مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

انواع خاک گلدان

Wednesday، ۲۰ Bahman ۱۴۰۰

خاک مناسب برای گلدان

در نگهداری و پرورش گل و گیاهان آپارتمانی می‌توانید از انواع خاک گلدان که در ترکیبات آن‌ها عناصر و مواد مختلف وجود دارد استفاده کنید و بهتر است با توجه به گونه و شرایط گیاهان خود خاکی را انتخاب کنید که مناسب گیاهان شما باشد. در مراکز و شرکت‌های معتبر، انواع خاک گلدان در بسته‌بندی‌های متنوع تولید و به فروش می‌رسد و اگر شما قصد کاشت و پرورش گل و گیاه را دارید باید بهترین خاک گلدان را برای گیاه خود انتخاب کنید. هرگز برای گیاهان خود خاک را از باغچه‌ها، باغ‌ها و پارک‌ها برندارید زیرا این خاک‌ها حاوی تخم علف‌های هرز، تخم حشرات و دیگر عوامل بیماری‌زا می‌باشند. همیشه خاک گلدان مورد نیاز گیاهان خود را به صورت ضدعفونی شده از شرکت‌های معتبر مانند گلباران سبز تهیه کنید. در این مقاله انواع خاک گلدان بررسی می‌شود تا با شناخت بیشتری، خاک گلدان مورد نظر خود را تهیه نمایید.

خصوصیات انواع خاک گلدان

گیاهان آپارتمانی به خاک گلدانی احتیاج دارند که از لحاظ زهکشی مناسب باشد و همچنین سبک هم باشد و تخلخل آن به اندازه باشد تا ریشه بتواند به راحتی درون آن رشد کند و آب به راحتی درون آن عبور کند و رطوبت لازم را برای گیاه تامین کند و همه آب از قسمت زهکش خارج نشود. البته سبک بودن خاک گل نباید طوری باشد که نتواند گیاه را محکم و صاف نگه دارد و اگر خاک گلدان سنگین باشد و منافذ کافی درون آن وجود نداشته باشد گیاه دچار غرقابی شده و با آبیاری هیچ منفذی برای تنفس ریشه باقی نخواهد ماند. خاک گلدان باید اجازه عبور هوا به درون خود را نیز بدهد و همچنین مواد آلی و عناصر مغذی که برای رشد و سلامت گیاهان ضروری است را هم دارا باشد.

ترکیبات انواع خاک گلدان

خاک‌های موجود در محل زندگی شما به شرایط آب و هوای منطقه شما بستگی دارد و ممکن است برای کاشت و پرورش گیاهان مناسب نباشد چون بعضی از خاک‌ها شن و ماسه زیادی دارند که نگهداری آب در آن‌ها ضیعف می‌باشد و همچنین برخی از خاک‌ها میزان رس در آن‌ها بیشتر است و عبور آب در این خاک‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و باید با مواد مناسب اصلاح شوند. انواع خاک گلدان شامل خاک شنی، خاک رسی، خاک سیلتی، خاک لومی ، خاک رسی شنی و خاک شنی رسی هستند که برای کاشت و پرورش گل و گیاهان در ترکیبات خاک گلدان بیشتر استفاده می‌شوند. برای تهیه انواع خاک گلدان می‌توانید عناصر و موادی مانند خاک و برگ، کود ورمی‌‌ کمپوست، پیت ماس، ورمیکولیت، کوکوپیت، پرلیت و لیکا را با خاک‌های شنی، رسی، سیلتی و لومی خاک رسی شنی و خاک شنی رسی مخلوط کنید و با توجه به خصوصیات هر مواد، از آن به مقدار مناسب در خاک گلدان ترکیب کنید.

آشنایی با انواع خاک گلدان گلباران سبز

شرکت گلباران سبز انواع خاک گلدان را به صورت ضدعفونی شده و در بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌کند که این خاک‌ها از نظر ترکیبات و نوع مواد مغذی تنوع بسیار زیادی دارند و از میان انواع خاک گلدان می‌توان به بستر آماده کشت سبزی و صیفی، خاک‌های تخصصی، خاک‌های مخصوص فضای سبز، خاک کاکتوس اشاره کرد و با توجه به شرایط نگهداری هر گیاه شما می‌توانید برای گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود، از انواع خاک گلدان، بهترین محصولات را تهیه و خریداری کنید که در زیر انواع خاک گلدان و بسترهای آماده کشت را به شما معرفی می‌کنیم.

1-خاک و برگ غنی شده گلباران سبز

یک از انواع خاک گلدان شرکت گلباران سبز، خاک و برگ غنی شده است که ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن برگ‌های پوسیده شده است که سرشار از مواد غذایی هستند و این خاک دارای بافتی سبک می‌باشد و مواد دیگری مانند ورمی‌کمپوست و کود کمپوست فسیل جنگلی (جهت غنی‌سازی)، لیکا ، پرلیت و گوگرد اضافه شده است و در سایزهای (4-8-12-16-20-24-28) لیتری در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده و همچنین به صورت فله برای خاک گلدان تولید و عرضه می شود.

2-خاک و کود گلباران سبز

از انواع خاک گلدان شرکت گلباران سبز می‌توان از خاک و کود آماده نام برد که ترکیبات این محصول شامل (فسیل جنگلی، ورمی کمپوست، پرلیت، لیکا، ورمیکولیت و گوگرد) می‌باشد و این خاک دارای بافتی نیمه سنگین است. این مخلوط برای گیاهان آپارتمانی که به خاک سنگین و نیمه سنگین نیاز دارند مانند گیاه طبیعی بنجامین، گیاه طبیعی یوکا و گیاه طبیعی دراسنا قابل استفاده است. خاک و کود شرکت گلباران سبز حاوی عناصر ماکرو و میکرو مورد نیاز گیاهان است و در سایزهای (2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

3-خاک ممتاز 7 عنصر گلباران سبز

یکی دیگر از انواع خاک گلدان شرکت گلباران سبز خاک ممتاز 7 عنصر است که ترکیبی قوی از 7 عنصر (پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت، کود گرانوله، فسیل جنگلی، ورمی کمپوست، ورمیکولیت) می‌باشد که نیاز اصلی گیاهان آپارتمانی است و برای گیاهانی که بافت خاک سبک را جهت توسعه ریشه نیاز دارند مناسب است و در بالا رفتن ظرفیت نگهداری و جذب آب و مواد غذایی در ناحیه ریشه بسیار تاثیر دارد و همچنین میکروارگانیسم‌های بستر کشت را فعال می‌کند. این محصول شرکت گلباران سبز در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (3-7-11-15-21) کیلوگرمی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

4-خاک هلندی گلباران سبز

خاک هلندی یکی از بهترین انواع خاک گلدان می ‌باشد که از پیت ماس، ورمی‌کمپوست، کوکوپیت و پرلیت تشکیل شده است و این خاک دارای بافت سبک است که ریشه می‌تواند به راحتی در آن نفوذ کند. این امر نقش مؤثری در ریشه‌زایی و تکثیر قلمه‌های گیاهان دارد. خاک هلندی زهکشی قوی دارد و بیشتر برای گیاهان آپارتمانی مانند گیاه طبیعی پوتوس، بنفشه آفریقایی، فیتونیا، گیاه طبیعی حسن یوسف و گیاه طبیعی دیفن باخیا استفاده می‌شود. خاک هلندی شرکت گلباران سبز در سایزهای (5-10) لیتری در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

5-خاک کاکتوس گلباران سبز

خاک کاکتوس باید سبک و دارای زهکشی بالایی باشد چون ریشه کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها به رطوبت بالا حساس هستند و بسیار سریع پوسیده می‌شوند. این گیاهان بلافاصله پس از آبیاری رطوبت را در بدنه خود ذخیره می‌کنند و به همین دلیل به آبیاری بیش از اندازه و رطوبت زیاد نیازی ندارند. خاک کاکتوس شرکت گلباران سبز با در نظر گرفتن این ویژگی کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها تولید شده است و این خاک غنی شده از مواد ریز مغذی مورد نیاز کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها است. از ترکیبات اصلی خاک کاکتوس می‌توان از ماسه ریز، ذغال خرد شده، ورمیکولیت ، ورمی‌کمپوست، پودر استخوان و پرلیت نام برد. این محصول در سایزهای (1-4) کیلوگرمی در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

6-بستر آماده کشت گلباران سبز

بستر آماده کشت بافتی نیمه سنگین دارد و کاملا برای گیاهان آپارتمانی، سبزی و صیفی و درختچه‌های زینتی در فضای باز مناسب است. این خاک فاقد هر گونه آفات، بیماری‌های گیاهی و بذر علف های هرز است و برای کاشت بذر در فضای باز و گلخانه‌ها و همچنین کاشت قلمه استفاده می‌شود. بستر آماده کشت شرکت گلباران سبز دارای ترکیباتی مانند فسیل جنگلی، پرلیت، ورمی‌کمپوست، کوکوپیت و ذغال است و در سایزهای (2-6-10-14-18-22-26-30) لیتری در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4-8) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌شود.

7-انواع خاک گلدان تخصصی گلباران سبز

شرکت گلباران سبز با توجه به شرایط و نیاز هر گیاه، انواع خاک گلدان مخصوص گیاهان آپارتمانی را تولید می‌کند و در ترکیبات خاک آن‌ها از مواد مغذی مناسب و عناصر زهکشی استفاده می‌کند که بسترهای آماده کشت تخصصی هر گیاه می باشد که انواع خاک گلدان تخصصی شامل (بستر آماده کشت ارکیده، بستر آماده کشت آگلونما، بستر آماده کشت آگاو، بستر آماده کشت شفلرا، بستر آماده کشت داوودی، بستر آماده کشت سبزی و صیفی و ...) می‌باشند. شرکت گلباران سبز این محصولات را در سایزهای (2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گلدان و همچنین به صورت فله تولید و عرضه می‌کند.

محصولات دیگر گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از : کود کوکوپلاس، کوکوماس، کمپوست طلایی چای، ورمی کمپوست، ورمی سولفور، ورمی پلاس، سوپر ورمی، کود گرانوله، پوست برنج، پوست بادام زمینی، زئولیت و بارک پیت می‌باشند که با کیفیت بالا برای تهیه انواع خاک گلدان تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در ترکیبات خاک گل و گیاهان خود از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی انواع خاک گلدان

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. سایت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع خاک گلدان در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع خاک گلدان را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع خاک گلدان و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به فروشگاه شرکت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس گرفته و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.