مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

زئولیت پتاسیم کشاورزی

Saturday، ۲۴ Dey ۱۴۰۱

زئولیت پتاسیم و کاربرد آن در کشاورزی

اگر برای خرید زئولیت به سایت‌های فروشگاهی و یا فروشگاه‌های معتبر ملزومات گیاهی مراجعه کرده باشید، بی شک نام زئولیت پتاسیم کشاورزی که یک نوع زئولیت کشاورزی است را شنیده‌اید. اگر می‌خواهید این محصول را بشناسید و یا با کاربردهای آن آشنا شوید، کافیست در ادامه این مقاله از گلباران سبز همراه ما باشید. ما در این مقاله درباره محصولات زئولیت گلباران سبز گیلان به خصوص زئولیت پتاسیم کشاورزی صحبت کرده و به بررسی مزایا و همچنین نحوه استفاده از این محصول پرداخته‌ایم.

زئولیت پتاسیم کشاورزی

یکی از مواد مفیدی که برای تقویت خاک و گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، زئولیت پتاسیم می‌باشد. این ماده یکی از انواع زئولیت مخصوص کشاورزی است. زئولیت پتاسیم برای آماد‌ه سازی خاک کشاورزی و همچنین افزایش حجم کودهای شیمیایی و حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زئولیت پتاسیم قادر است ظرفیت تبادل یونی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. در حقیقت؛ استفاده از زئولیت پتاسیم کشاورزی در انواع کود شیمیایی ، بازار پسندی محصولات را افزایش خواهد داد. از این رو؛ لازم می‌دانیم این محصول را نیز به شما معرفی کنیم تا با خرید و استفاده از آن بتوانید بیشترین سود را از کشاورزی خود دریافت نمایید.

کاربردهای زئولیت پتاسیم کشاورزی

یکی از عناصر ضروری برای رشد و تولیدمثل گیاهان، پتاسیم می‌باشد. در نتیجه؛ کمبود پتاسیم ممکن است گیاه را با مشکلات مختلفی اعم از کاهش مقاومت گیاه در برابر خشکی روبه‌رو کند. در واقع؛ سلامت کلی گیاه به مقدار پتاسیم موجود در خاک بستگی دارد. شما می‌توانید با استفاده از زئولیت پتاسیم کشاورزی، مقدار این عنصر درون خاک را تنظیم نمایید. از جمله کاربردهای زئولیت پتاسیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • با تنظیم پتاسیم درون خاک، رشد ریشه گیاه افزایش پیدا می‌کند. در این صورت گیاه می‌تواند در برابر خشکی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.
  • در صورتی که پتاسیم کافی در خاک کشاورزی وجود داشته باشد، حدود ۶۰ نوع آنزیم که در رشد گیاه موثرند فعال خواهند شد.
  • از دیگر فواید استفاده از زئولیت پتاسیم کشاورزی می‌توان به انتقال صحیح قند و نشاسته اشاره کرد. با انتقال صحیح قند و نشاسته فرایند فتوسنتز و تولید غذا به درستی انجام خواهد شد.

اثرات استفاده از زئولیت پتاسیم کشاورزی در کودهای حیوانی

برای اضافه کردن زئولیت پتاسیم به خاک، بهتر است آن را با کود حیوانی ترکیب کرده و سپس به خاک بیافزایید. از طرفی پوساندن و فراوری کودهای حیوانی، همیشه یکی از مشکلات کشاورزان است. از این رو؛ کشاورزان و باغداران معمولا کود حیوانی را با ۱۰ تا ۳۰ درصد از زئولیت پتاسیم ترکیب کرده و برای کوددهی مورد استفاده قرار می‌دهند. البته میتوان به دیگر مزایای زئولیت که در ترکیب آن پتاسیم نیز حضور فعال دارد اشاره نمائیم مانند جلوگیری از آبشویی ازت خاک در اثر آبیاری در زمینهای زراعی و جلوگیری از فرسایش خاک به دلیل آب آبیاری و جلوگیری از پوسیدگی ریشه .مقدار مصرف زئولیت پتاسیم کشاورزی در کود حیوانی، به میزان تازگی کود حیوانی بستگی دارد. هر چقدر کود حیوانی تازه‌تر باشد، به مقدار بیشتری زئولیت پتاسیم نیاز خواهید داشت. شما با مراجعه به سایت گلباران سبز گیلان و مشاهده محصولات زئولیت گلباران سبز، می‌توانید این محصول را در مقادیر مختلف خریداری نمایید. در حالت کلی؛ اضافه کردن زئولیت پتاسیم به کود حیوانی، مزایایی دارد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بسیاری از عناصر و مواد مفید موجود در کودهای حیوانی، در اثر آبیاری گیاه شسته شده و هدر می‌روند. زئولیت پتاسیم، این عناصر و مواد مفید از جمله ازت را جذب کرده و از تصعید و یا آبشویی آن‌ها جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این‌ها زئولیت پتاسیم قادر است قارچ، مواد سمی، انگل و یا میکروب‌های موجود در کودهای حیوانی را از بین برده و به عبارتی کود را پاستوریزه نماید. یکی دیگر از مزایای ترکیب کود حیوانی با زئولیت پتاسیم کشاورزی، از بین رفتن بوی نامطبوع کودهای حیوانی می‌باشد. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا کشاورزان در سراسر جهان، زئولیت پتاسیم را با کودهای حیوانی ترکیب کرده و در اختیار گیاه قرار دهند. بنابراین؛ اگر به دنبال خرید یک کود مناسب برای گیاهان خود هستید، خرید زئولیت پتاسیم و ترکیب آن با کودهای حیوانی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی محصولات زئولیت گلباران سبز گیلان، این محصول را در حجم دلخواه سفارش دهید.

خرید زئولیت پتاسیم کشاورزی

به دنبال استقبال کشاورزان و باغداران از خرید زئولیت پتاسیم کشاورزی و ترکیب آن با کودهای حیوانی، خرید این محصول به مقدار قابل توجهی افزایش یافت. از این رو؛ سایت‌های فروشگاهی مختلفی نسبت به خرید و فروش آنلاین این ماده معدنی اقدام نمودند. اما؛ نکته مهمی که در خرید زئولیت پتاسیم باید مورد توجه قرار دهید، کیفیت آن می‌باشد. از این رو؛ این محصول را باید از سایت‌های معتبر خریداری نمایید. گلباران سبز گیلان از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های ملزومات گیاهان در کشور است که انواع مختلفی از زئولیت از جمله زئولیت پتاسیم را با قیمتی مناسب در اختیار کشاورزان و خریداران قرار می‌دهد. برای خرید این محصول، می‌توانید به بخش محصولات زئولیت گلباران سبز مراجعه کرده و زئولیت پتاسیم را به صورت عمده و یا جزئی خریداری نمایید.

تاثیر کیفیت زئولیت پتاسیم روی فراوری کودهای حیوانی

در صورتی که زئولیت پتاسیم کشاورزی از کیفیت مطلوبی برخوردار شده باشد، می‌توانیم بگوییم که بهترین ماده برای فراوری کودهای حیوانی خواهد بود. استفاده از زئولیت پتاسیم و ترکیب آن با کودهای حیوانی فراوری نشده می‌تواند با سرعت بالا و در کم‌تر از ۳۰ روز کود حیوانی شما را فراوری نماید. مقدار پتاسیمی که در زئولیت پتاسیم وجود دارد، برابر با ۵ درصد از وزن زئولیت می‌باشد. از این رو؛ پتاسیم مورد نیاز گیاه برای رشد و فتوسنتز نیز فراهم خواهد شد. گلباران سبز گیلان، یکی از سایت‌های معتبر است که زئولیت پتاسیم کشاورزی را با قیمت مناسبی در اختیار خریداران و کشاورزان قرار می‌دهد. شما نیز با مراجعه به این سایت می‌توانید مقدار مورد نیاز زئولیت پتاسیم را سفارش دهید.

لازم بذکر است کود دامی که حاوی عناصر بیماریزا و میکروبی و انگل می باشد را زئولیت پاستوریزه و ضدعفونی می نامند.

مقدار و نحوه مصرف زئولیت پتاسیم

عوامل متعددی در مقدار مصرف زئولیت پتاسیم کشاورزی دخیل هستند. از جمله این عوامل می‌توانیم به نوع گیاه، بافت خاک، مقدار کود حیوانی، مقدار رطوبت موجود در کود و منطقه‌ای که قرار است در آن کشت انجام دهید، اشاره کنیم. به خاطر داشته باشید که بهترین روش برای اضافه کردن زئولیت پتاسیم به خاک گیاه، چالکود پاییزه و زمستانه می‌باشد. ما در ادامه این مقاله از گلباران سبز گیلان به نحوه مصرف این ماده معدنی پرداخته‌ایم.

  • اگر می‌خواهید زئولیت پتاسیم کشاورزی را به صورت مستقیم به خاک اضافه کنید، باید به میزان ۵ درصد حجم خاک زئولیت اضافه نمایید.
  • اگر قصد اضافه کردن زئولیت پتاسیم به کودهای آلی را دارید می‌توانید حداکثر نسبت ۳/۱ و حداقل نسبت ۴/۱ را رعایت نمایید.

برای خرید باکیفیت‌ترین زئولیت پتاسیم، کافیست به سایت فروشگاهی گلباران سبز گیلان مراجعه نمایید. این سایت انواع ملزومات گیاهان از انواع کود و سم گرفته تا پودر تقویتی را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند. شما نیز می‌توانید با توجه به متراژ زمین و همچنین نوع بافت خاک، نسبت به خرید زئولیت پتاسیم کشاورزی اقدام نمایید.

جهت تقویت خاک باغچه حیاط و ویلای خود و خرید انواع خاک و کود و نیز جهت چالکود در مزارع و باغهای خود و همچنین برای هرگونه پرسش در مورد گل مفید برای خانه و مشاوره میتوانید با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ در ارتباط باشید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.