مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود گاوی

Sunday، ۱۵ Esfand ۱۴۰۰

کود گاوی و مزایای استفاده از آن

با توجه به این که امروزه به غیر از کودهای حیوانی، کودهای شیمیایی مختلفی هم وجود دارد اما کشاورزان و باغداران بیشتر از کودهای حیوانی مانند کود گاوی یا کود گوسفندی استفاده می‌کنند. برای افزایش حاصلخیزی و مواد آلی خاک، اضافه کردن کود حیوانی در باغبانی و زراعت یک روش طبیعی و مقرون‌ به صرفه است که باعث افزایش رشد گیاهان و درختان شده و ظرفیت نگهداری آب را بهبود بخشیده و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند . پرورش دام باعت تولید و تجمع مقدار زیادی فضولات در دامپروری‌ها می‌شود که هم مشکلاتی را برای صاحبان دامپروری‌ها به وجود می‌آورد و هم سلامت محیط زیست را به خطر می‌اندازد که می‌توان با پوساندن و کمپوست فضولات حیوانی انواع کودهای غنی و مفید برای باغبانی و کشاورزی تولید کرد. در ادامه مقاله تصمیم داریم به بررسی کود گاوی بپردازیم.

کود گاوی

کود گاوی چیست؟

کود گاوی از فضولات و مواد بستر گاو تهیه می‌گردد که از کودهای دامی مفید در باغبانی و کشاورزی است. کود گاوی از نظر ارزش مواد غذایی به نوع دام و تغذیه آن و همچنین مواد بستر گاو بستگی دارد. کود گاوی تازه به علت وجود بذر علف‌های هرز و بیماری‌های مختلف نباید بلافاصله بعد از تولید مورد استفاده گیاهان قرار بگیرد و نیاز است پس از پوساندن و تجزیه کامل مواد آلی آن مصرف شود.

خصوصیات کود گاوی

میزان آب کود گاوی تازه بیشتر از کود‎‌های دیگر است و دارای ۸۰ درصد رطوبت است و به خاطر بستری که از کاه در گاوداری‌ها استفاده می‌شود به کندی تجزیه می‌گردد و حرارت زیادی در آن به وجود نمی‌آید و به نام کود سرد معروف است. کود گاوی یکی از کودهای بسیار مقرون به صرفه است و یک ترکیب عالی برای رشد تمام گیاهان است. بذر علف‌های هرز در کود گاوی کمتر است و میزان فسفر و پتاسیم کود گاوی کمتر از کود مرغی بوده اما میزان نیتروژن موجود در آن بیشتر از کود گوسفندی و کود مرغی است. کود گاوی باعث نفوذ بیشتر آب در خاک می‌شود و از فرسایش خاک جلوگیری می کند و باعث می‌شود تا میزان هوا دهی خاک به صورت مناسب انجام شود و مواد آلی خاک را نیز تامین می‌کند.

خصوصیات کود گاوی

مزایا و معایب کود گاوی

کود گاوی برای استفاده در باغ‌ها بسیار مناسب است و دارای ماده آلی خوبی است و برای اصلاح و حاصلخیزی خاک بسیار مفید می‌باشد. با وجود ماده آلی در کود گاوی جذب آب توسط خاک بیشتر می‌شود و باعث نگهداری و افزایش رطوبت خاک می شود و برای مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند کود کاوی گزینه خوبی می‌باشد. ارزش غذایی و شوری آن به نسبت کودهای دیگر کمتر است و به دلیل شوری کمتر برای خاک‌های که شوری بالای دارند بسیار مناسب و مفید است. کود گاوی نسبت به کودهای دیگر مواد غذایی کمتری دارد اما دیرتر از کودهای دیگر در خاک تجزیه و جذب می‌شود، اما کود گاوی حتما باید کامل پوسیده شود و بعد مورد استفاده قرار گیرد.

مزایا و معایب کود گاوی

کود پوسیده گاوی گلباران سبز

کیفیت این کود به شدت تحت تاثیر تغذیه دام بوده و موارد دیگری چون آب و هوا، نژاد و سن دام، بستر و... نیز تاثیرگذار می‌باشد . کود گاوی تازه دارای میزان زیادی آمونیاک است که اطراف ریشه گیاهان تجمع کرده و موجب توقف رشد گیاه می‌شود . همچنین دارای EC بالایی می‌باشد و تخم علف هرز در آن یافت می‌شود. با استفاده از کود پوسیده گاوی گلباران سبز دیگر خطری گیاهان شما را تهدید نمی‌کند. کود گاوی پوسیده باید حداقل ۶ ماه از زمان آن گذشته باشد و نباید به صورت کلوخه‌ای باشد و رنگ آن باید قهوه‌ای مایل به تیره باشد که این امر سبب تجزیه سریع‌‌تر کود در خاک می‌شود. شرکت گلباران سبز کود پوسیده گاوی را به صورت فله و از ۲۵ کیلو گرم به بالا عرضه و توزیع می‌کند.

کود پوسیده گاوی گلباران سبز

محصولات دیگر گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از : کوکوپلاس ، کوکوماس ، کمپوست طلایی چای ، کود ورمی کمپوست ، ورمی پلاس ، کود گرانوله ، پوست برنج ، پوست بادام زمینی ، پیت ماس ، کوکوپیت ، لیکا ، پرلیت ، زئولیت و بارک پیت ، سموم دفع آفات گیاهان ، محصولات تقویتی مایع ، محصولات تقویتی پودری ، بذر و تخم گیاهان ، گلدان کشاورزی و باغبانی و ... می‌باشند که با کیفیت بالا برای تهیه انواع خاک گلدان و استفاده در امر زراعت تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در خاک مزارع و باغ‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی محصولات

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع کود و خاک در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع کود و خاک را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع کود و خاک و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.