مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

درمان آفت گیاهان آپارتمانی

Monday، ۱ Amordaad ۱۴۰۳

آفت‌ها ممکن است بنا به دلایل مختلفی به سمت گیاهان شما حمله‌ور گردند و زمینه رساندن آسیب به آن‌ها را فراهم سازند. برای داشتن گیاهانی همواره سبز و شاداب در عین توجه به نیازهای غذایی گیاه و تامین آن‌ها بایستی در صورت نیاز نسبت به درمان آفت گیاهان آپارتمانی با محصولات مناسب هم اقدام نمود. به همین خاطر در ادامه این مقاله ما شما عزیزان را با نکاتی مهم و عالی در جهت درمان آفت گیاهان آپارتمانی به صورت طبیعی یا شیمیایی آشنا خواهیم نمود؛ با ما همراه بمانید.

درمان آفت گیاهان آپارتمانی

عوامل موثر در زمینه رشد آفات 

تغییر شرایط اقلیمی، عدم محافظت از گیاهان آپارتمانی و عدم رعایت نکاتی از قبیل از بین بردن علف‌های هرز رشد نموده در اطراف گیاه یا بی توجه بودن به ازدیاد در تامین آب مورد نیاز گیاهان و یا عدم تمیز نمودن هر چند وقت یک بار برگ‌های گیاهان به کمک دستمال‌های مرطوب و عدم کندن برگ‌های خراب گیاهان موجب کمک به رشد آفات و تشکیل انواع بیماری‌های مختلف می‌گردد. بنابراین؛ توصیه می‌کنیم اگر خواهان محافظت از گیاهان آپارتمانی خود هستید؛ از آن‌ها در برابر این آفات محافظت نمایید. در ادامه شما عزیزان را با نکات مهمی در زمینه درمان آفت گیاهان آپارتمانی آشنا خواهیم نمود؛ توصیه می‌کنیم با ما تا پایان مقاله همراه بمانید.

آفت چیست؟

آفت در اصل به انواع جانورانی بسیار ریز و با سایزهای مختلف که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی گیاه تاثیر می‌گذارند و موجب خسارت می‌گردند؛ گفته می‌شود.

انواع آفات گیاهان آپارتمانی کدام نوع هستند؟

از جمله انواع این آفات می‌توان به شته گیاهان آپارتمانی،  شپشک آرد آلود گیاهان آپارتمانی، کنه گیاهان آپارتمانی، پشه سیاه ، مینوز گیاهان آپارتمانی اشاره نمود. در ادامه به راه حل‌های درمان آفت گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت. ناگفته نماند ممکن است انهدام گیاه آپارتمانی بدلیل وجود آفات خاکزی نیز باشد.

انواع آفات گیاهان آپارتمانی کدام نوع هستند؟

انواع خسارت‌هایی که آفات به گیاهان می‌رسانند؟

متناسب با نوع آن آفت و شدت حمله، احتمال به وجود آمدن آسیب‌ها و خسارت‌های مختلف وجود دارد؛ برای مثال برخی موجب زردی یا قهوه‌ای شدن برگ‌ها و ریختن آن‌ها و برخی دیگر موجب خشکی گیاه می‌گردند و ممکن است این کار را با  تغذیه از درون شیره گیاه و یا  نفوذ در بافت‌های مختلف گیاه انجام دهند. با کمک درمان آفت گیاهان آپارتمانی، می‌توان کلیه این آسیب‌ها را در صورت انجام در موقعیتی مناسب به طور کامل از بین برد.

انواع روش‌های درمان آفت گیاهان آپارتمانی 

برای درمان آفت گیاهان به طور کلی دو شیوه استفاده از روش‌های طبیعی و یا روش‌های شیمیایی وجود دارند. استفاده از آب صابون، الکل، آبلیمو، سرکه، عصاره‌های گیاهی نظیر عصاره آویشن، نعناع و روغن سفید از جمله راهکار‌های مناسب طبیعی درمان آفات گیاهان آپارتمانی هستند. راه حل‌های طبیعی در ابتدای رخ دادن حمله آفات می‌توانند منجر به حذف آن‌ها به صورت کامل و عدم آسیب‌های خطرناک گردند. اما؛ با پیشرفت حمله آفات، بهترین شیوه استفاده از راهکارهای ‌طبیعی یا روشهای کنترل اورگانیک می باشد که محیط زیست را با سموم شیمیایی آلوده نمائیم در صورت طغیان آفات از روش شیمیایی استفاده نمایید. سموم  شیمیایی را  می‌توانید جهت خرید آن‌ها به سایت گلباران سبز مراجعه نمایید.

از جمله محصولات شیمیایی درمان کننده آفات نیز می‌توان به انواع سم‌های مختلف و یا آفت‌کش‌ها نظیر کاربامات، پیرتروئید، قارچ کش، کنفیدور، دیمتوات و غیره اشاره نمود. درمان آفت گیاهان آپارتمانی با محصولات گلباران سبز آسان است. جهت خرید انواع بهترین سم دفع کننده حشرات و آفات مختلف متناسب با نوع آن گیاه کافیست همین حالا به سایت گلباران سبز مراجعه و محصولاتی کاملا بهداشتی و باکیفیت را خریداری نمایید.

روش‌های نامبرده، در جهت رفع و از بین بردن کدامیک از آفات موثر هستند؟

برای درمان آفت گیاهان آپارتمانی، در ابتدا بایستی بدانید نوع گیاه شما چیست و دچار چه نوع آفتی گشته است تا بتوانید اقدام مناسبی را در جهت از بین بردن آن به کار بندید. از بین برنده‌ی مفیدی که برای آفات حشره‌ای، کاملا طبیعی و بی خطر هستند را بایستی مواد طبیعی نظیر آبلیمو، سرکه سفید و انواع روغن‌های سفید دانست.

برای استفاده از این محلول‌ها بایستی آن‌ها را با آب ترکیب نموده و در داخل یک اسپری مخصوص ریخته و در زمان نیاز، به کمک اسپری ترکیب بر روی قسمت‌های مختلف گیاه دارای آفت پاشیده شده و در این صورت نسبت به درمان آفت گیاهان آپارتمانی اقدام نمایید. هم‌چنین می‌توان برای از بین بردن آفات قارچی از انواع محصولات شیمیایی قارچ‌کش موجود در گلباران سبز کمک گرفت و اینگونه به طور قطعی این آفات آسیب‌رسان به گیاه خود را از بین برد.

راه حل رفع شته گیاهان آپارتمانی 

رایج‌ترین آفت گیاهان آپارتمانی؛ شته های سیاه و سبز می‌باشد که برای دفع آن می‌توان از ترکیباتی که در بالا ذکر نمودیم و کاملا طبیعی هستند؛ کمک گرفت. برای مثال برای رفع تعداد اندک شته و درمان آفت گیاهان آپارتمانی تنها کافیست یک پنبه را آغشته به آبلیمو، سرکه یا الکل نمایید و یا با مقدار مشخصی آب ترکیب نموده و شروع به پاکسازی گیاه از این آفت کنید. برای رفع شته‌ها در تعداد کم، استفاده از این ترکیب به شیوه یاد شده و یا با کمک اسپری آن بر روی سطوح دارای شته می‌توان شته‌ها را کنترل نموده و آن‌ها را نابود ساخت. البته توصیه می‌کنیم در صورت زیاد بودن بیش از حد شته ها از انواع آفت کش‌ها و حشره‌کش‌ها که بهترین آن را می‌توانید از سایت گلباران سبز تهیه نمایید؛ کمک بگیرید.

راه حل رفع شته گیاهان آپارتمانی 

راه حل رفع کنه در گیاهان آپارتمانی 

معضل مشترک میان تمامی گیاهان آپارتمانی؛ کنه‌ها هستند که می‌توان از راه حل‌های مختلفی جهت نابودی آن‌ها نظیر گزینه‌های پیشنهادی زیر کمک گرفت:

ترکیب آب و صابون مایع، آبلیمو و صابون مایع و استفاده از این محلول در دستگاه‌های اسپری دار بهترین راه حل با تاثیر فوق العاده برای نابودی و درمان آفت گیاهان آپارتمانی است. اگر در شرایطی قرار گرفتید که با تکرار عمل بالا دو روز در هفته به مدت چندین هفته نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکردید؛ بهتر است با مراجعه به سایت گلباران سبز و مشورت با کارشناسان، نسبت به خرید آفت‌کش‌های شیمیایی برای این کار کمک بگیرید.

راه حل رفع کنه در گیاهان آپارتمانی 

راه حل دفع پشه سیاه در گل‌های آپارتمانی 

روش‌های طبیعی می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی در نابودی این حشره باشند. برای مثال شما می‌توانید آب و سرکه را با یکدیگر ترکیب نموده و محلول را در گلدان‌ها ریخته و شاهد از بین رفتن و درمان آفت گیاهان آپارتمانی باشید. البته که می‌توان برای دفع پشه سیاه از گزینه‌های طبیعی دیگری همچون عصاره‌های آویشن، نعناع و یا شمع‌های طبیعی با بوی مرکبات کمک گرفت که این حشرات از این بو متنفر هستند و خود به خود از گیاهان شما دور می‌گردند.

دقت داشته باشید برای درمان آفت گیاهان آپارتمانی، یعنی پشه سیاه بایستی زیر گلدان را به طور مرتب خشک کرده و آب‌های آلوده را خارج سازید تا محیط مناسبی برای سکونت این آفات به وجود نیاورید. از طریق سایت گلباران سبز هر چیزی که در زمینه باغبانی، نگهداری گیاهان آپارتمانی و نگهداری از گل‌های زینتی نیاز دارید را خریداری نمایید.

راه حل دفع پشه سیاه در گل‌های آپارتمانی 

پیشنهاد میگردد از روشهای دیگر اورگانیک نیز جهت کنترل آفت پشه سیاه گیاهان آپارتمانی نیز میتوانید استفاده نمائید مانند ضدعفونی نمودن خاک با پودر گوگرد استفاده از کارت زرد و آبی چسب دار در اطراف گلدان اسپره آب اکسیژنه، کاهش دفعات آبیاری به نحوی که سطح خاک خشک شود در بین دو آبیاری و آب زیر گلدان را خارج نمائید. با آب سیر و فلفل میتوان پشه ها را کنترل نمائید. در نهایت اگر کنترل نشد با سم مالایتون دو سی سی در یک لیتر آب خاک و گیاه را اسپری نمائید.

برای هرگونه پرسش با کارشناسان ما در خصوص روف گاردن و یا جهت خرید خاک گل ، خاک برگ ، خاک و کود ، کود کامل و محصولات دیگر برای مصرف در مزارع و باغهای خود و همچنین مشاوره در مورد کشاورزی و باغبانی، پیوند درختان و همچنین سمپاشی میتوانید از طریق ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.