مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

طراحی روف گاردن

Wednesday، ۱۴ Tir ۱۴۰۲

با افزایش جمعیت و ساخت برج‌ها و بناهای مرتفع، طراحی روف گاردن در هر پشت بامی رونق گرفته و علاقه‌مندان به فضاهای سبز خواهان طراحی‌های جدید‌‌تر هستند تا در کاهش آلودگی هوا و لذت بردن از هوای تمیز سهمی داشته باشند. به علاوه، روف گاردن‌ها در کنترل دمای ساختمان، زنده کردن اکسیژن مرده و عایق‌سازی طبیعی نیز تاثیر گذارند. اگر به دنبال جدیدترین روش‌های طراحی روف گاردن و مزایای آن می‌گردید، لازم است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

صفر تا صد طراحی یک روف گاردن منحصر‌به‌فرد

طراحی روف گاردن، بخشی از طراحی فضاهای مدرن است که امروزه افراد زیادی خواهان انجام آن هستند. اگر چه سبک طراحی برای هر فضایی متفاوت است، اما به طور کلی باید ملاحضات دقیق و تقریبا یکسانی را برای طراحی آن‌ها رعایت کرد. در این مقاله از مقاله‌های گلباران سبز گیلان قصد داریم تا روش طراحی روف گاردن را از صفر تا صد برایتان شرح دهیم، پس به خواندن ادامه دهید.

تعریف روف گاردن

قبل از توضیحات مربوط به طراحی روف گاردن، بهتر است با تعریف دقیق آن آشنا شوید تا با نگاه هوشمندانه‌‌تری به درک آن بپردازید. روف گاردن، واژه‌ای لاتین به معنای بام باغ یا بام سبز است که در واقع تمام فضاهای سبز باغچه‌ای را شامل می‌شود که روی بام ساختمان‌ها، سقف یا‌‌ تراس طراحی و اجرا می‌شوند. اما مهم‌‌ترین نکته راجب طراحی روف گاردن، مساحت زمینی است که در آن شبیه‌سازی ‌می‌شود. شما می‌توانید از این فضای سرسبز جهت استراحت یا تفریح استفاده کنید و زمان بیشتری را کنار اعضای خانواده خود در خانه سپری نمایید.

از اولین باری که استارت طراحی فضاهای سبز زده شد تا کنون برنامه‌ریزی‌های راحت‌‌تری طبق سلیقه‌ی افراد در نظر گرفته شده است. این خبر خوبی برای علاقه‌مندان تازه به فضای سبز است تا بتوانند با روحیه‌ی بهتری یک فضای زیبای سبز رنگ با دکوراسیون معرکه برای خانه خود طراحی نمایند. صفر تا صد طراحی و اجرای روف گاردن را به گلباران سبز گیلان بسپارید و از این بابت خیالتان راحت باشد.

مزایای روف گاردن

امروزه روف گاردن فقط یک فضای خاص برای ساختمان‌های لوکس نیست، بلکه با گذشت زمان به یک نیاز برای زندگی مدرن انسان‌های امروز تبدیل شده است. در این قسمت به برخی از مزایای طراحی روف گاردن یا بام سبز اشاره می‌کنیم.

  • روف گاردن به دلیل گیاهان زنده‌ی خود باعث کاهش آلودگی هوای شهر ‌می‌شود و اکسیژن بیشتری را تقدیم انسان‌ها می‌کند.
  • روف گاردن با جذب گرما باعث خنک شدن محیط اطراف خود ‌می‌شود.
  • روف گاردن نقش موثری در تصفیه هوا و کاهش دی اکسید کربن در اطراف زندگی شما دارد.
  • جلوگیری از سروصداهای صوتی می نماید و در کنترل آلاینده ها نیز نقش دارد.
  • به دلیل دسترسی به عایق صوتی باعث کاهش سروصدای محیط ‌می‌گردد.
  • با طراحی روف گاردن در ساختمان خود می‌توانید به بوم خالی پشت بام یا ‌‌تراس خود رنگ سبز بزنید.
  • انرژی مصرفی برای دفع فاضلاب و بوی زباله‌ها با روف گاردن کاهش می‌یابد.
  • با طراحی روف گاردن تا ۵۰ درصد می‌توان از هدر رفتن آب حاصل از بارندگی به داخل فاضلاب‌ها جلوگیری کرد و آن‌ها را تقدیم به اکوسیستم طبیعت نمود.
  • به دلیل پوشش سرسبز روف گاردن، گیاهان در برابر اشعه خورشید، هوای گرم یا سرد محافظت شده و طول عمر بیشتری خواهند داشت.
  • از مهم‌‌ترین مزایای روف گاردن‌ها نیز می‌توان به وارد کردن طبیعت به جریان زندگی شهری اشاره کرد که علاوه بر زیباسازی منظره شهر باعث بهبود تبادل هوا ‌می‌شوند.

طراحی روف گاردن

همان طور که قبل‌تر اشاره کردیم، بعد از عمودی شدن شهر‌ها و صنعتی شدن آن‌ها، توجه افراد به احداث فضاهای سبز افزایش یافته است. به همین دلیل؛ طراحی روف گاردن یا بام سبز بسیار مورد توجه قرار گرفته، به طوری که مهندسان ساختمان‌ها قبل از نقشه‌کشی یک مساحت قابل توجهی را در قسمت بام یا‌‌ تراس برای فضاهای سبز در نظر می‌گیرند. مهم‌‌ترین المان طراحی روف گاردن گیاهان هستند. گیاهان آپارتمانی به دلیل طول عمر بالای خود مناسب برای هر روف گاردنی می‌باشند.

به علاوه برای جلوه‌گری بهتر روف گاردن خود می‌توانید از سنگ‌های رنگی، آب‌نما، آلاچیق، استخر، نیمکت، آشپزخانه، فلاورباکس یا باربیکیو نیز استفاده نمایید. اگر جلوه زیبا و شیک روف گاردن برای شما اهمیت دارد، پس برای طراحی آن از مشاوره رایگان گلباران سبز گیلان استفاده نمایید.

اهمیت انتخاب گیاهان برای طراحی روف گاردن

حال که به مناسب‌‌ترین گیاهان برای طراحی و اجرای روف گاردن اشاره کردیم، شاید برایتان سوال باشد که چرا هر گیاهی را نمی‌توان در روف گاردن نگهداری کرد؟ هدف اصلی در طراحی روف گاردن یک فضای سبز طولانی مدت است. بنابراین؛ اولین نکته در انتخاب یک گیاه داشتن ماندگاری بالای آن می‌باشد. پیشنهاد ما انتخاب گیاهان همیشه سبز مانند گیاهان زینتی است که شما می‌توانید آن ها را در تمام فصول حفظ نمایید. البته نباید کشت گیاهان دارویی و سبزیجات را که کمک به تغذیه اورگانیک می نماید در روف گاردن نادیده گرفت.

همچنین نکات دیگری مانند رشد ریشه، تحمل گیاه در برابر گرما، میزان مقاومت گیاهان در برابر وزش بادهای شدید و برف و... برای طراحی روف گاردن وجود دارد که می‌بایست حتما در هنگام خرید گیاه در نظر گرفته شوند. آبیاری اتوماتیک به این صورت است که شما می‌توانید برای تمام فصول میزان آبیاری آن‌ها را تنظیم کنید یا با آبیاری قطره‌ای گیاهان روف گاردن خود را سیراب نمایید. دیگر نگران طراحی و اجرای روف گاردن نباشید! برای این منظور می‌توانید از مشاوره رایگان و همچنین فروشگاه اینترنتی گلباران سبز گیلان کمک بگیرید.

نکات مرتبط با نگهداری صحیح روف گاردن

نکات ضروری نگهداری روف گاردن را در زیر ذکر کرده‌ایم. اما؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت گلباران سبز گیلان مراجعه نمایید.

  • استفاده از کود می‌بایست استاندارد و در کم‌ترین میزان باشد. زیرا؛ زیاده‌روی در استفاده آن تاثیر منفی بر کیفیت گیاهان روف گاردن شما می‌گذارد.
  • سیستم‌های محافظی مانع هدر‌رفتن هزینه‌ها ‌می‌شود، چرا که تسلط شما را بر تمام جزئیات روف گاردنتان بالا می‌برد.
  • در طراحی روف گاردن مراقبت از فاصله رشد گیاهان ضروری است. اگر گیاهان خیلی بهم نزدیک کاشته شوند، ریشه‌هایشان بهم فشار وارد می‌کند و آفت‌ها راحت‌‌تر به گیاهان آسیب می‌زنند و در نهایت مراقبت از روف گاردن با توجه به نوع طراحی که انجام گرفته ساده یا پیچیده متفاوت بوده و نحوه نگهداری آنها با یکدیگر متفاوت می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

جمع‌بندی

طراحی روف گاردن راه‌حلی مناسب و عالی جهت کاهش آلودگی محیط زیست است که برای ساخت آن نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارید. برای اجرا و طراحی آن می‌توانید با مشاوران سایت گلباران سبز گیلان به صورت رایگان تماس بگیرید و با توجه به بودجه، سلیقه و خواسته‌های خود، روف گاردن مدنظرتان را به بهترین شکل طراحی نمایید.

برای هرگونه پرسش با کارشناسان ما در خصوص روف گاردن و یا جهت خرید خاک و کود ، کود کامل و محصولات دیگر برای مصرف در مزارع و باغهای خود و همچنین مشاوره در مورد کشاورزی و باغبانی، پیوند درختان و همچنین سمپاشی و نیز اطلاع از کلاس آموزش گلخانه داری میتوانید از طریق ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ - ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرند و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهند تا پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و راهنمایی مطلوبی به دست آورند.