مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود مایع

Tuesday، ۲ Farvardin ۱۴۰۱

به چه کودی کود مایع می گویند؟

یکی از روش‌های حاصلخیزی خاک و افزایش تولید و کیفیت میوه درختان و محصولات کشاورزی استفاده از کود است که به دو شکل جامد و مایع وجود دارد. کود مایع را می‌توانید برای درختان میوه، محصولات کشاورزی و حتی گیاهان آپارتمانی و زینتی استفاده کنید و بهترین راه مصرف آن‌ها، به صورت محلول پاشی است. قابلیت جذب این کودها نسبت به کودهای جامد سریع‌تر می‌باشد و در مدت‌ زمان کوتاهی تاثیرات فوق‌العاده‌ای را در محصولات و گیاهان شما دارند. البته در انتخاب و استفاده کود مایع، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا به محصولات یا گیاهان‌ شما آسیب وارد نشود. برای آشنایی بیشتر با کودهای مایع با ما همراه شوید.

کود مایع

کود مایع چیست ؟

این نوع کودها به شکل مایع هستند و بیشتر اوقات به شکل خیلی غلیظ تولید و عرضه می‌شوند و به صورت محلول پاشی برای گیاهان استفاده می‌شوند و در رشد آن‌ها بسیار تاثیرگذار می‌باشد. هر کودی، غلظت‌ مختص به خود را دارد بنابراین ضروری است که طبق دستورالعمل سازنده باید رقیق شود تا به محصولات و گیاهان آسیب وارد نشود. قبل از مصرف کود مایع باید ابتدا با مقداری آب مناسب آن را رقیق کرده و سپس در مزارع و باغات مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد و تاثیرات کود مایع

یکی از کاربردهای کودهای مایع غذادهی گیاهان است چون کود مایع ، دسترسی مواد برای گیاهان را آسان‌تر کرده و عناصر غذایی به راحتی توسط ریشه‌ها و برگ‌ها جذب می‌شوند. از کودهای مایع می‌توان در گلخانه‌ها و مزارع و باغات استفاده کرد و به دلیل عاری بودن از هر گونه بذر علف هرز ، بیماری‌ها و لارو حشرات به گیاهان شما آسیبی وارد نمی‌شود. این کودها حاوی عناصری مانند آهن، روی و منگنز هستند و با داشتن مقدار زیادی اسید آمینه باعث بالا رفتن عملکرد و افزایش محصولات در تنش های آبی و خشکی می‌شوند و به راحتی می‌توان با سموم مختلف آن‌ها را مخلوط کرد.

مزایا و فواید کود مایع

  • این نوع کودها هم از طریق ریشه‌ها و هم از طریق برگ‌ها قابلیت جذب دارند.
  • از طریق محلول پاشی روی سطح برگ‌ها قابلیت و سرعت جذب این کود ها نسبت به کودهای جامد و حیوانی و کودهای سبز بیشتر است.
  • قرار گرفتن عناصر غذایی در اختیار گیاهان در این کودها به صورت متعادل انجام می‌شود و محاسبه و میزان مصرف دقیق کود امکان پذیر می‌باشد.
  • در هزینه های تولید و زمان صرفه جویی می‌شود.
  • با استفاده از این کودها میزان آلودگی محیط زیست، آب و خاک در مقایسه با کودهای جامد کاهش پیدا می‌کند.
  • میزان مصرف کودهای مایع در زمان رشد و استراحت گیاهان همچنین در شرایط تغییرات آب و هوایی قابل کنترل است.
  • کودهای مایع غالبا همراه با مواد آلی هستند که برای رشد گیاهان بسیار مفید است.
مزایا و فواید کود مایع

معایب کود مایع

  • برخی از کودهای مایع پس از این که مدتی در یک جا بدون مصرف باقی بمانند به علت داشتن تاریخ انقضا فاسد می‌شوند.
  • کودهای مایع به‌علت هزینه‌های تولید و بسته‌بندی خاص آن‌ها، از کودهای جامد گران‌تر هستند.

روش‌های استفاده کود مایع

محلول پاشی یکی از روش‌های مصرف کود مایع است که با اسپری روی برگ گیاهان در حال رشد با محلول مناسب انجام می‌شود. بسیاری از کودهای ریز مغذی روی، بور و اوره به عنوان اسپری برگی استفاده می‌شوند. در کاربرد مستقیم کودهای مایع در خاک، کود مایع با کمک تجهیزات خاص به خاک اضافه می‌شود و در این روش آسیب به گیاهان و اتلاف کود بسیار محدود می‌باشد. از دیگر روش های مصرف کود مایع کودآبیاری است که در این روش کودهای مایع از طریق آب آبیاری مستقیم در اختیار گیاهان قرار می‌گیرد. کودهاي تك عنصره و يا مخلوطی از کودها که به راحتی در آب حل می‌شوند، می‌توانند از راه شیار و یا آبیاری قطره ای و یا سیستم آبیاری بارانی استفاده شوند.

انواع کودهای مایع شرکت گلباران سبز

شرکت گلباران سبز کودهای مایع را برای گیاهان و محصولات در انواع مختلف به فروش می‌رساند که این کودها متعلق به شرکت گرین گروت می باشد و لیست آن‌ها به شرح زیر است :

کود مایع هورمون ریشه زایی - کود مایع گلدهی بوته - کود مایع بیومیکس - کود مایع گلدهی ۲۰-۳ (N.P.K)

کود مایع هیومیک اسید - کود مایع آهن با هیومیک اسید - کود مایع سبزیجات ارگانیک - کود مایع گیاهان آپارتمانی

کود مایع گل آنتوریوم - کود مایع گل بنفشه آفریقایی - کود مایع بونسای - کود مایع کاکتوس - کود مایع لاکی بامبو

کود مایع گل های شاخه بریده - کود مایع مخصوص بوته ارکیده بعد از گلدهی - کود مایع مخصوص بوته ارکیده در زمان گلدهی

انواع کودهای مایع شرکت گلباران سبز

محصولات دیگر گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از : کوکوپلاس ، کوکوماس ، کمپوست طلایی چای ، کود ورمی کمپوست ، ورمی پلاس ، کود گرانوله ، پوست برنج ، پوست بادام زمینی ، پیت ماس ، کوکوپیت ، لیکا ، پرلیت ، زئولیت و بارک پیت ، سموم دفع آفات گیاهان ، محصولات تقویتی مایع ، محصولات تقویتی پودری ، بذر و تخم گیاهان ، گلدان کشاورزی و باغبانی و ... می‌باشند که با کیفیت بالا برای تهیه انواع خاک گلدان و استفاده در امر زراعت تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در خاک مزارع و باغ‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی محصولات

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع کود و خاک در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع کود و خاک را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع کود و خاک و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.