مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

آفات و بیماری‌های گیاهی

Sunday، ۲۴ Tir ۱۴۰۳

گیاهان، این موجودات طبیعی به دلیل عوامل متعددی به آفات و بیماری‌های گیاهی مختلفی مبتلا می‌گردند که راه حل رفع این آسیب‌ها؛ اطلاع از نوع بیماری و آفتی است که جان گیاه را درگیر نموده و راه حل نجات گیاه از مرگ می‌باشند. به همین خاطر بر آن شدیم تا در این مقاله شما عزیزان را  با  انواع آفات و بیماری‌های گیاهی و راه‌های رفع آن‌ها آشنا سازیم. اگر تمایل دارید تا در امر مراقبت از گل و گیاهان خانگی، زینتی و یا باغی خود به خوبی عمل کنید؛ بایستی با نیازهای آن‌ها به خوبی آشنا باشید و در صورت ابتلا به بیماری خاص یا حمله آفات به گیاه آن‌ها را برطرف سازید. با ما در مقاله آفات و بیماری‌های گیاه همراه بمانید.

آفات و بیماری‌های گیاهی

از کجا می‌توان نشانه‌های تغییر وضعیت یک گیاه را مشاهده کرد؟

شکل ظاهری گیاه و میزان تغییرات به وجود آمده نشان دهنده این موضوع است. به عبارت دیگر یک گیاه در شرایط عادی دارای برگ‌هایی کاملا سبز و درخشان است؛ اما وجود انواع آفات و بیماری‌های گیاهی ممکن است منجر به تغییر رنگ برگ‌ها، ایجاد لکه‌های رنگی مختلف بر روی سطح برگ، زردی برگ‌ها ، خشکیدگی ساقه گیاه، کاهش سایز میوه‌ها، نابودی محصولات، رشد نکردن میوه‌ها، ریختن گل‌ها و غیره گردد.

از کجا می‌توان نشانه‌های تغییر وضعیت یک گیاه را مشاهده کرد؟

بنابراین برای اینکه بتوانید گیاهی همواره سرسبز، شاداب، در حالت رشد مناسب را داشته باشید، نیاز است تا با انواع راه‌های مراقبت و نگهداری از گیاهان به خوبی آشنا باشید.

موارد مراقبت و نگهداری از گیاهان

بهتر است قبل از دیدن آسیب‌های جدی یک گیاه با کمک این راه‌های مراقبتی، از گیاهان خود در برابر انواع بیماری‌ها و آفات مختلف مراقبت نمود. برای این منظور کافیست عملیات آبیاری، تنظیم دما، کود‌دهی به موقع و مناسب، عملیات تعویض خاک و غیره را متناسب با نوع گیاهی که خریداری نموده‌اید؛ به خوبی انجام دهید.

از آنجا که پیشگیری همواره بهتر از درمان است؛ هم‌چنین به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که برای مقابله با آفات و بیماری‌های گیاهی به محض مشاهده علف‌های هرز رشد کرده در اطراف گیاه نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایید. هم‌چنین همواره برگ‌های گیاه را با کمک یک دستمال مرطوب و اندکی نمناک تمیز نمایید تا در صورت وجود داشتن یک آفت بتوانید نسبت به رفع آن در مراحل اولیه با کمک الکل، آب و صابون، روغن چریش و سایر ترکیبات خانگی اقدام نمایید.

موارد مراقبت و نگهداری از گیاهان

در مواقع ضروری نیر می‌توانید متناسب با نوع بیماری و آفاتی که به گیاه‌تان صدمه وارد می‌سازند عملیات رفع آن‌ها را به خوبی انجام داده و اینگونه سلامت گیاه خود را تضمین نمایید. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از آلودگی گیاه خود در همان پروسه ابتدایی خرید؛ عملیات خرید گیاه را از مکان‌های معتبری همچون گلباران سبز انجام دهید و هرگز نگران ناقل بیماری بودن آن گیاه نباشید.

آیا تمامی آفات و بیماری‌های گیاهی در هر نوع گیاه یکسان هستند؟

در پاسخ به این سوال شما عزیزان بایستی بگوییم که گرچه آفات و بیماری‌های مختلفی به انواع گیاهان آسیب می‌رسانند؛ اما با توجه به تنوع بسیار بالای گیاهان و بسته به نوع آن‌ها، بیماری‌ها و آفات آن‌ها فرق دارد. برای مثال بیماری‌های بی‌نظیر پژمردگی ورتیسیلیومی و یا باکتری ساقه یا حتی بوته میری جزو بیماری‌هایی هستند که در گیاهان مختلف اتفاق می‌افتند.

و یا اینکه لکه گرد برگ، پوسیدگی بنفش، نماتد، ویروس پیچیدگی، سفیدک داخلی و سطحی، پوسیدگی فوزاریم از بیماری‌های چغندر است. با این حال برخی از انواع آفات و بیماری ‌های گیاهی بین تمامی انواع گیاهان مشترک است.

آیا تمامی آفات و بیماری‌های گیاهی در هر نوع گیاه یکسان هستند؟

شما عزیزان می‌توانید جهت خرید انواع ادوات باغبانی، انواع سموم رفع کننده آفات و بیماری‌های گیاه، انواع ابزارهای باغ  و غیره  به جای جستجو و پیدا کردن مکانی با میزان اعتبار نامشخص به فروشگاه گلباران سبز سر بزنید و محصولات مورد نظر خود را در آن بیابید. البته ناگفته نماند بسیاری از آفات و بیماریها بین گیاهان زراعی و باغی و صیفیجات مشترک می باشند. لذا نیاز است با سیکل زندگی این آفات از قبل آشنا باشیم قادر صورت مشاهده در همان مراحل اولیه قبل تکثیر نسبت به آنها را در مقابل خسارت به گیاهان مان به روشهای مختلف به غیر از سموم شیمیایی آنها کنترل نمائیم.

آشنایی با برخی از انواع بیماری‌های گیاهی شایع که برای انواع گیاهان اتفاق می‌افتد!

تنوع بسیار بالایی از انواع آفات و بیماری‌های گیاهی وجود دارند که برای جلوگیری از سردرگمی شما عزیزان در این قسمت تنها به معرفی بیماری‌های شایع و بسیار خطرناک پرداخته‌ایم. برای آشنایی با این بیماری‌ها و راه‌های رفع آن‌ها با ما همراه بمانید.

قبل از بررسی برخی از انواع بیماری‌های گیاهان بایستی بگوییم که برخی از بیماری‌های رخ داده در گیاهان غیر زیستی می‌باشند که از جمله  آن‌ها می‌توان به آسیب‌های به وجود آمده ناشی از  وزش باد یا سیل،  تنش آب یا دما اشاره نمود. در مقابل برخی بیماری‌ها به دلیل تغییرات زیستی به وجود می‌آیند که باکتری، ویروس و آفت از جمله این موارد هستند. آفات و بیماری‌های گیاهی را با شناخت درست به کمک محصولات گلباران سبز رفع کنید.

  • معرفی بیماری لکه برگ زاویه‌ای

یکی ازخطرناک‌ترین و مخرب‌ترین انواع بیماری‌های قارچی که سلامت گیاهان را به خطر می‌اندازد؛ لکه برگ زاویه‌ای است که باعث ایجاد لکه‌هایی زرد رنگ به حالت زاویه‌ای و سپس تبدیل آن‌ها به لکه قهوه‌ای می‌گردد.

  • معرفی بیماری لکه باکتریایی

ضایعات نامنظم آبکی در راستای این بیماری، سلامت محصولاتی نظیر گوجه فرنگی، فلفل و غیره را تهدید می‌کنند و در نتیجه پس از زرد نمودن برگ‌های آلوده سبب ریختن آن‌ها بر روی زمین می‌گردند‌. البته در برخی موارد در نتیجه این بیماری یکسری زخم‌های پوسته برجسته هم به وجود آمده‌اند.

  • معرفی بیماری سفیدک پودری

در تمامی انواع گیاهان، احتمال ابتلا به این نوع بیماری شایع بوده و عدم درمان این بیماری، منجر به ریختن برگ‌های زرد و قهوه‌ای گیاه و در نتیجه نابودی آن می‌گردد. عمدتا از علائم ظاهری ابتلا گیاهان به این نوع از آفات و بیماری‌های گیاهی می‌توان به پودری یا خاکستری شدن برگ‌های انواع گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات اشاره نمود.

از دیگر انواع بیماری‌های گیاهی نیز می‌توان به پژمردگی فوزاریوم، لکه موجی، سفیدک کرکی، آنتراکنوز، پوسیدگی گلگاه اشاره نمود. کسب اطلاعات در رابطه با این بیماری‌ها را به خود شما خوانندگان عزیز واگذار می‌کنیم. به کمک انواع محصولات تخصصی گلباران سبز نظیر سم‌های مختلف می‌توان نسبت به عملیات رفع این آفات و بیماری‌های گیاهی اقدام نمود.

آشنایی با برخی از انواع آفات و بیماریهای گیاهی شایع 

در کنار بیماری‌های مختلفی که به معرفی برخی از آن‌ها پرداختیم؛ امکان به وجود آمدن انواع آفات مختلف هم به دلایل گوناگون وجود دارند.

از انواع آفات و بیماری‌‌های گیاهی می‌توان به آفاتی همچون شپشک، تریپس، شته، کرم‌های برگ‌خوار، کرم‌های ریشه خوار، کنه تار عنکبوتی، کرم‌های خاکی، پشه‌های خاکی و غیره اشاره نمود.

برای رفع کلیه آفات و بیماری‌های گیاهی بایستی ضمن مراقبت و نگهداری به نحو صحیح، نسبت به خرید گل‌ها و گیاهان سالم و شاداب بدون احتمال بیمار بودن و در گام بعد رعایت شرایط مناسب آن‌ها و در مرحله آخر نیز در صورت نیاز خرید محصولات سم و گیاه با کیفیت اقدام نمود.  بهترین مکان برای این کار را بایستی سایت گلباران سبز دانست.

یادآور می شوم بسیاری از بیماریهای گیاهان زراعی و باغی و صیفیجات متاسفانه در خاکهای کشورمان مشاهده میگردد و یا آفات خاکی لذا توصیه می شود برای استفاده از خاک استریل شده برای گیاهان آپارتمانی و یا باغات و زراعت که نسبت به آفات و بیماریها ضدعفونی کامل بعمل آمده شرکت گلباران سبز استفاده نمائید.

برای هرگونه پرسش با کارشناسان ما در خصوص روف گاردن و یا جهت خرید خاک گل ، خاک برگ ، خاک و کود ، کود کامل و محصولات دیگر برای مصرف در مزارع و باغهای خود و همچنین مشاوره در مورد کشاورزی و باغبانی، پیوند درختان و همچنین سمپاشی میتوانید از طریق ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.