مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

منیزیم مورد نیاز گیاه

Wednesday، ۲۴ Aabaan ۱۴۰۲

منیزیم مورد نیاز گیاه یکی از عناصر ماکرو و پرمصرف برای تغذیه گیاهان محسوب می‌گردد که به همراه کلسیم و گوگرد یک منبع تغذیه کاملا عالی و مفید را برای رشد مناسب گیاهان فراهم می‌آورد. در این مقاله تخصصی قصد داریم تا به طور کامل برای شما عزیزان عنصر منیزیم مورد نیاز گیاه و نقوش آن را باز نماییم تا به طور کاملا تخصصی‌تری از کاربرد‌های این عنصر اطلاع پیدا کنید؛ پس تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

معرفی منیزیم

همانطور که در ابتدا مقاله هم اشاره نمودیم؛ منیزیم جزو یکی از عناصر ماکرو یا ضروری در تغذیه انواع و اقسام گونه‌های گیاهی شناخته شده است که بدون تامین منیزیم مورد نیاز گیاه به حد کافی فرایند رشد آن به خوبی انجام نمی‌پذیرد. جالب است بدانید که در بافت‌های گیاهی انواع گیاهان مختلف در حدود ۱ تا ۱.۵ درصد از وزن خشک برگ‌ها را منیزیم موجود در بافت‌های گیاهی تشکیل داده‌اند.

معرفی سایت گلباران سبز گیلان

گیاهان در فرایند رشد و باروری خود به مقادیر مناسبی از انواع مواد غذایی نظیر منیزیم مورد نیاز گیاه و غیره نیاز دارند که برای رفع کمبود آن‌ها بایستی از محصولات کمکی شامل این عناصر کمک گرفت. شما عزیزان می‌توانید از طریق سایت گلباران سبز گیلان بهترین و مطمئن‌ترین محصولات کاملا استاندارد را برای تامین انواع نیاز‌های غذایی گیاهان مانند منیزیم مورد نیاز گیاه، انواع خاک و کود برای تغذیه سالم و یا بیل و کلنگ برای شخم‌زنی باغچه خود تهیه فرمایید.

نقش‌های این عنصر

منیزیم بر روی فعالیت‌های بسیار زیاد و مهم گیاهان تاثیر می‌گذارد که می‌توان به کمک تامین مقادیر مناسبی از آن به افزایش جذب دی‌اکسید کربن ۱۴۰درصد بیشتر و هم‌چنین افزایش زیست‌توده به میزان ۶۱درصد نسبت به گیاهان دارای کمبود اشاره نمود. از طرفی در صورت تامین منیزیم مورد نیاز گیاه به حد کافی متابولیسم مواد هیدروکربنه مخصوصا در چرخه اسید سیتریک به درستی انجام می‌گیرند و این عملیات بر روی تنفس صحیح گیاهان اثر می‌گذارد.

انتقال فسفر به گیاهان، فعال نمودن آنزیم‌های مختلف همانند دی‌کربوکسیلاز و دی‌هیدروژناز، تبدیل قند به انرژی، متابولیسم صحیح پتاسیم، ویتامین ث و کلسیم، کمک به افزایش تولید روغن و چربی در گیاهان از نقش‌های دیگر این عنصر است. در صورت کمبود منیزیم مورد نیاز گیاه در فرآیند رشد مناسب و تغذیه آن اختلالات بسیار بدی اتفاق می‌افتند که بهترین راه حل برای رفع این مسئله استفاده از کود‌های حاوی منیزیم است که می‌توانید بهترین نوع آن را از سایت گلباران سبز گیلان خریداری فرمایید.

منیزیم گیاهان چگونه تامین می‌گردد؟

به طور کلی در پوسته زمین در حدود ۱.۲ درصد منیزیم وجود دارد که با توجه به نوع و جنس خاک هر باغ کشاورزی میزان مناسبی از منیزیم در خاک وجود دارد که از طریق اندام‌های مختلف توسط گیاهان برای تامین منیزیم مورد نیاز گیاه جذب می‌گردند. جالب است بدانید که عمده‌ترین منبع تامین منیزیم و خنثی کننده اسیدیته خاک؛ سنگ آهک دومولیتی است که علاوه بر تامین منیزیم؛ کلسیم مورد نیاز گیاهان را نیز تامین می‌کند.

به دلیل اینکه منیزیم به سرعت به دلیل آبیاری در خاک شسته می‌شود؛ گیاهان دچار کمبود این عنصر از دسته عناصر ماکرو می‌گردند و لذا بایستی از محصولات رفع‌کننده و جبران کننده این نیاز غذایی گیاهان کمک بگیرید تا کمبود کاملا جبران شود.

از کجا بفهمیم گیاه با کمبود منیزیم مواجه است؟

بدون شک علائم سرماخوردگی با سنگ کلیه و یا سکته مغزی شاید شباهت‌هایی با هم داشته باشند؛ اما بسیار متفاوت هستند. این مسئله بر روی بیماری‌های مختلف گیاهان نیز کاملا برقرار است؛ یعنی برای مثال شاید علائم کمبود چند عنصر با یکدیگر برابر باشند اما در بین آن‌ها اختلافاتی وجود دارد.

بنابراین؛ برای تشخیص کمبود منیزیم مورد نیاز گیاه علاوه بر دانستن نقش‌های آن بایستی با مشخصات ظاهری این کمبود به خوبی آشنا گردید تا در صورت مواجهه بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران آن اقدام فرمایید؛ برای دانستن این علائم همراه ما باشید.

علائم کاهش منیزیم که از روی شکل ظاهری گیاه می‌توان به آن‌ها پی برد؛ کدامند؟

از جمله این مسائل می‌توان به بروز لکه‌های سبز روشن و نه زردی برگ‌ها همانند سایر گیاهان اشاره نمود که عمدتا تشکیل این لکه‌ها از حاشیه برگ‌های پیر شروع می‌کنند. بایستی بدانید که شروع این اتفاق با لکه‌های سبز روشن همراه است و به مرور زمان این لکه‌ها مسیر خود را به بخش‌های میانی برگ کشیده و بعد لبه‌های برگ را نیز درگیر می‌کنند.

در این شرایط رنگ از سبز زرد به زرد،قرمز و قهوه‌ای شدن لبه‌ها می‌انجامد. در صورت استفاده از انواع کود‌های رفع کننده نیاز گیاهان به منیزیم مورد نیاز گیاه از سایت گلباران سبز گیلان خطرات ظاهری بیشتری اتفاق نمی‌افتند؛ اما در غیر اینصورت این تغییرات پیشروی می‌کنند. بنابراین؛ در مراحل کمبود منیزیم به صورت حاد بافت برگ حالت مرده پیدا می‌کند، برگ‌ها زخمت گشته، رشد گیاه دچار توقف می‌گردد،برگ‌ها شروع به ریزش می‌کنند.

این علائم در چه محصولاتی بیشتر خود را نشان می‌دهند؟

انواع درختان میوه له دلیل نیاز به منیزیم مورد نیاز گیاه به حد کافی در صورت کمبود به شدت علایم گفته شده را از خود نشان می‌دهند که البته دانه‌های روغنی نیز نیاز بیشتری نسبت به سایر محصولات به منیزیم دارند.

چگونه کمبود منیزیم در گیاهان را جبران نماییم؟

با دیدن آثار و علائم کمبود منیزیم بایستی فورا نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمود که بهترین روش استفاده از کود‌های حاوی منیزیم است. به طور کلی؛ در داخل این کود‌ها که می‌تواند از انواع شیمیایی یا محصولات ارگانیک تهیه شده باشد؛ عنصر منیزیم به عنوان عنصر پایه وجود دارد و در کنار این عنصر می‌تواند عناصر دیگری نظیر کلسیم، نیتروژن و غیره بسته به نیاز گیاهان شما گنجانده شده باشد. در ادامه شما عزیزان را با چند کود چند عنصره از کود‌های تامین‌کننده منیزیم مورد نیاز گیاه آشنا خواهیم نمود؛ همراه ما باشید.

بهترین کود رفع‌کننده کمبود منیزیم گیاه

کود سولفات منیزیم که در واقع یک نوع نمک غیرارگانیک متشکل از گوگرد، اکسیژن و منیزیم است یکی از بهترین کود‌های حاوی منیزیم می‌باشد. در زمان قبل از کشت یا اواخر اسفند می‌توان این کود را با ترکیب با سایر کود‌ها از طریق شخم‌زنی و یا چالکود استفاده نمود تا گیاهان بار دیگری رشدی مناسب و عالی را تجربه نمایند.

شما عزیزان می‌توانید تنوع بسیار بالایی از انواع کود حاوی منیزیم مورد نیاز گیاه را در سایت گلباران سبز گیلان مشاهده و پس از بررسی مشخصات و مطالعه نظرات سایر خریداران در خصوص این محصول؛ نسبت به خریداری آن اقدام فرمایید. بهترین‌ها را از سایت گلباران سبز گیلان بخواهید!

لازم به ذکر است کودهای کریستالون، زئولیت و ورمیکولیت نیز مقدار متوسطی از منیزیم نیز دارد.

برای هرگونه پرسش با کارشناسان ما در خصوص روف گاردن و یا جهت خرید کود کامل و محصولات دیگر برای مصرف در مزارع و باغهای خود و همچنین مشاوره در مورد کشاورزی و باغبانی، پیوند درختان و همچنین سمپاشی و نیز اطلاع از کلاس آموزش گلخانه داری میتوانید از طریق ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورید.