مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

ترکیب خاک گلدان

Monday، ۲۵ Bahman ۱۴۰۰

ترکیب خاک گلدان باید چگونه باشد؟

از عوامل بسیار مهم در پرورش و نگهداری گیاهان ترکیب خاک گلدان است. انواع مختلف گل‌ها و گیاهان، شرایط و نیازهای خود را جهت رشد دارند و باید از ترکیب خاک گلدان مناسب برای آن‌ها استفاده شود. مواد و عناصری که در ترکیب خاک گلدان استفاده می‌کنید باید نیاز گیاه را به مواد غذایی تامین کند و همچنین از لحاظ زهکشی مناسب باشد. آشنایی با مواد تشکیل دهنده خاک گلدان و ویژگی آن‌ها می‌تواند شما را در تهیه خاک مناسب کمک کند تا بتوانید بهترین ترکیب را برای گیاهان خود آماده کنید پس جهت اطلاعات بیشتر درباره ترکیب خاک گلدان این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ویژگی‌های خاک گلدان

بیشتر گل و گیاهان آپارتمانی به خاک سبک احتیاج دارند که زهکشی خوبی هم داشته باشد و دارای منافذ کافی باشد تا ریشه بتواند به راحتی درون آن رشد کند. پس باید در ترکیب خاک گلدان از موادی جهت تخلخل و سبک کردن آن استفاده کنید البته ترکیب خاک گلدان نباید طوری باشد که نتواند گیاه را محکم و صاف نگه دارد. ترکیب خاک گل باید طوری باشد که هوای کافی را به ریشه گیاه برساند و همچنین مواد آلی و غذایی را برای رشد گیاه فراهم کند. جذب مواد غذایی در PH مناسب و EC مناسب هر گیاه به خوبی انجام می‌شود و بیشتر گیاهان PH 5/6 کمی اسیدی و EC 5/1 میلی موس را دوست دارند پس باید در ترکیب خاک گلدان از موادی استفاده کنید که این شرایط را برای گیاه تامین کند.

کاربرد عناصر در ترکیب خاک گلدان

با توجه به نوع و گونه گیاه خود می‌توانید در ترکیب خاک گلدان از عناصر و موادی مانند کود ورمی‌‌ کمپوست، پیت ماس، ورمیکولیت، خاک و برگ، زئولیت، کوکوپیت، پرلیت، لیکا، پوست برنج و مواد دیگر استفاده کنید و آن‌ها را با توجه به خصوصیات هر مواد، به مقدار مناسب با هم مخلوط کنید تا بهترین ترکیب خاک گلدان را برای گل و گیاهان خود تهیه کنید. بعضی از عناصر مانند لیکا و پرلیت جهت زهکشی و برخی دیگر مثل پیت ماس و کوکوپیت برای جذب و حفظ رطوبت در ترکیب خاک گلدان استفاده می‌شوند و ورمی‌کمپوست هم، مواد غذایی گیاه را تامین می‌کند تا رشد گیاه به خوبی انجام شود.

آشنایی با ترکیبات خاک گلدان

شرکت گلباران سبز ترکیبات خاک گلدان را به صورت ضدعفونی شده و در بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌کند که این ترکیبات تنوع بسیار زیادی دارند و از میان آن‌ها می‌توانید با توجه به شرایط نگهداری گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود، انواع محصولات را جهت ترکیب خاک گلدان تهیه و خریداری کنید. در زیر محصولات مختلف شرکت گلباران سبز را به شما معرفی می‌کنیم.

ورمی کمپوست گلباران سبز

ورمی‌کمپوست از اجساد و فضولات کرم خاکی تشکیل شده است و یک کود آلی و ارگانیک می‌باشد و منبع غنی پتاسیم،‌ نیتروژن و فسفر بوده و ارزش غذایی بالایی دارد و با داشتن عناصر ریز مغذی مثل روی، مس، منگنز و آهن می‌تواند رشد گیاهان را تقویت کند و به فرایند ریشه‌زایی و رشد قلمه‌ها هم کمک می‌کند. کود ورمی کمپوست به تنهایی یک نوع خاک نیست بلکه این ترکیب یک کود مغذی و بی بو می‌باشد و ترکیبی بسیار سبک و PH اسیدی دارد این کود غنی از عناصر تغذیه ای ماکرو و میکرو می باشد که می‌تواند آب زیادی در خود نگه دارد و باید در ترکیب خاک گلدان با مواد دیگر ترکیب شوند. شرکت گلباران سبز ورمی‌کمپوست را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن (1 و 2 و 4 و 8) کیلوگرمی

بسته بندی نایلونی : حجم 20 لیتری

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

پیت ماس گلباران سبز

پیت ماس از تجزیه خزه، ماس و سایر موجودات زنده در باتلاق‌های توربی بعد از گذشت هزاران سال به دست می‌آید و در ترکیب خاک گلدان به عنوان یک منبع مواد مغذی استفاده می‌شود. پیت ماس دارای بافتی سبک است و خاصیت اسیدی دارد و عاری از هر گونه تخم علف‌ هرز و میکروارگانیسم‌ها است. پیت ماس قابلیت نگهداری آب در حدود چندین برابر وزن خشک خود را دارد و می‌تواند آب و مواد مغذی را در ساختمان خود نگه ‌دارد و از آن، به تنهایی در ترکیب خاک گلدان استفاده نکنید. شرکت گلباران سبز پیت ماس را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن (1 و 2 و 4) کیلوگرمی

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

ورمیکولیت گلباران سبز

ورمیکولیت ماده‌ای معدنی، طبیعی و بسیار سبک جهت استفاده در ترکیب خاک گلدان است. دارای تخلخل و مقاومت گرمايي بالا است و از نظر شيميايي خنثی می‌باشد. ورمیکولیت می‌تواند سه تا چهار برابر حجم خود، آب را در ساختارش ذخیره کنید. این محصول قابلیت ذخیره‌سازی عناصر غذایی مورد استفاده توسط گیاه همچون پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم را در خود دارد. شرکت گلباران سبز ورمیکولیت را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن (1 و 2 و 4) کیلوگرمی

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

زئولیت گلباران سبز

زئولیت ماده‌ای معدنی، متخلخل است که آب و مواد غذایی را در خود نگه می‌دارد و این امر باعث می‌شود نیاز به آبیاری و کوددهی کاهش یابد. زئولیت مانند شن و ماسه، پرلیت و ورمیکولیت زهکشی خاک را بیشتر می‌کند و بیماری‌های قارچی را نیز از بین می‌برد. از لحاظ ساختار شیمیایی خنثی تا کمی قلیایی است و می‌توانید در ترکیب خاک گلدان با سایر مواد استفاده کنید. شرکت گلباران سبز زئولیت را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن 5.5 کیلوگرمی

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

کوکوپیت گلباران سبز

کوکوپیت از الیاف پوست نارگیل تهیه شده است و کاملا ارگانیک می‌باشد. ساختمان کوکوپیت پوشیده شده از منافذ ریز هوایی است و می‌تواند به راحتی، چندین برابر آب را در خود نگه دارد و عاری از هرگونه میکروب، باکتری و تخم علف هرز است. استفاده از کوکوپیت موجب سبک شدن ترکیب خاک گلدان می‌شود. کوکوپیت دارای مواد مغذی مورد نیاز گیاهان نیست در صورتی که از کوکوپیت به تنهایی استفاده می‌کنید مواد غذایی مورد نیاز گیاه را حتما به وسیله کودهای مایع تامین کنید. شرکت گلباران سبز کوکوپیت را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن (1 و 2 و 4) کیلوگرمی

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

پرلیت گلباران سبز

پرلیت ماده معدنی سفید رنگ و سبک است که جاذب رطوبت و نسبتا خنثی و پایدار است و فاقد مواد مغذی می‌ باشد. جهت سبک‌تر شدن و زهکشی بهتر خاک می‌توانید در ترکیب خاک گلدان از پرلیت استفاده کنید و همچنین هوادهی را بهبود می‌بخشد. قابلیت جذب آب در پرلیت 3 تا 4 برابر وزن خود می‌باشد و شرکت گلباران سبز پرلیت را در 4 اندازه و با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن 500 گرمی و 1 کیلوگرمی

بسته بندی نایلونی : وزن (3 و 7) کیلوگرمی

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

لیکا گلباران سبز

لیکا از خاک رس تهیه می‌شود و به سبک‌دانه صنعتی مشهور است. در ترکیب خاک گلدان از لیکا برای سبک کردن بافت خاک استفاده می‌شود که افزایش و بهبود زهکشی خاک و همچنین ذخیره آب را برای دوره کم آبی افزایش می‌دهد. این ماده عایقی برای ریشه گیاهان در فصل سرما است. لیکا اکسیژن را در اختیار گیاهان قرار می‌دهد که باعث افزایش رشد گیاهان می‌شود. شرکت گلباران سبز لیکا را به صورت ریز و درشت و با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن 500 گرمی و 2 کیلوگرمی

بسته بندی نایلونی : وزن 4 کیلوگرمی

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

پوست برنج گلباران سبز

پوست برنج یک محصول ارگانیک و آلی است که از فرآیند برنج کوبی حاصل می‌شود و در نگهداری آب اضافی گیاهان نقش موثری دارد و بعد از مدتی پوسیده شده و خود به عنوان یک کود ارگانیک جذب خاک می‎شود و بافت خاک را نیز سبک می‌کند و عاری از هر گونه میکروب و بیماری می باشد. پوست برنج دارای مواد مغذی خوبی برای استفاده در ترکیب خاک گلدان می‌باشد. رطوبت باعث آزاد سازی مواد مغذی آن می‌شود که ریشه گیاه از آن برای رشد خود تغذیه می‌کند. شرکت گلباران سبز پوست برنج را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن 5.5 لیتری

به صورت فله : وزن از 25 کیلو گرم به بالا

معرفی محصولات شرکت گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از: کوکوپلاس، کوکوماس، کمپوست طلایی چای، ورمی سولفور، ورمی پلاس، سوپر ورمی، کود گرانوله، پوست بادام زمینی و بارک پیت می‌باشند که با کیفیت بالا و در بسته بندی‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در ترکیب خاک گلدان از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی محصولات

فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش خاک گلدان در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید اینترنتی انواع ترکیب خاک گلدان را با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید خاک گلدان و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ تماس گرفته و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.