مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

گوگرد مورد نیاز گیاه

Saturday، ۱۳ Aabaan ۱۴۰۲

گوگرد به عنوان چهارمین عنصر ضروری و پرمصرف گیاهان محسوب می‌گردد که وجود میزان کافی گوگرد مورد نیاز گیاه باعث فراوانی تولید محصولات غذایی، رشد مناسب، ساخت پروتئین و غیره در محصولات مرتعی، انواع غلات و سبزیجات می‌گردد‌. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما عزیزان را با نقش پررنگ عنصر گوگرد مورد نیاز گیاه، نشانه‌های کمبود، راه حل جبران آن آشنا سازیم. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع کسب کنید؛ می‌توانید تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

نقش پررنگ گوگرد در زندگی گیاهان

گوگرد یا همان سولفور به عنوان مهم‌ترین ماده مغذی برای تولید محصولات غذایی فراوان توسط گیاهان، رشد صحیح گیاهان، تشکیل کلروفیل، متابولیسم ازت، سنتز روغن در دانه‌های روغنی، ساخت پروتئین مورد نیاز، فعالیت صحیح آنزیم‌ها و هم‌چنین در اعمال حیاتی گیاهان نیز محسوب می‌گردد. با ما در مقاله گوگرد مورد نیاز گیاه همراه باشید.

آیا در تمامی گیاهان علائم کمبود گوگرد یکسان است؟

در پاسخ به این سوال شما عزیزان بایستی بگوییم که گوگرد برخلاف برخی عنصر‌ها که متحرک هستند از نوع غیر متحرک است و کمبود عناصر ابتدا خود را در برگ‌های جوان نشان می‌دهند که در صورت عدم تامین گوگرد مورد نیاز گیاه متناسب با نوع گیاه، نوع محصولات و سایر فاکتور‌ها علائم مختلفی بروز می‌کنند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین علائم کمبود این عنصر خواهیم پرداخت.

معرفی سایت گلباران سبز گیلان

اگر در تامین گوگرد مورد نیاز گیاه مشکل دارید؛ شما عزیزان می‌توانید با خرید انواع و اقسام از بهترین انواع کود گوگرد از این مسئله به طور کامل جلوگیری به عمل آورید و بار دیگر گیاهانی شاداب و سرسبز و پر محصول داشته باشید.

علائم کمبود گوگرد در گیاهان

به طور کلی بایستی از علائم کمبود این عنصر به تغییر رنگ گیاهان به سبز و زرد کمرنگ، کاهش رشد گیاهان، زردی یکنواخت سراسر قسمت‌های گیاهان، کاهش رشد گیاه، کوتاهی، نازکی و یا باریک شدن برگ گیاهان، زرد شدن رنگ رگبرگ‌ها، کاهش تعداد برگ‌ها، کاهش تعداد محصولات و ایجاد تغییر در وزن آن‌ها اشاره نمود.

شما عزیزان در حال مطالعه مقاله گوگرد مورد نیاز گیاه از سایت گلباران سبز گیلان هستید که برای خرید انواع محصولات کشاورزی مورد نیاز خود می‌توانید از سایت ما کمک بگیرید. از دیگر علائم کمبود این عنصر می‌توان به تجمع ازت غیر پروتئینی در گیاهان، تجمع نیترات در گیاهان، تاخیر در رسیدن غلات و محصولات، تشکیل ضعیف ندول، کاهش تثبیت نیتروژن اشاره نمود.

البته لازم به ذکر است بگوییم که در صورت عدم تامین گوگرد مورد نیاز گیاه به حد کافی در محصولات مختلف نشانه‌های گوناگونی بروز می‌کنند که برای مثال در ذرت در ابتدا رگبرگ‌های جوان و بالایی دچار زردی می‌گردند و سپس امتداد حاشیه برگ و ساقه‌ها دچار قرمزی می‌گردند. در سیب‌زمینی نیز گیاه دچار زردی می‌گردد و در برنج ابتدا غلاف برگ زرد می‌گردد و سپس تیغ برگه دچار تغییر رنگ گشته و کاهش پنجه‌ها، کوتاهی سنبله، کاهش تعداد خوشه‌ها و هم‌چنین تولید دانه‌های کمتر اتفاق می‌افتد. بهترین محصولات کشاورزی با بالاترین کیفیت را از ما بخواهید.

و به همین ترتیب در محصولات مختلف علائم بسیار گوناگونی رخ می‌دهند که می‌توان در گوجه فرنگی به کوتاهی گیاه، زردی قسمت‌های مختلف، قرمزی ساقه و دمبرگ اشاره نمود.

گوگرد چه مزایایی برای اراضی زراعی و باغ‌ها دارد؟

به کمک گوگرد مورد نیاز گیاه در بهبود کیفیت آب آبیاری تغییراتی مثبت انجام می‌پذیرد، تعداد محصولات در واحد سطح افزایش پیدا می‌کنند، پی اچ خاک‌‌های شور، آهکی و قلیایی اصلاح پیدا می‌کند. هم‌چنین از تجمع نیترات که نوعی سم خطرناک است در محصولات کشاورزی کاهش پیدا می‌کند، از گسترش قارچ‌های خاکزی جلوگیری می‌شود، خاک به مرور زمان ضدعفونی می‌گردد و در نتیجه به دلیل نیاز کمتر به مصرف انواع سموم کشاورزی؛ سلامت محیط زیست افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل گوگرد مورد نیاز گیاه نقش پررنگی در بهبود وضعیت انواع محصولات نظیر برنج، گندم، گوجه فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی و غیره را برعهده دارد که بهترین کود گوگرد را می‌توانید از گلباران سبز گیلان خریداری کنید.

گوگرد مورد نیاز گیاه چگونه تامین می‌گردد؟

برای جبران کمبود گوگرد در گیاهان می‌توان از کود‌های گوگرد پودری، گرانوله و مایع کمک گرفت که در ادامه این مقاله شما عزیزان را با تعدادی کود حاوی گوگرد محبوب و عالی آشنا خواهیم نمود.

البته در اینجا بایستی ذکر کنیم که علاوه بر استفاده از کود‌های گوگردی برای جبران گوگرد گیاهان یک منبع کمتر شناخته‌شده برای تامین گوگرد؛ اتمسفر است که در وقت سوختن انواع سوخت‌های فسیلی دی اکسید گوگرد آزاد می‌گردد و در نتیجه گیاهان می‌توانند با تنفس این گوگرد را دریافت کرده و به سمت بافت‌های خود ارسال کنند. در صورت کمبود گوگرد مورد نیاز گیاه از محصولات کمکی تامین می‌گردد که برای خرید ان‌ها می‌توانید از گلباران سبز گیلان کمک بگیرید.

البته علاوه بر این نوع از گوگرد که از طریق سوختن انواع سوخت‌های فسیلی آزاد می‌گردد؛ اندکی گوگرد به شکل گاز در هوا وجود دارد و بنابراین در مناطق صنعتی به دلیل فراوانی این عنصر در هوا در زمان بارندگی تبدیل به اسید گشته و در نتیجه به شکل باران اسیدی روی گیاهان می‌بارد و پوشش گیاهی منطقه را از بین می‌برد. گوگرد، مورد نیاز گیاه تمامی گیاهان است و نقشی بسیار عالی در تامین نیاز‌های گیاه دارد.

معرفی چند نوع کود گوگرد

در این قسمت شما عزیزان را با تعدادی کود گوگرد برای تامین گوگرد مورد نیاز گیاه آشنا خواهیم نمود که پیشنهاد می‌کنیم هم‌چنان همراه ما بمانید:

کود گوگرد تک عنصره: در داخل این نوع از کود تنها عنصر گوگرد به کار رفته است که منجر به تامین نیاز‌های گیاه به گوگرد متناسب با سن و جنس آن می‌گردد که در بازار برند‌‌های مختلفی این محصول را تولید و ارائه داده‌اند که از طریق سایت گلباران سبز گیلان شما می‌توانید بهترین نوع آن را خریداری فرمایید. از دیگر کودهای گوگرد برای تامین گوگرد مورد نیاز گیاه می‌توان به کود گوگرد بنتونیت‌دار، کود‌های سولفات نظیر سولفات آمونیوم و غیره اشاره نمود.

برای جذب گوگرد توسط گیاه چه شرایطی لازم است؟

عمدتا برای جذب گوگرد توسط گیاه یک سری شرایط خاص نیاز است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تبدیل گوگرد مورد نیاز گیاه به سولفات است که عامل اصلی انجام صحیح این کار باکتری تیوباسیلوس ساکن در وضعیت هوازی خاک است. البته با کاهش درصد مواد آلی دل خاک این باکتری‌ها کاهش پیدا کرده و به همین خاطر بهتر است در کنار کود خاوی گوگرد از مقادیری کود حیوانی هم کمک گرفته شود تا این مسئله برطرف گردد.

اما در کل از جمله شرایط لازم جهت جذب صحیح گوگرد مورد نیاز گیاه توسط گیاهان می‌توان به رطوبت کافی، مواد آلی کافی و دمای بالاتر از ۱۵درجه سانتی‌گراد اشاره نمود. شما عزیزان می‌توانید همین حالا برای خرید انواع کود‌های حاوی گوگرد مورد نیاز گیاه به سایت گلباران سبز گیلان مراجعه فرمایید و بهترین‌ها را از ما بخواهید. لازم به ذکر است گوگرد موجب میگردد در خاکهای آهکی اسید خاک کاهش یابد و حلالیت عناصری که قبلا جذب نبود مانند فسفر، روی و آهن بتواند به راحتی از طریق ریشه جذب گردد.

برای هرگونه پرسش با کارشناسان ما در خصوص روف گاردن و یا جهت خرید خاک و کود و کود کامل و محصولات دیگر برای مصرف در مزارع و باغهای خود و همچنین مشاوره در مورد کشاورزی و باغبانی، پیوند درختان و همچنین سمپاشی و نیز اطلاع از کلاس آموزش گلخانه داری میتوانید از طریق ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.