مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

خاک و برگ

Wednesday، ۴ Esfand ۱۴۰۰

خاک و برگ مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

خاک عامل اصلی پرورش و رشد گل‌ها و گیاهان به شمار می‌آید و در تهیه و انتخاب ترکیبات آن باید دقت و شناخت کافی داشت تا خاکی مناسب برای گیاهان آپارتمانی آماده کرد. آشنایی با انواع خاک‌ها و ترکیبات آن می‌تواند شما را در تهیه یک ترکیب مناسب و مغذی برای گل‌ها و گیاهان کمک کند. شما می‌توانید با ترکیب کردن موادی مانند پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت، کود ورمی کمپوست، خاک و برگ، لیکا، شن و ماسه بهترین خاک گلدان را برای گیاهان خود فراهم کنید که هرکدام از این مواد نیازهای گیاهان شما را تامین می‌کند. در بین این مواد خاک و برگ بیشترین استفاده را در تهیه خاک گلدان دارد که در ادامه شما را با خاک و برگ و ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

خاک و برگ چیست؟

یکی از خاک‌های مورد استفاده برای گل‌ها و گیاهان طبیعی خاک و برگ است که از مواد ارگانیک و بدون مواد شیمیایی به وجود آمده است. خاک برگ از جمع شدن و انباشته شدن برگ‌ درختان و پوسیده شدن تدریجی آن‌ها در طی چند سال به وجود می‌آید. خاک و برگ از مخلوط کردن برگ‌های پوسیده شده درختان و مواد دیگر جهت غنی سازی آن تهیه می‌شود چون برگ‌های پوسیده شده، دارای مواد غذایی خیلی کمی می‌باشند و برای رشد گیاهان مناسب نمی‌باشند و برای غنی سازی خاک و برگ می‌توانید از پیت ماس، ورمی کمپوست و کود پوسیده گاوی استفاده کنید.

ویژگی‌ها و مزایای خاک و برگ

خاک گیاهان باید دارای چند ویژگی مهم و اساسی باشد تا رشد و تکامل آن‌ها به خوبی انجام شود. خاک گیاه شما باید سبک و زهکشی خوب و مناسبی داشته باشد تا آب به راحتی به ریشه‌ها برسد و همچنین نفوذپذیر باشد و منافذ کافی در آن وجود داشته باشد تا با تنفس راحت ریشه گیاه، رشد و افزایش آن به خوبی انجام شود. خاک و برگ باعث سبک شدن خاک گلدان می‌شود و قابل نفوذ بودن آن، تهویه مناسب را برای گیاهان ایجاد می‌کند ولی مواد غذایی آن کم می‌باشد و برای تامین مواد غذایی باید مواد مناسب دیگر به ترکیب آن اضافه کنید.

خاک و برگ جهت سبک شدن خاک

سبک یا سنگین بودن خاک به نوع مواد و ذرات تشکیل دهنده آن بستگی دارد و بهترین خاک گلدان خاکی است که متناسب با نوع و شرایط گیاه از ذرات مناسب تشکیل شده باشد. هر چقدر ذرات تشکیل دهنده خاک درشت باشند، بافت خاک سبک‌تر است و هر مقدار اندازه ذرات موجود در خاک کوچک‌تر باشند بافت خاک سنگین‌تر است. ذرات درشت خاک توانایی جذب آب و نگهداری مواد غذایی را ندارند اما از زهکشی و تهویه بسیار خوبی برخوردار هستند. ذرات ریزتر در خاک‌های سنگین عناصر غذایی بیشتری دارند اما توانایی عبور آب از خود را ندارند و زهکشی خوب و مناسبی هم ایجاد نمی‌کنند. جهت سبک شدن و زهکشی بالای خاک‌های سنگین و رسی می‌توانید از خاک و برگ استفاده ‌کنید و همچنین جهت سبک کردن و تهویه مناسب خاک باغچه نیز می‌توانید خاک و برگ را با آن مخلوط کنید.

تهیه و خرید خاک و برگ آماده

شما می‌توانید برای گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود خاک و برگ را به صورت آماده و بسته‌بندی شده از شرکت‎ گلباران سبز به صورت اینترنتی خریداری کنید این خاک به صورت غنی شده تولید و عرضه می‌گردد و با ترکیب کردن مواد دیگر سرشار از مواد غذایی می‌باشد و دارای بافتی سبک و مناسب جهت استفاده در خاک گلدان می‌باشد.

خاک و برگ غنی شده گلباران سبز

یک از انواع خاک گلدان شرکت گلباران سبز، خاک و برگ غنی شده است که ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن برگ‌های پوسیده شده است و این خاک دارای بافتی سبک می‌باشد و مواد دیگری مانند ورمی‌کمپوست و کود کمپوست فسیل جنگلی (جهت غنی‌سازی)، لیکا ، پرلیت و گوگرد هم به آن اضافه شده است. شرکت گلباران سبز خاک و برگ را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی نایلونی : وزن (۴ و ۸ و ۱۲ و ۱۶ و ۲۰ و ۲۴ و ۲۸) کیلوگرمی

بسته بندی آلومینیومی : وزن (۱ و ۲ و ۴) کیلوگرمی

به صورت فله : وزن از ۲۵ کیلو گرم به بالا

انواع خاک گلدان گلباران سبز

شرکت گلباران سبز انواع خاک گلدان را به صورت ضدعفونی شده و در بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌کند که این خاک‌ها از نظر ترکیبات و نوع مواد مغذی تنوع بسیار زیادی دارند و از میان انواع خاک گلدان می‌توان به بستر آماده کشت سبزی و صیفی، خاک‌ و کود، خاک ممتاز 7 عنصر، خاک هلندی، خاک کاکتوس و خاک‌های تخصصی گیاهان آپارتمانی اشاره کرد و با توجه به شرایط نگهداری هر گیاه شما می‌توانید برای گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود، بهترین خاک گل را از فروشگاه اینترنتی گلباران سبز خریداری کنید.

محصولات دیگر گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از : کوکوپلاس، کوکوماس، کمپوست طلایی چای، ورمی کمپوست، ورمی پلاس، پوست برنج، پوست بادام زمینی، پیت ماس، کوکوپیت، لیکا، پرلیت، زئولیت و بارک پیت می‌باشند که با کیفیت بالا برای تهیه انواع خاک گلدان تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در ترکیبات خاک گل و گیاهان خود از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی انواع خاک گلدان

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع کود و خاک گلدان در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع کود و خاک گلدان را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع کود و خاک گلدان و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.