مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود کامل

Wednesday، ۲۸ Dey ۱۴۰۱

کود کامل و کاربرد آن

یکی از مشکلات و معضلاتی که پرورش‌دهندگان گل و گیاه با آن درگیر هستند، تغذیه گیاه می‌باشد. کودها بهترین و مناسب‌ترین تغذیه برای گیاهان محسوب می‌شوند. اگر به دنبال محصولی می‌گردید که در هر شرایطی بتوانید از آن برای رشد و تقویت گیاهان خود استفاده کنید، خرید کود کامل را به شما توصیه می‌کنیم. این کود می‌تواند عناصر ضروری و مورد نیاز برای رشد را در دسترس گیاه قرار دهد. برای شناخت بهتر کود کامل و یا اطلاع از قیمت خرید آن کافیست در ادامه این مقاله از گلباران سبز گیلان ما را همراهی کنید.

کود کامل چیست؟

قبل از هر چیزی لازم است با کود کامل آشنا شوید. به کودهایی که دارای هر سه عنصر پتاسیم، نیتروژن و فسفر باشند، در اصطلاح کود کامل یا کود NPK گفته می‌شود. این دسته از کودها با استفاده از فرمول‌های مختلف و پیچیده‌ای تولید می‌شوند. از این رو؛ در ترکیب‌های شیمیایی مختلف کودهای کامل، ممکن است ۱۶ عنصر موثر در رشد و تغذیه گیاهان وجود داشته باشند. کودهای کامل به ترتیب درصد هر عنصر نامگذاری می‌شوند. به عنوان مثال؛ کود کامل ۲۰ ۲۰ ۲۰ دارای مقادیر مساوی و متعادلی از فسفر، پتاسیم و نیتروژن می‌باشد. عناصر دیگر نیز بر اساس موارد مصرف کود و کمپانی تولیدکننده در مقادیر مختلفی موجود می‌باشند. همانطور که می‌دانید؛ عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم در چرخه زندگی و تغذیه گیاهان نقش بسزایی دارند. به همین دلیل است که به کودهای کامل، کود NPK نیز گفته می‌شود.

 کود کامل

کودهای کامل می‌توانند تمامی نیازهای یک محصول را تامین کرده و کیفیت و بازدهی محصول را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. البته تغذیه و کوددهی گیاهان باید به صورت علمی و اصولی انجام شوند. در غیر این صورت، چیزی جز هزینه‌های کوددهی و آسیب به زمین برای ما باقی نخواهد ماند. ما در این مقاله درباره کود کامل و انواع آن صحبت کرده و ویژگی‌های این محصول را بررسی کرده‌ایم. در ادامه این مقاله از گلباران سبز گیلان ما را همراهی کنید تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

انواع کود کامل از نظر مقدار عناصر موجود در آن

همانطور که گفتیم؛ کود کامل دارای سه عنصر اصلی و ضروری فسفر، نیتروژن و پتاسیم می‌باشد. عنصر نیتروژن برای افزایش رشد رویشی گیاهان، فسفر برای تحریک ریشه‌زایی و پتاسیم برای افزایش کیفیت میوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نام هر کود از مقدار این سه عنصر موجود در آن گرفته شده است. کودهای کامل دارای انواع مختلفی از جمله کود ۳۶ ۱۲ ۱۲، کود ۳۰ ۵ ۱۵، کود ۱۰ ۵۲ ۱۰، کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ و کود ۱۸ ۱۸ ۱۸ می‌باشند. هر یک از این کودها مزایای مخصوص به خود را داشته و انتخاب آن‌ها به شرایط اقلیمی و نوع گیاه بستگی دارد. در میان این کودها، کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ بهترین و پرفروش‌ترین کود برای تقویت شاخه و برگ انواع مختلفی از گیاهان می‌باشد. شما می‌توانید هر یک از انواع کود کامل را با قیمتی مناسب از فروشگاه اینترنتی گلباران سبز گیلان به صورت جزئی، عمده و فله خریداری نمایید.

انواع کود کامل از نظر مقدار عناصر موجود در آن

مزایا و معایب استفاده از کودهای کامل

در ادامه این مقاله از گلباران سبز گیلان، قصد داریم معایب و مزایای استفاده از کود کامل را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای استفاده از کودهای کامل:

از آنجایی که کودهای کامل دارای انواع مختلفی از عناصر می‌باشند، نیاز شما از بابت خرید چند نوع کود رفع خواهد شد. وجود عناصر مهم و ضروری از جمله؛ پتاسیم، نیتروژن و فسفر باعث شده‌اند تا شما بتوانید در هر مرحله‌ای از رشد گیاهان، از این نوع کود استفاده نمایید. مقدار وجود عناصر در کود کامل متغیر است. از این رو؛ شما بر اساس نوع گیاه، شرایط اقلیمی، نوع خاک و... می‌توانید یکی از انواع کود را برگزینید. این دسته از کودها برای تمامی گیاهان آپارتمانی، زراعی و درختی مناسب بوده و موجب افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش‌های محیطی، افزایش باردهی و همچنین افزایش کیفیت محصول خواهند شد.

مزایای استفاده از کودهای کامل

معایب استفاده از کودهای کامل:

از آنجایی که نوع و مقدار عناصر میکرو و ماکرو در کودهای کامل متغیر است، نمی‌توان از یک کود برای گیاهان و خاک‌های متفاوتی استفاده کرد. در نتیجه؛ قبل از خرید و استفاده از کود کامل، باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و مناسب‌ترین کود را خریداری نمایید. در واقع؛ تنها عیب کودهای کامل، عدم استفاده از آن‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط و نوع گیاه می‌باشد. برای حل این مشکل می‌توانید به سایت گلباران سبز گیلان مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه به صورت رایگان مشورت نمایید. کارشناسان مجموعه ما شما را در خریدی بهتر و به‌صرفه‌تر راهنمایی خواهند کرد. همچنین می‌توانید کود کامل مورد نظر خود را با قیمتی به صرفه و کیفیتی بالا به صورت مستقیم از گلباران سبز خریداری نمایید.

انواع کود کامل از نظر شکل

کودهای کامل از نظر شکل و نحوه مصرف در سه دسته گرانوله، پودری و کود مایع قرار می‌گیرند. شما می‌توانید بسته به زمان استفاده و نحوه مصرف، یکی از انواع این کودها را خریداری نمایید. کود گرانوله معمولا برای آماده‌سازی خاک (قبل از کاشت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. کود مایع نیز از عناصر پرمصرف و کم‌مصرف تشکیل شده است و به راحتی توسط ریشه و برگ قابل جذب می‌باشد. کود کامل پودری نیز حاوی مواد مغذی بسیاری بوده و برای تمامی گیاهان قابل استفاده می‌باشد. برای خرید یکی از کودهای کامل می‌توانید با کارشناسان مجموعه گلباران سبز گیلان مشورت کرده و مناسب‌ترین نوع کودهای کامل را بر اساس شکل و نحوه استفاده انتخاب نمایید.

انواع کود کامل از نظر شکل

قیمت خرید کود کامل

یکی از کودهایی که قادر است تمامی نیازهای اصلی و اولیه گیاهان را رفع نماید، کودهای کامل می‌باشند. این دسته از کودها در کیفیت و مرغوبیت محصول تاثیر بسزایی دارند. قیمت خرید کودهای کامل نسبت به کودهای دیگر بسیار به صرفه‌تر است. چرا که کودهای نامرغوب ممکن است نیاز گیاه به کودهای دیگر را افزایش دهند. در حالی که کودهای کامل نیاز شما را از بابت خرید کودهای دیگر را رفع خواهند کرد. در حالت کلی؛ قیمت خرید کود کامل به عواملی همچون؛ عناصر تشکیل دهنده، مقدار عناصر موجود در کود، نوع کود، برند تولیدکننده و همچنین کیفیت کود وابسته است. برای اطلاع از قیمت خرید کودهای کامل مجموعه گلباران سبز گیلان، کافیست وارد سایت این مجموعه شده و قیمت هر یک از کودهای کامل را مورد بررسی قرار دهید. گلباران سبز گیلان، کودهای باکیفیت و مرغوب را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار مشتریان و خریداران خود قرار می‌دهد.

جهت تقویت خاک باغچه حیاط و ویلای خود و خرید انواع خاک و کود و نیز جهت چالکود در مزارع و باغهای خود و همچنین برای هرگونه پرسش در مورد گل مفید برای خانه و مشاوره میتوانید با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ در ارتباط باشید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.