مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

چالکود

Wednesday، ۷ Dey ۱۴۰۱

چالکود چگونه انجام می شود؟

متاسفانه زمین‌های باغی و مزارع کشور ما به دلایل مختلفی فاقد مواد مغذی و معدنی هستند. از این رو؛ کوددهی منظم در رشد درختان به خصوص درختان میوه تاثیر بسزایی دارد. کوددهی به طور معمول برای افزایش قدرت باروری درختان میوه و یا درختچه‌ها انجام می‌شود. چرا که اغلب زمین‌های ایران فاقد مواد معدنی و مواد مغذی برای رشد و یا باروری درختان می‌باشند. به همین دلیل است که کودهی در زمان‌های مختلفی از سال به صورت منظم انجام می‌شود. چالکود یکی از موثرترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای تغذیه درختان میوه و درختچه‌ها به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید با چالکود بیشتر آشنا شده و مناسب‌ترین کود برای این روش را خریداری نمایید، کافیست ادامه این مقاله از سایت فروشگاهی گلباران سبز گیلان را مطالعه کنید.

 چالکود

چالکود چیست؟

چالکود یکی از روش‌های کوددهی به درختان است که در آن کمبود مواد مورد نیاز درختان میوه جبران می‌شود. در این روش، دو چاله در سمت راست و چپ در سایه انداز درختان با فاصله معین و نزدیک به ریشه درختان کنده می‌شود. باغداران این چاله‌ها را با استفاده از کودهای حیوانی شیمیایی و یا کودهای ارگانیک پر می‌کنند. از این رو؛ درختان میوه و درختچه‌ها به راحتی به مواد مغذی و معدنی دسترسی پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که چالکود را نوعی کوددهی عمیق به درختان میوه و درختچه‌ها می‌دانند. به کمک این روش کوددهی، درختان میوه شما پربارتر خواهند شد. در ادامه این مقاله از سایت گلباران سبز گیلان به هر یک از مزایای این روش خواهیم پرداخت.

چالکود چیست؟

مزایای چالکود کردن

همانطور که گفتیم؛ چالکود کردن درختان مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا و ویژگی‌ها می‌توانیم به افزایش رشد و تعداد شکوفه‌ها، کاهش شکوفه‌ریزی، در اختیار قرار دادن مواد مغذی برای درختان، تقویت عمومی گیاه، کاهش استرس‌های محیطی وارد شده به گیاه، جلوگیری از خشک شدن سرشاخه‌های میوه، کاهش علف‌های هرز، افزایش نفوذپذیری آب و مواد آلی اشاره کنیم. با استفاده از این روش، مصرف کود کاهش یافته و کارآیی آن به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. سوالی که ممکن است ذهن افراد را به خود مشغول کند، زمان چالکود کردن است. ما در این مقاله از سایت گلباران سبز گیلان به بهترین زمان کوددهی درختان با استفاده از این روش پرداخته‌ایم. همچنین شما می‌توانید با مشاوران مجموعه گلباران سبز گیلان مشورت کرده و از مناسب‌ترین زمان کوددهی درختان میوه خود اطلاع پیدا کنید.

مشاوره رایگان مجموعه گلباران سبز و زمان مناسب برای چالکود کردن درختان میوه و درختچه‌ها

از نظر باغداران و مشاوران سایت گلباران سبز گیلان، نیمه دوم سال بهترین زمان برای کوددهی درختان است. همانطور که می‌دانید؛ نیمه اول سال فصل رشد و نمو درختان است و درختان در نیمه دوم سال استراحت می‌کنند. به همین دلیل است که گفته می‌شود بهترین و مناسب‌ترین زمان برای استفاده از این روش کوددهی، اواسط پاییز تا اواخر زمستان می‌باشد. این روش کوددهی، از درختان در فصل سرما نیز مراقبت می‌کند. چالکود پاییزه باعث می‌شود، عناصر موجود در کود به راحتی در دسترس گیاه قرار گیرد. چالکود زمستانه نیز مانع آبشویی کودها خواهد شد. استفاده از این روش در فصل‌های پاییز و زمستان، باعث تقویت باروری درختان خواهد شد. برای اینکه خیالتان از بابت زمان چالکود کردن نداشته باشید، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان مجموعه ما بهره‌مند شوید. علاوه بر این‌ها؛ مشاوران مجموعه گلباران سبز گیلان به تمامی سوالات شما با صبر و حوصله پاسخ خواهند داد.

کودهای موجود در سایت گلباران سبز گیلان که برای چالکود مناسب هستند!

از دیگر مباحثی که در این مقاله از سایت گلباران سبز گیلان، قصد بررسی آن را داریم، معرفی کودهای مورد استفاده در چالکود می‌باشد. بهترین و مناسب‌ترین کود برای این روش کوددهی، کودهای دامی پوسیده می‌باشند. البته این کودهای دامی باید فاقد بذر علف‌های هرز، شفیره آفات، تکه‌های کاغذ باشند. چرا که وجود هر یک از این مواد باعث به هم خوردن توازن فیزیکی خاک شده و بیماری‌ها و یا افزایش آفات گیاهی را برای درختان شما به همراه خواهد داشت. همچنین می‌توانید از مکمل‌های شیمیایی برای کودهای دامی استفاده نمایید. انتخاب درست کود در گلدهی، باروری و همچنین شادابی درختان میوه شما تاثیر بسزایی دارند.

شما می‌توانید با بهره‌مندی از مشاوره رایگان سایت گلباران سبز، مناسب‌ترین کود را برای درختان میوه خود انتخاب کنید تا تمامی نیازهای آن‌ها برطرف گردد. همچنین می‌توانید، انواع کود پوسیده دامی و همچنین مکمل‌های شیمیایی مناسب برای چالکود کردن را از سایت فروشگاهی گلباران سبز گیلان با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

مزایای استفاده از کودهای موجود در سایت گلباران سبز برای چالکود کردن درختان میوه

کودهایی که در مجموعه گلباران سبز موجود بوده و برای این روش کوددهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، حاوی ۲۰ درصد از ازت، ۲۰ درصد فسفر و ۲۰ درصد پتاسیم می‌باشد. همچنین در این دسته از کودهای موجود در سایت، مواد مغذی همچون؛ آهن، روی، آلومینیوم، مس، منگنز و بور وجود داشته و می‌توانند تاثیر مثبتی روی کوددهی درختان میوه و درختچه‌ها داشته باشند. شما می‌توانید از سایت گلباران سبز، کود مخصوص این روش را خریداری کرده و از آن برای انواع محصولات زراعی و باغی خود استفاده نمایید.

کود مناسب چالکود

استفاده از یک کود مناسب برای این روش می‌تواند جذب آب و عناصر غذایی توسط گیاه را افزایش دهد. علاوه بر این‌ها؛ جلوگیری از خشک شدن درختان، افزایش رشد ریشه و ساقه، بهبود کیفیت میوه و کاهش مشکل علف‌های هرز، از دیگر ویژگی‌ها و مزایای استفاده از کود مناسب در روش چالکود به شمار می‌روند. از این رو؛ لازم است قبل از خرید کود، با مشاوران و متخصصان در این امر مشورت کرده و سپس نسبت به خرید مناسب‌‌ترین کود برای این روش اقدام نمایید. بعد از پر کردن چاله‌های حفر شده با کود مخصوص دامی، آبیاری چاله‌ها را فراموش نکنید. ما در سایت گلباران سبز گیلان، درباره کوددهی انواع درختان میوه با استفاده از این روش، صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید تمامی مطالب مربوط به این روش را مطالعه کرده و به اطلاعات کافی درباره چالکود دست پیدا کنید.

محصولات سایت فروشگاهی گلباران سبز گیلان برای چالکود درختان میوه

سایت فروشگاهی گلباران سبز گیلان، دارای انواع مختلفی از کودهای دامی خشک‌شده و عاری از اضافات می‌باشد. همچنین؛ در این سایت فروشگاهی، انواع مواد شیمایی و یا مواد مغذی نیز مشاهده می‌شود. همانطور که گفتیم؛ عدم وجود اضافات در کودها و همچنین استفاده از مواد شیمیایی تاثیر بسزایی در کیفیت کوددهی و چالکود درختان میوه داشته و باعث افزایش قدرت باروری درختان میوه خواهد شد. شما می‌توانید هر یک از این محصولات را با قیمتی استثنایی از سایت گلباران سبز سفارش دهید.

جهت تقویت خاک باغچه حیاط و ویلای خود، خرید انواع خاک و کود ، کود حیوانی و نیز برای هرگونه پرسش در مورد گل مفید برای خانه و مشاوره میتوانید با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ در ارتباط باشید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.