مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود گوگرد

Sunday، ۷ Farvardin ۱۴۰۱

نقش کود گوگرد در رشد گیاهان

ریشه درختان و گیاهان برای رشد و همچنین برای باردهی عالی میوه و محصول به برخی از مواد مغذی نیاز دارند که به صورت طبیعی در طول زمان در خاک تشکیل می‌شوند اما بر اثر آبیاری نادرست و یا عوامل دیگر باعث از بین رفتن مواد غذایی خاک می‌شوند و گیاهان با کمبود مواد مغذی در رشد خود با مشکل روبرو می‌شوند. بهترین راه برای از بین بردن این کمبودها، استفاده از انواع کود است که مواد مغذی مورد نیاز درختان و گیاهان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. کود گوگرد یکی از این نوع کودها می‌باشد که در این مقاله درباره این کود مطالبی را خدمت شما عزیزان بیان می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

گوگرد چیست ؟

گوگرد (سولفور) یکی از عناصر مهم و ارزشمند در طبیعت است که از آن به عنوان کود در کشاورزی نیز استفاده می‌شود چون گوگرد یکی از عناصر ضروری برای رشد گیاهان می‌باشد. مقدار گوگرد در خاک‌ها بسیار پایین است، چون مانند نیتروژن فرم پایدار گوگرد در طبیعت به صورت گاز است و سریع از خاک خارج می‌شود و دسترسی ریشه گیاهان به گوگرد نیز کم می‌شود. گوگرد موجود در خاک با محتوای مواد آلی و تبدیلات شیمیایی سولفور ارتباط دارد زیرا سولفور قابل جذب در خاک برای گیاهان به صورت یون سولفات (SO۴) است و فعالیت میکروبی در این زمینه نقش محوری در تبدیل گوگرد به سولفات دارد.

کاربرد کود گوگرد در آفت کشی

یکی از کاربردهای گوگرد در آفت کشی و از بین بردن قارچ ها است به همین علت بسیاری از کشاورزان برای از بین بردن آفات و حشرات مزاحم و جلوگیری از ورود آسیب به محصولات و درختان از این کود استفاده می‌کنند. همچنین برای استفاده می‌توانید مقداری از این کودها را به آب اضافه کنید و با استفاده از آن گیاهان و درختان را آبیاری کنید. بدین صورت کود به راحتی به خاک اضافه می شود.

کاربرد کود گوگرد در تنظیم PH خاک

گیاهان برای جذب عناصر مورد نیاز از خاک ترکیباتی به خاک اضافه می‌کنند که باعث قلیایی شدن خاک می‌شوند و فعالیت میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی، کشاورزی صنعتی، مصرف سموم و آفت‌کش‌ها و دیگر شرایط اقلیمی نیز، موجب قلیایی شدن خاک می‌شوند. قلیایی‌شدن اثرات تخریبی زیادی بر ساختمان و سطح میکروارگانیسم‌های مفید خاک دارد که سبب کاهش کیفیت خاک و افزایش سطح بیماری‌های خاک می‌شود. اگر تنظیم PH خاک مدیریت نشود با فرسایش و کاهش کیفیت خاک، عملکرد محصولات کشاورزی کاهش می‌یابد بنابراین می‌توان با اضافه کردن گوگرد به خاک‌های کشاورزی به عنوان یک عامل کنترل‌کننده PH خاک از این امر جلوگیری کرد. اضافه کردن گوگرد علاوه بر اثرات غذایی برای گیاهان، از طریق کاهش PH باعث افزایش جمعیت میکروارگانیسم‌های مفید خاک نیز می‌شود.

نکته قابل توجه در استفاده کود گوگرد

گوگرد یک عامل تنظیم کننده و نگهدارنده PH خاک است که باکتری‌های اکسیدکننده، گوگرد خاک را به عنوان یک منبع غذایی مصرف کرده و با اکسید کردن آن این ترکیب را به عنوان یه ساختار آنیونی در خاک محلول می‌کنند و این حلالیت موجب کنترل PH در طول زمان می‌شود. البته باید توجه داشت که تغییرات PH نباید در خاک به یک باره و ناگهانی صورت گیرد که به حجم مصرف و همینطور نوع مصرف کود گوگرد کشاورزی در خاک ارتباط دارد. هر گونه تغییر سریع PH می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری از طریق تغییر تعادل میکروارگانیسم‌های هوازی به ساختمان خاک وارد کند. البته درباره نوع گوگرد و نحوه مصرف و یا با چه افزودنی‌هایی می‌توان استفاده کرد باید اطلاعات لازم را داشته باشید که برای مشاوره در این زمینه می‌توانید با کارشناسان شرکت گلباران سبز با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ و ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید.

علائم کمبود گوگرد

اگر مقدار گوگرد در خاک کم شود گیاهان و درختان دچار مشکلاتی خواهند شد و هرگاه در درختان و گیاهان خود نشانه‌های زیر را مشاهده کردید خاک زمین شما کمبود کود گوگرد دارد.

  • رشد کمتر بافت برگ‌های جدید گیاهان و کم بودن رنگ سبز آن‌ها
  • شاداب ماندن برگ‌های کهنه و پیر درختان
  • کاهش رشد گیاهان و بازدهی کم محصولات
  • تغییر رنگ برگ‌های جدید از رنگ سبز به زرد یا رنگ‌های تیره
  • تغییر شکل برگ گیاهان و قرمز شدن حاشیه آن‌ها بعد از گذشت مدتی
  • کوچک‌تر شدن گل‌ها در زمان شکوفه دادن
  • همچنین در محصولات زراعی مانند غلات و علوفه، زرد شدن برگ‌های گیاهان تازه رشد کرده نشانگر کمبود گوگرد است. بسته به میزان کمبود این ماده مغذی، برگ‌ها ممکن است سایه‌ای از سبز روشن تا کاملا زرد داشته باشد.

نقش کود گوگرد در گیاهان و محصولات

  • گوگرد باعث تشکیل کلروفیل در گیاهان می‌شود و گیاهان با مصرف کلروفیل از طریق فتوسنتز نشاسته، قند، روغن، چربی ها، ویتامین‌ها و ترکیبات دیگر تولید می‌کنند.
  • گوگرد با تشکیل سه اسید آمینه سیستئین، سیستین و متیونین که بلوک‌های اصلی پروتئین هستند در تولید پروتئین گیاهان تاثیر زیادی دارد. حدود ۹۰ درصد از گوگرد گیاهان در این اسیدهای آمینه مصرف می‌شود.
  • گوگرد برای دانه‌های روغنی بسیار مهم است و در سنتز روغن در گیاهان با دانه‌های روغنی باید به مقدار کافی وجود داشته باشد.
  • گوگرد با فعال سازی آنزیمها به واکنش‌های بیوشیمیایی موجود در گیاهان کمک می‌کند.

مزایای کود گوگرد

کود گوگرد تاثیر بسیار زیادی در رشد و عملکرد مطلوب درختان و گیاهان دارد و این مزیت تنها فایده کود گوگرد نیست بلکه مزایای دیگری را هم دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • انجام بهتر عملیات فتوسنتز در درختان و گیاهان
  • افزایش رشد و کیفیت میوه و محصول
  • بلوغ زود هنگام گیاهان و درختان و بار دهی به موقع
  • رشد ساختاری عالی برگ درختان و گیاهان
  • شادابی درختان و گیاهان در طول فصول مختلف
  • تغذیه مناسب ریشه‌ها و تقویت آن‌ها
  • حاصلخیزی خاک و تنظیم PH خاک
  • افزایش مرغوبیت خاک در طول استفاده
  • تاثیر در تامین دیگر مواد مغذی مورد نیاز ریشه درختان و گیاهان

خرید گوگرد گلباران سبز

کود گوگرد باعث کاهش PH خاک‌های آهکی می‌شود. کاهش PH به معنی کاهش خاصیت قلیایی خاک و افزایش خاصیت اسیدی آن است. استفاده از کود‌های گوگردی حلالیت عناصری مانند فسفر، آهن و روی را بالا می‌برند و از عوامل بیماری‌زای قارچی نظیر سفیدک جلوگیری می‌کنند. این محصول باعث اصلاح خاک‌های شور می‌شود و همچنین می‌توانید در خاک گلدان نیز استفاده کنید. شرکت گلباران سبز گوگرد را در دو نوع کود گوگرد گرانوله معدنی و کود گوگرد معدنی (وتابل) که به صورت پودری است را تولید می‌کند که این محصول را در بسته‌بندی آلومینیومی و در وزن‌های (۱-۲) کیلوگرمی و همچنین به صورت فله عرضه و توزیع می‌کند.

محصولات دیگر گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از : کوکوپلاس ، کوکوماس ، کمپوست طلایی چای ، کود ورمی کمپوست ، ورمی پلاس ، کود گرانوله ، پوست برنج ، پوست بادام زمینی ، پیت ماس ، کوکوپیت ، لیکا ، پرلیت ، زئولیت و بارک پیت ، سموم دفع آفات گیاهان ، محصولات تقویتی مایع ، محصولات تقویتی پودری ، بذر و تخم گیاهان ، گلدان کشاورزی و باغبانی و ... می‌باشند که با کیفیت بالا برای تهیه انواع خاک گلدان و استفاده در امر زراعت تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در خاک مزارع و باغ‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی محصولات

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع کود و خاک در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع کود و خاک را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع کود و خاک و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.