت سفارش کنید و یا با شماره تلفن های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس گرفته و یا به شماره واتساپ ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ پیام دهید.