مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود مایع برای گیاهان آپارتمانی

Tuesday، ۱۶ Farvardin ۱۴۰۱

کود مایع مناسب گیاهان آپارتمانی چه نوع کودی است؟

اکثر افراد به تقویت گیاهان آپارتمانی خود اهمیت نمی‌دهند اما برای داشتن گل و گیاهان آپارتمانی سالم و زیبا بهتر است به تغذیه و مراقبت‌های لازم از آن‌ها توجه کنید زیرا گیاهان آپارتمانی برخلاف گیاهانی که در بیرون از خانه نگهداری می‌شوند به مواد غذایی محدودی دسترسی دارند و همین امر باعث می‌شود تا رشد آن‌ها بعد از مدتی کاهش یابد اما با استفاده از مواد معدنی و ترکیبات طبیعی می‌توانید نیازهای آن‌ها را برطرف کنید. کودها را می‌توانید به‌ راحتی و در انواع مختلفی برای گیاهان آپارتمانی تهیه کنید اما موثرترین کودی که می‌توانید از آن استفاده کنید کود مایع برای گیاهان آپارتمانی می‌باشد که عملکرد بسیار بهتری نسبت‌ به سایر کودها دارد. استفاده از کودهای مایع برای گلدان‌ها بسیار راحت و بدون دردسر می‌باشد و همچنین عملکرد مطلوب‌تری نیز دارد. پس با ما همراه باشید تا در ادامه درباره کود مایع مطالبی را عنوان کنیم.

کود مایع چیست ؟

این نوع کودها به شکل مایع هستند و بیشتر اوقات به شکل خیلی غلیظ تولید و عرضه می‌شوند و برای گیاهان باید به صورت محلول پاشی روی اندام هوایی برگها و یا از طریق آبیاری استفاده شوند و در رشد آن‌ها بسیار تاثیرگذار می‌باشد. کودهای مایع غلظت‌‌های خاص خود را دارند پس ضروری است که طبق دستورالعمل سازنده، کود مایع رقیق شود تا به گیاهان آپارتمانی آسیب وارد نشود.

کاربرد کود مایع برای گیاهان آپارتمانی

یکی از کاربردهای کودهای مایع تقویت گیاهان آپارتمانی است چون کود مایع، دسترسی مواد غذایی را برای گیاهان آسان‌تر کرده و عناصر لازم و ضروری به راحتی توسط ریشه‌ها و برگ‌ها جذب گیاهان آپارتمانی می‌شوند. کودهای مایع به دلیل عاری بودن از هر گونه بذر علف هرز ، بیماری‌ها و آفت به گیاهان شما آسیبی وارد نمی‌کند. این کودها حاوی عناصری مانند آهن، روی و منگنز هستند و باعث بالا رفتن عملکرد و افزایش رشد گیاهان شما می‌شوند.

مزایا و فواید کود مایع برای گیاهان آپارتمانی

  • کودهای مایع مخصوص ریشه دهی گیاهان را تسریع می‌بخشند.
  • کودهای مایع کامل باعث افزایش رشد رویشی گیاهان می‌شوند.
  • کودهای مایع کامل هم از طریق ریشه‌ و هم از طریق برگ‌ها قابلیت جذب دارند.
  • کودهای مایع از طریق محلول پاشی روی سطح برگ‌ها قابلیت و سرعت جذب سریع‌تری نسبت به کودهای دیگر دارند.
  • در کودهای مایع قرار گرفتن عناصر غذایی برای گیاهان آپارتمانی به صورت متعادل انجام می‌شود.
  • کودهای مایع غالبا همراه با مواد آلی هستند که برای رشد گیاهان آپارتمانی بسیار مفید می‌باشند.
  • کودهای مایع بصورت کاملا تخصصی برای انواع گیاهان آپارتمانی تهیه شده و در دسترس می باشد.

نکات مهم برای اسپری کردن کود مایع برای گیاهان آپارتمانی

  • جهت عملکرد مطلوب کود مایع بر روی گیاهان بهتر است قبل‌ از این‌ که دمای محیط به ۲۲ درجه سانتی‌ گراد برسد از کود مایع برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.
  • برای اسپری کردن کود مایع بر روی گیاهان آپارتمانی، زمانی است که روزنه‌های گیاه به‌ طور کامل باز شده باشند پس بهترین زمان قبل‌ از طلوع آفتاب و یا صبح زود می‌باشد یا غروب آفتاب
  • جهت جلوگیری از بیماری‌ها، قارچ‌ها، آفت‌ها و ویروس‌ها بهتر است نیم‌ ساعت قبل از اسپری کردن کود مایع، در اطراف گیاهان آپارتمانی تهویه مناسبی ایجاد کنید.
  • جهت شادابی بیشتر گیاهان حتما برگ‌های پشت و زیرین آن را هم با استفاده از کود مایع اسپری کنید، زیرا موجب افزایش جذب بیشتری خواهد شد.

انواع گیاهان آپارتمانی از نظر کوددهی

نیاز گیاهان آپارتمانی به کودها متفاوت می‌باشند و با یک نوع کود نمی‌توان همه گیاهان را کوددهی کرد، تعدادی از گیاهان خاص وجود دارند که مواد مغذی و معدنی آن‌ها با هم متفاوت است اما تعدادی از گیاهان هم، نیازهای یکسان دارند و می‌توان تقریبا از یک کود مایع برای گیاهان آپارتمانی استفاده کرد. به طور کلی گیاهان و گل‌های آپارتمانی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱. گیاهان آپارتمانی با برگ‌های زینتی ۲. گیاهان آپارتمانی گل‌دار ۳. کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها

۱. گیاهان آپارتمانی با برگ‌های زینتی

برخی از گیاهان آپارتمانی مانند پتوس، برگ انجیری، فیکوس بنجامین فقط رویش برگی دارند و برگ‌های آن‌ها جنبه زیبایی و زینتی دارند و تعدادی از آن‌ها سن گلدهی بسیار بالایی داشته و یا اصلا گل نمی‌دهند. برای این دسته از گیاهان می‌توانید از کودهایی با نسبت مساوی نیتروژن، فسفر، پتاسیم استفاده کنید و یا کود مایع گیاهان آپارتمانی گلباران سبز را تهیه و خریداری کنید تا شاهد تقویت و شادابی گیاهان خود باشید.

کود مایع گیاهان آپارتمانی گلباران سبز

در گياهان آپارتماني چون محيط تغذيه گياه كوچک است و ريشه هم فضاي محدودي براي تغذيه دارد كوددهي به گياهان اجتناب ناپذير است و این کود با توجه به نیاز گیاهان آپارتمانی دارای برگ‌های زینتی تولید شده است. كود مایع گیاهان آپارتمانی گرین گروت حاوي كليه عناصر ميكرو و ماكرو و مواد آلي و معدني مورد نياز، همراه با هورمون‌هاي تقويتي براي گياهان است و همچنین حاوي اسيدهاي آمينه است كه باعث تجزيه و جذب بهتر مواد توسط ريشه گیاهان می‌شود و می‌توانید ۱۰ میلی لیتر از این محلول را در ۱ ليتر آب حل كرده و ۱۰ روز يك‌ بار گياهان را توسط اين محلول آبياري كنيد.

2- گیاهان آپارتمانی گل‌دار

برخی از گیاهان آپارتمانی هستند که بیشتر گل‌های آن‌ها نقش زیبایی و زینتی دارند. گیاهانی همچون گل کاغذی، یاس رازقی، شمعدانی، بنفشه آفریقایی که گل‌دار بوده و تولید گل در آن‌ها نقش بسیار مهمی دارد و باید از ترکیب کودهایی با فسفر و پتاسیم بالا استفاده کنیم که نسبت آن‌ها به نیتروژن بیشتر باشد که به آن‌ها کودهای پتاس بالا نیز می‌گویند. کودهایی با ازت پایین و پتاسیم بالا برای این گیاهان مفید می‌باشد و همچنین می‌توانید از کود مایع گلدهی بوته گلباران سبز نیز استفاده کنید.

کود مایع گلدهی گلباران سبز

این محلول جهت تحریک گیاهان برای گلدهی تهیه شده و موارد استفاده آن برای بوته‌هایی مانند شمعدانی و یاس و کلیه گیاهان گل‌دار است. از خصوصیات آن کامل بودن عناصر غذایی این کود مایع می‌باشد که نقش اساسی در رشد رویشی و زایشی به خصوص در گلدهی گیاهان دارد. کود مایع گلدهی بوته گرین گروت حاوی عناصر و مواد معدنی مورد نیاز گیاهان به همراه محرک گل‌دهی می‌باشد و دارای آمینو اسیدهای آلی (تریپتوفان ، لیسین و گلوتامیک اسید) است که در فرآیند گلدهی موثر است و در بهبود کیفیت و رنگ گل‌ها خیلی تاثیر دارد. جهت مصرف این کود مقدار ۵ میلی لیتر را در ۱ لیتر آب رقیق کرده و برای گیاهان هر ۱۵ روز یک بار استفاده کنید.

۳. کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها

گیاهانی مانند کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها رشد ناچیزی دارند و احتیاج خیلی کمی به کود دارند، اما برای آن گروه از کاکتوس‌ها که دارای گل هستند اگر قصد کود دهی دارید توجه کنید که غلظت کودی که استفاده می‌کنید یک چهارم کود دادن برای گیاهان دیگر باشد، چرا که کود دادن بیش از اندازه به این گیاهان، سبب شل شدن ساقه آن‌ها می گردد. کود مناسب برای کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها و هر گیاهی که آب درون بافتی بالایی دارد باید دارای درصد کمی نیتروژن باشد. برای کاکتوس‌ها می‌توانید از کودهای ازت پایین و پتاس بالا استفاده کنید و همچنین می‌توانید از کود مایع کاکتوس گلباران سبز نیز برای این دسته از گیاهان استفاده کنید.

کود مایع کاکتوس گلباران سبز

کاکتوس‌ها در طی پاییز و زمستان تنها هر دو تا سه ماه یک بار به کود احتیاج دارند که کود کم ازت برای کاکتوس‌ها مناسب‌تر می‌باشد. کودهایی که به تدریج در خاک آزاد می‌شوند نیز برای کاکتوس‌ها مناسب هستند، اما این کودها را باید یک بار در فصل بهار به خاک اضافه شوند. کود مایع کاکتوس گرین گروت بیشتر در زمان‌هایی که کاکتوس‌ها در بهار تا اواخر شهریور ماه فعال هستند در اختیار گیاه قرار می‌گیرد و بندرت در زمستان از آن استفاده می‌گردد مگر اینکه محیط نگهداری بالای ۲۰ درجه سانتی گراد باشد.

انواع کودهای مایع شرکت گلباران سبز

شرکت گلباران سبز کودهای مایع را برای گیاهان و محصولات در انواع مختلف به فروش می‌رساند که این کودها متعلق به شرکت گرین گروت می باشد و لیست آن‌ها به شرح زیر است :

کود مایع هورمون ریشه زایی - کود مایع گلدهی بوته - کود مایع بیومیکس - کود مایع گلدهی ۲۰-۳ (N.P.K)

کود مایع هیومیک اسید - کود مایع آهن با هیومیک اسید - کود مایع سبزیجات ارگانیک - کود مایع گیاهان آپارتمانی

کود مایع گل آنتوریوم - کود مایع گل بنفشه آفریقایی - کود مایع بونسای - کود مایع کاکتوس - کود مایع لاکی بامبو

کود مایع گل های شاخه بریده - کود مایع مخصوص بوته ارکیده بعد از گلدهی - کود مایع مخصوص بوته ارکیده در زمان گلدهی

خرید اینترنتی محصولات

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع کود و خاک در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع کود و خاک را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع کود و خاک و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.