مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

گلخانه خود را قبل از شروع تابستان نظافت کنید

Wednesday، ۵ Ordibehesht ۱۴۰۳

از آنجایی که هوا در حال گرم شدن است، زمان ایده آلی است که به نظافت بهاره و تمیز کردن گلخانه خود اهمیت بیشتری دهید. تنها خانه‌های ما نیستند که نیاز به نظافت منزل دارند. گیاهان هم برای شادابی و رشد خوب باید تمیز باشند و هم به نظافت و بهداشت خودشان و هم گلخانه اهمیت داد.

گیاهان می‌توانند به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی شما کمک کنند و بویی شگفت‌انگیز در خانه‌تان پخش کنند اما تنها زمانی می‌توانند این ویژگی‌های شگفت انگیز را داشته باشند که تمیز و سالم باشند.

از آنجایی که بهار زمانی است که اکثر گیاهان وارد فصل رشد خود می‌شوند، باید میزان مراقبت از آنها را با دانستن نحوه نظافت آنها افزایش دهید. بنابراین، در ادامه این مقاله به نکات تمیز کردن گلخانه در فصل بهار و پیش از ورود به فصل تابستان خواهیم پرداخت. تمیز کردن گلخانه سطح نور را به حداکثر می‌رساند، تهویه را بهتر می‌کند و هر گونه آفت و بیماری را از بین می‌برد.

تمیز و مرتب کردن گلخانه: گامی مهم در نظافت خانه

وسایل مورد نیاز برای تمیز و مرتب کردن گلخانه:

1. جارو

2. سطل

3. دستمال نخی

4. شیشه پاک کن

5. تی

6. اسفنج

7. قیچی باغبانی

گام اول - جارو

ابتدا کف گلخانه را جارو کنید. ممکن است بعد از اتمام کار هم نیاز باشد مجددا این کار را انجام دهید اما اگر زمان زیادی از تمیز کردن گلخانه شما گذشته باشد بهتر است اول کار هم کف گلخانه را جارو کنید تا آلودگی ها قبل از تکان دادن گلدان ها خارج شود.

تمیز و مرتب کردن گلخانه: گامی مهم در نظافت خانه

گام دوم- تمیز کردن شیشه ها

در ادامه هر دو قسمت داخلی و خارجی شیشه های گلخانه نیاز به تمیز کردن دارند. یک سطل و اسفنج و یک دستمال نخی بردارید و روی هر شیشه را با محلول شیشه پاک کن کاملاً پاک کنید تا لکه ها خیس و پاک شود.

گام سوم – تمیز کردن قفسه گلدان ها

اگر گلدان ها را روی قفسه چیده باشید حتما هنگام اب دادن به گیاهان مقداری خاک و برگ روی قفسه ریخته و الان حتما بایپ تمیزش کنید. گلدان ها را جابه جا کنید و برای نظافت قفسه ها دست به کار شوید.

گام چهارم – تمیز کردن ناودان ها (در صورت وجود)

اگر گلخانه شما در فضای باز است و ناوادان دارد این مرحله را انجام دهید. برگ‌ها و زباله‌های جمع‌‌شده در ناودان را تمیز کنید. آنها را قبل از اینکه به داخل لوله ها بریزند، خارج کنید. اگر ناودان ها نیاز به تعویض دارد این کار را انجام دهید چون ممکن است در فصل پاییز و زرمستان به مشل بر بخورید.

گام پنجم – تمیز کردن گلدان ها

در انتها سطوح را با اسفنج پاک کن پاک کنید و گلدان های گل و زیرگلدانی ها را با برس و اب تمیز کنید و گلدان ها را به جای قبلی خود برگردانید.

 تمیز کردن گلدان ها

گام آخر – جارو و تی

در گام اخر کف گلخانه رو جارو بزنید و تی بکشید.

مراقبت از گیاهان هنگام نظافت گلخانه

برگ ها را گردگیری کنید

هنگاه نظافت خانه و ساختمان برای کاهش گرد و غبار، فراموش نکنید که به گیاهان خود هم توجه کنید. به خصوص اگر گیاهانی با برگ ها یا شاخ و برگ های بزرگ دارید چون به راحتی می‌توانند گرد و غبار را در طول زمان جمع کنند. گرد و خاک توانایی گیاه را برای فتوسنتز کم می‌‌کند.

تمیز کردن برگ‌ها باعث می‌شود که نور خورشید بیشتری به گیاه برسد و سطح فتوسنتز را افزایش دهد. این امر در درازمدت سلامت گیاهان را تضمین می‌کند و آنها را در برابر بیماری ها یا هجوم آفات مقاوم تر می‌کند.

گیاهان خود را هرس کنید

بهار همچنین زمان ایده آلی برای هرس گیاهان و نگهداری آنها در بهترین شرایط است. کوتاه کردن شاخه ها نه تنها به حفظ شکل منظم گیاهان شما کمک می‌کند، بلکه باعث رشد گیاه سالم و شاخ و برگ های بیشتر می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از تمیز کردن گلخانه اول گلدان ها را هرس کنید و در صورت نیاز قلمه بزنید تا بعد از تمیزکاری گلخانه دوباره همه چیز بهم نخورد. برای این کار بهتر است از قیچی باغبانی استفاده کنید.

اگر هرس بلد نیستسد خودتان این کار را انجام ندهید و از یک باغبان کمک بگیرید.

میزان آبیاری گیاه خود را افزایش دهید

با گرمتر شدن فصول، گیاهان داخلی شما در این دوره رشد جدید به آبیاری و غذای اضافی نیاز دارند. بسته به گونه های گیاهی خود، باید برنامه آبیاری منظم آنها را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که پژمرده نمی‌شوند یا مستعد ابتلا به بیماری نیستند.

سعی کنید میزان نور گلخانه خود را بیشتر کنید

در کنار رساندن مقدار مناسب آب و مواد مغذی، گیاهان شما به افزایش نور خورشید برای کمک به رشد جدید نیاز دارند. اگر موقعیت گلخانه شما خوب باشد با فرارسیدن بهار و تابستان خود به خود میزان نور گلخانه بیشتر می‌شود.

تعویض گلدان برای نظم دادن و نظافت گلخانه

اگر گیاه شما نسبت به گلدان فعلی خود بیش از حد بزرگ یا سرسبز به نظر می‌رسد، زمان آن است که گلدان را تعویض کنید. این کار باعث ایجاد تفاوت در رشد جدید، برای گیاهان شاد و سالم خواهد شد.

سخن پایانی

تا اینجا درباره نظافت گلخانه و اهمیت آن گفتیم و تاکید کردیم که حتما قبل از شروع تابستان انجام این کار را در اولویت قرار دهید. اما در انتها قصد داریم پیشنهادی برای کسانی که فرصت کافی برای تمیز کردن گلخانه خود ندارند داشته باشیم. شما می‌توانید برای انجام این کار از یک نظافتچی ماهر کمک بگیرید. اگر دغدغه ورود افراد ناشناس به منزل خود را دارید می‌توانید از خدمات شرکت هایی مانند آچاره که سرویس نظافت منزل تهران ارائه می‌دهند استفاده کنید.

در شرکت آچاره تمام نظافتچیان معتمد و ماهر هستند و سابقه و سوپیشینه انها قبلا بررسی شده. بنابراین بدون نگرانی می‌توانید از آنها بخواهید خانه و گلخانه شما را تمیز کنند. خدمات نظافت منزل آچاره ۴ ساعته است و اگر گلخانه شما کوچک باشد می‌توانید در کنار تمیز کردن گلخانه از نظافتچی بخواهید نقاط دیگر خانه ممانند آشپزخانه را نیز نظافت کند.