مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

خاک برگ

Saturday، ۷ Esfand ۱۴۰۰

خاک برگ چیست؟

بستر و محیط رشد گیاهان خاک می‌باشد خاک‎ها با استقرار گیاهان و جذب آب و مواد غذایی، شرایط مناسبی را جهت رشد و تکامل گیاهان فراهم می‌سازند. خاک طی یک فرآیند طولانی مدت تشکیل می‌شود و با گذشت سال‌های زیاد از فروپاشی و فرسایش سنگ‌ها و همچنین تجزیه بقایای گیاهان و موجودات ایجاد می‌شود که مواد معدنی و مواد آلی خاک را تشکیل می‌دهند. نوع خاک‌ها به علت متفاوت بودن مواد تشکیل دهنده آن‌ها، با هم تفاوت دارند. خاک گلدان ترکیبی از خاک و مواد مختلفی مانند پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت، کود ورمی کمپوست، شن، ماسه و خاک برگ است که هرکدام از این ترکیبات وظیفه تامین یکی از نیازهای گیاه را دارد. در این مقاله مطالبی درباره خاک برگ و خصوصیات آن ارائه خواهیم کرد.

خاک برگ چگونه تشکیل می‌شود؟

یکی از ترکیبات خاک گلدان برای گل‌ها و گیاهان طبیعی خاک برگ است و از خاک‌های ارگانیک جهت استفاده در خاک گل می باشد. خاک برگ از جمع شدن و انباشته شدن برگ‌ درختان و پوسیده شدن تدریجی آن‌ها در طی چند سال به وجود می‌آید. خاک برگ انواع مختلفی دارد که خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت با هم دارند و علت تفاوت آن‌ها در نوع گیاهانی است که از برگ‎ آن‌ها، خاک برگ تهیه شده است. شما می‌توانید خاک برگ و خاک گلدان مناسب گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود را در بسته‌بندی‌های با کیفیت و ضدعفونی شده به صورت اینترنتی از شرکت گلباران سبز تهیه کنید.

خصوصیات خاک برگ

خاک گیاهان آپارتمانی باید شرایط مناسب را برای رشد خوب آن‌ها فراهم کند و باید دارای بافتی باشد که آب را در خود حفظ کند و زهکشی مناسبی داشته باشد و مواد مغذی گیاهان را تامین کند و همچنین تنفس ریشه گیاهان را فراهم کند. آب به راحتی در خاک نفوذ کند و تخلخل آن آب اضافی را خارج کند تا باعث خفگی ریشه‌ گیاه نشود و بر اثر آبیاری زیاد متراکم و سفت نشود. از خاک برگ می‌توانید در ترکیب خاک گلدان استفاده کنید چون رطوبت را به خوبی در خود حفظ می‌کند و از زهکشی خوب و مناسبی برخوردار است. خاک برگ باعث سبک شدن خاک گلدان می‌شود و قابل نفوذ بودن آن، تهویه مناسب را برای خاک ایجاد می‌کند ولی از لحاظ مواد غذایی زیاد غنی نمی‌باشد و برای تامین مواد غذایی گیاهان باید از مواد مناسب در ترکیب خاک استفاده کنید.

مزایای خاک برگ

خاک برگ علاوه بر خصوصیات گفته شده، فواید و مزایای دیگری هم دارد که استفاده آن در خاک‎‌های زراعی و خاک گیاهان آپارتمانی می‌تواند مفید باشد که تعدادی از این مزایا به شرح زیر می باشد :

  • خاک برگ مقاومت گیاهان را در برابر بیماری‌ها و آفات افزایش می‌دهد.
  • خاک برگ باعث تهویه بهتر خاک و افزایش ریشه گیاهان می‌شود.
  • با کمک خاک برگ می‌توانید از بهم چسبیدگی ذرات خاک جلوگیری نمایید.
  • خاک برگ تا حدود زیادی از آبشویی و شور شدن خاک جلوگیری می‌کند.
  • با خاک برگ می‌توانید از خفگی ریشه گیاهان جلوگیری کنید.
  • خاک برگ مانع از بین رفتن مواد مغذی داخل خاک می‌شود.

موارد استفاده خاک برگ

جهت سبک کردن و تهویه خاک باغچه می‌توانید خاک برگ را با آن مخلوط کنید و همچنین جهت اصلاح خاک‌های سنگین و رسی نیز استفاده می‌شود. خاک برگ با ایجاد منافذ کافی زهکشی خاک‌های سنگین را بهبود می‌بخشد و عبور آب و هوا را به داخل خاک زیاد می‌کند. در تهیه خاک گل‌ها و گیاهان آپارتمانی می‌توانید خاک برگ را با مواد و خاک‌های دیگر مخلوط کنید ولی در خاک کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی از خاک برگ استفاده نکنید، چون خاک برگ رطوبت زیادی را در خود نگه می‌‌دارد و باعث پوسیدگی ریشه در کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی می‌شود.

تهیه و خرید خاک برگ آماده

شما می‌توانید برای گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود خاک برگ را به صورت آماده و بسته‌بندی شده از شرکت‎ گلباران سبز تهیه کنید این خاک به صورت غنی شده تولید می‌گردد و با ترکیب کردن مواد دیگر سرشار از مواد غذایی می‌باشد و دارای بافتی سبک و مناسب جهت استفاده در خاک گلدان می‌باشد.

خرید اینترنتی محصولات

فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش خاک گلدان در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید اینترنتی انواع خاک گلدان را با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید خاک گلدان و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.