مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

تزئین فضای بالکن خانه

Sunday، ۱۳ Mehr ۱۳۹۹

چگونه فضای بالکن را تزئین کنیم؟

برای زیباسازی بالکن‌هایتان از گل‌ها و گیاهان استفاده کنید. این کار هم به خانه شما زیبایی می‌بخشد و هم در روحیه شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت. در این پست ما تعدادی عکس به عنوان ایده برای شما کاربران گرامی قرار داده‌ایم.

هنگام پر کردن بالکن خانه خود را از گیاهان، به موارد زیر حتما توجه کنید:

به نور توجه کنید

قبل از شروع این کار اول از همه بالکن خود را از نظر نورگیری، بیشتر بشناسید. یادداشت کنید که چند ساعت در روز نور آفتاب به صورت مستقیم به آن می‌خورد حتی به مقدار نور غیر مستقیم نیز توجه کنید. برای بالکن‌هایی که بیشتر نور مستقیم دارند می‌توانید از گیاهانی مانند: ساکولنت‌ها، نیلوفر پیچ، توت فرنگی، ریحان، اسطوخودوس، مریم گلی، نعناع و چمن استفاده کنید و در بالکن‌هایی که آفتاب غیر مستقیم دارد گیاهانی مانند: حسن یوسف، پاپیتال، فوشیا/گیاه آویز، اسپاتی فیلوم و بگونیا به خوبی رشد می‌کنند.

قبل از خرید برنامه ریزی کنید

هنگام خرید گیاهان توجه کنید، گیاهانی که می‌خرید از نظر نیاز به نور و رطوبت تقریبا مثل هم باشند.

به نوع گلدان‌هایتان توجه کنید

توجه کنید گلدانی که می‌خرید از لحاظ جنس و سایز برای گیاهی که در آن می‌کارید مناسب باشد. حتما به زهکشی گلدان نیز توجه کنید.

از هر نوع خاکی استفاده نکنید

از خاک‌هایی استفاده کنید که مخصوص گلدان است این خاک‌ها به اندازه خاک باغچه قوی، غنی و سنگین نسیتند و موجب سوختن و از بین رفتن گیاهانتان نمی‌شود.

مالچ

برای از دست ندادن سریع رطوبت خاک، جلوگیری از رشد علف‌های هرز و تامین عناصر مورد نیاز گیاهانتان روی خاک گلدان‌های خود مالچ بپاشید.

لایه نازکی از کمپوست را روی سطح خاک بریزید

حتما لایه نازکی (به اندازه 2 تا 5 سانتی‌متر) از کمپوست (تفاله چای، ورمی‌کمپوست و ...) را روی سطح خاک گلدان بریزید (مالچ را روی این لایه بپاشید). فقط مراقب باشید کمپوست را نزدیک به گیاه نریزید چراکه ممکن است با برخورد به ساقه و تنه گیاه، آن را بسوزاند.

آبیاری را فراموش نکنید

اگر در محیطی زندگی می‌کنید که بادگیر است گیاهان به آبیاری بیشتری نیاز دارند مثلا در تابستان روزانه عمل آبیاری باید صورت بگیرد. گلدان‌های سفالی نیاز به آبیاری بیشتری نسبت به گلدان‌های پلاستیکی دارند.