مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود گاوی برای گلدان

Saturday، ۲۱ Esfand ۱۴۰۰

استفاده از کود گاوی برای گلدان

نگهداری و مراقبت از گیاهان در گلدان با گیاهانی که در باغچه و محیط بیرون از خانه کاشته شده‌اند متفاوت است زیرا مواد غذایی خاک گلدان محدود است و بعد از گذشت زمان و مصرف آن توسط گیاهان کم می‌شود و رشد گیاهان به خوبی انجام نمی‌شود. اگر می‌خواهید گیاهان شما سالم و شاداب باشند و رشد آن‌ها متوقف نشود باید از طریق کود دادن مواد غذایی لازم گیاهان را تامین کنید. کودها در بازار به شکل‌های مختلف عرضه می‌شوند و نحوه مصرف هر کدام نیز متفاوت است که کودهای حیوانی یکی از کودهای جامد می‌باشد که در خاک گلدان قرار می‌گیرند تا توسط ریشه مواد مغذی را از طریق ساقه به برگ‌ها و گل‌ها برسانند. شما می‌توانید از کود گاوی برای گلدان نیز استفاده کنید اما باید مقدار و زمان استفاده آن را بدانید که در ادامه مقاله توضیح داده می‌شود.

اهمیت کود برای گیاهان گلدان

بعضی از اشخاص به گیاهان‌ آپارتمانی خود کود نمی‌دهند یا همواره آن را فراموش می‌کنند و اگر می‌دانستند که کوددهی برای داشتن گیاهانی سالم و با طراوت چه میزان اهمیت دارد هرگز کوددهی را فراموش نمی‌کردند. کود ندادن یا به تعویق انداختن آن می‌تواند به گیاهان شما صدمات جبران ناپذیری وارد کند. گیاهانی که در بیرون از خانه کاشته می‌شوند برای پیدا کردن غذا ریشه‌های خود در خاک افزایش داده و به عمق بیشتری فرو می‌برند اما گیاهانی که در گلدان هستند پس اتمام مواد مغذی خاک گلدان تنها مواد غذایی که می‌توانند دریافت کنند از طریق کود می باشد که با استفاده کود گاوی برای گلدان و یا کودهای دیگر می‌توانید از پژمرده شدن گیاهان خود جلوگیری کنید.

انواع کود برای گیاهان آپارتمانی

گل‌ها و گیاهان آپارتمانی برای رشد و تکامل خود به کود نیاز دارند کودها نه تنها مواد مغذی را برای رشد گیاهان فراهم می‌کند بلکه منبعی سرشار از مواد آلی نیز می‌باشد. افزایش ماده آلی در خاک، ظرفیت نگهداری آب و زهکشی خاک را بهبود بخشیده و رشد موجودات مفید خاک را تقویت می‌کند. کود گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارد که بر اساس منشا و مواد تشکیل‌دهنده به سه دسته کود آلی (ارگانیک) ، کود زیستی (بیولوژیک) و کود شیمیایی (معدنی) تقسیم می‌شوند که بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی نوع ارگانیک آن می‌باشد. کود حیوانی از نوع کود ارگانیک می‌باشد و باید کود گاوی برای گلدان را به مقدار مناسب و به صورت کاملا پوسیده شده استفاده کرد.

شناسایی علائم در گیاهان

گاهی اوقات علائمی در گیاهان شما ظاهر می‌شوند که همیشه بر اثر کمبود مواد مغذی نیست شاید شرایط نور و دما و آبیاری نامناسب باشد و یا برخی آفات باعث بروز این علائم شده باشند. ابتدا باید این علائم را شناسایی کنید و بعد جهت رفع این علائم وارد عمل شوید. اگر گیاهان شما بر اثر کمبود مواد غذایی ضعیف نشده باشند و عوامل دیگری سبب ضعیف شدن گیاهان شما شده باشند به آن‌ها کود بدهید ممکن است باعث نابودی گیاهان خود شوید، چون گیاهان ضعیف تحمل جذب مواد زیاد در کودها را ندارند.

تشخیص کمبود عناصر در گیاهان

عناصر غذایی برای گیاهان به دو دسته عناصر متحرک و غیر متحرک تقسیم می‌شوند. نیتروژن، فسفر، پتاسیم، منیزیم و کلر از عناصر محرک هستند و توانایی تحرک در بافت‌های گیاهان را دارند که در اثر کمبود آن‌ها علائم و نشانه‌هایی در برگ‌های پایینی گیاهان ظاهر خواهد شد. عناصر غیر متحرک شامل کلسیم، مس، منگنز، روی، گوگرد و آهن می باشند که توانایی حرکت دورن گیاهان را ندارند و علائم کمبود آنها در قسمت بالایی و برگ‌هایی جوان و تازه گیاهان قابل مشاهده است.

عناصر موجود در کودها

کود حیوانی و کودهای دیگر دارای عناصر متوسط برای گیاهان می‌باشند که سه عنصر نیتروژن (N)، فسفر(P) و پتاسیم (k) بیشتر از بقیه عناصر مورد مصرف گل‌ها و گیاهان قرار می‌گیرند و کود گاوی برای گلدان این سه عنصر را به اندازه کافی دارا می‌باشد. سه عنصر نامبرده در گیاهان وظیفه خاصی را بر عهده دارند که فسفر در رشد ریشه‌ها و گیاهانی با گل‌های بیشتر و با کیفیت‌تر تاثیر زیادی دارد. پتاسیم در افزایش تولید گل، رنگ بهتر گل‌ها، رشد ریشه و قوی تر شدن ساقه گیاهان و افزایش مقاومت گیاهان برای مقابله با بیماری‌ها موثر می‌باشد. نیتروژن نیز در رشد عمومی گیاهان و افزایش مضاف بر رشد برگ‌ و ساقه و سبزی گیاهان تاثیر دارد.

علائم کمبود عناصر در گیاهان آپارتمانی

کمبود نیتروژن : برگ های پایینی زرد شده و می‌ریزند.

کمبود فسفر : رنگ ساقه و یا برگ های سبز به بنفش یا تیره متمایل می‌شود.

کمبود پتاسیم : گوشه های برگ زرد می‌شود.

کمبود کلسیم : برگ ها لکه دار شده و یا حالت نرمال ندارند.

کمبود منیزیم : برگ ها روشن با لبه های تیره ایجاد می‌شود.

کمبود گوگرد (سولفور) : ساقه ها باریک، سخت و چوبی می‌شود.

کمبود منگنز : عدم تشکیل کامل جوانه ها و ریختن گل ها اتفاق می‌افتد و روی برگ ها سوراخ ایجاد می‌شود.

کمبود بور : قهوه ای و سیاه شدن نوک برگ های تازه اتفاق می‌افتد.

کمبود زینک : لکه های زرد رنگ روی برگ گیاهان ایجاد می‌شود.

کمبود آهن : برگ های جدید زرد و سفید هستند.

کمبود مولیبدین : برگهای گیاه سبز کم رنگ می گردد. برگهای مسن هم دچار لکه های کلروزه بین رگبرگها می شوند.

کمبود مس :‌ برگهای انتهایی گیاهان آپارتمانی کلروزه شده و نواحی در برگها ظاهر می شود.

کمبود کلر : زرد برگهای جوان و پژمردگی عمومی علامتهای رایج کمبود کلر می باشد.

بهترین زمان کوددهی گیاهان

فصل بهار و تابستان که دوره رشد گیاهان می‌باشد بهترین زمان برای کوددهی آن‌ها است. گیاهان همیشه سبز فصل خاصی برای رشد ندارند و در فصل پاییز و زمستان به کود کمتری نیاز دارند. پس زمان و فواصل تقویت گیاهان با توجه به نوع گیاهان و شرایط محیط و فصل متغیر است پس باید کوددهی در فصل پاییز و زمستان نسبت به بهار و تابستان کمتر باشد. بعد از تغییر محیط یا تعویض گلدان بهتر است تا چند ماه به آن کود ندهید تا گیاه فرصت عادت به شرایط جدید را داشته باشد.

وقتی گیاهان دچار بیماری و آفت می‌شوند از کودها نمی‌توانند به درستی استفاده کنند و ممکن است دچار آسیب بیشتر شوند، پس ابتدا باید عامل بیماری و آفت از بین بروند و بعد از این که گیاهان رشد عادی خود را از سر گرفتند می‌توانید از کودهای دیگر یا کود گاوی برای گلدان استفاده کنید.

کود پوسیده گاوی گلباران سبز

کیفیت این کود به شدت تحت تاثیر تغذیه دام بوده و موارد دیگری چون آب و هوا، نژاد و سن دام، بستر و... نیز تاثیرگذار می‌باشد. با استفاده از کود پوسیده گاوی گلباران سبز می‌توانید گیاهان خود را تقویت‌ کنید و افزایش رشد آن‌ها را شاهد باشید. کود گاوی پوسیده باید حداقل ۶ ماه از زمان آن گذشته باشد و کاملا پوسیده شده باشد و هیچ گونه بذر علف هرز نداشته باشد. رنگ آن باید قهوه‌ای مایل به تیره باشد که این امر سبب تجزیه سریع‌‌تر کود در خاک می‌شود. شرکت گلباران سبز کود پوسیده گاوی برای گلدان را به صورت فله و از ۲۵ کیلو گرم به بالا عرضه و توزیع می‌کند.

محصولات دیگر گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از : کوکوپلاس ، کوکوماس ، کمپوست طلایی چای ، کود ورمی کمپوست ، ورمی پلاس ، کود گرانوله ، پوست برنج ، پوست بادام زمینی ، پیت ماس ، کوکوپیت ، لیکا ، پرلیت ، زئولیت و بارک پیت ، سموم دفع آفات گیاهان ، محصولات تقویتی مایع ، محصولات تقویتی پودری ، بذر و تخم گیاهان ، گلدان کشاورزی و باغبانی و ... می‌باشند که با کیفیت بالا برای تهیه انواع خاک گلدان و استفاده در امر زراعت تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در خاک مزارع و باغ‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی محصولات

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع کود و خاک در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع کود و خاک را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع کود و خاک و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس گرفته و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.