مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود ورمی کمپوست برای درخت

Sunday، ۱۴ Farvardin ۱۴۰۱

چگونه از کود ورمی کمپوست برای درخت استفاده کنیم؟

کود ورمی کمپوست با داشتن عناصر و مواد مغذی، آنزیم‌های محرک رشد و قابلیت نگهداری بالای آب، سبب افزایش کیفیت خاک درختان می‌شود و انرژی لازم را برای تولید میوه‌های سالم و مرغوب از شروع گل دهی تا رسیدن میوه‌ها برای درختان فراهم می‌کند. علاوه بر کیفیت کود ورمی کمپوست، میزان و نحوه مصرف آن بر رشد رویشی و افزایش عملکرد درختان و محصولات کشاورزی موثر است. نحوه مصرف کود ورمی کمپوست در باغات بر میزان اثرگذاری آن بسیار مهم است و برخی از باغداران و کشاورزان به دلیل استفاده نادرست از کود ورمی کمپوست نتیجه مطلوبی از عملکرد و کیفیت محصولات خود مشاهده نمی‌کنند. در این مقاله درباره استفاده کود ورمی کمپوست مطالبی را عنوان خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تاثیر کود ورمی کمپوست برای درخت

تاثیرکود ورمی کمپوست علاوه بر اصلاح ساختمان و بافت خاک خواص دیگری مانند جوانه زنی سریعتر بذرها، افزایش رشد گیاهچه‌ها، افزایش ریشه درختان و گیاهان می‌باشد و همچنین تحمل تنش ریشه را بهبود می‌بخشد و نیز باعث گلدهی زودتر و افزایش عملکرد درختان می‌شود. کود ورمی کمپوست شوک پیوند در درختان را کاهش می‌دهد و شادابی و کیفیت طعم میوه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. درختان رشد یافته با کود ورمی کمپوست دارای برگ و گل بیشتری هستند و سطح برگ آن‌ها مقدار کلروفیل بیشتری دارد.

فواید کود ورمی کمپوست برای درخت

کود ورمی کمپوست که توسط کرم‌های خاکی تولید می‌شود و دارای مقدار زیادی مواد غذایی می‌باشد که خصوصیات فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی خاک شما را بهبود می‌بخشد فواید زیر را برای درختان شما نیز دارد.

  • افزایش قدرت درختان با ضخیم تر شدن شاخه‌ها و افزایش تعداد شاخه‌ها که باعث افزایش محصول می‌شود
  • تسریع توسعه ریشه درختان در خاک
  • فراهم کردن مواد مغذی لازم برای درختان
  • افزایش میزان گلدهی درختان
  • رسیدن همزمان میوه‌ها
  • بهبود طعم میوه‌ها
  • کاهش استرس و تنش سرمایی در درختان
  • افزایش رنگ، اندازه و یکدست شدن میوه درختان
  • افزایش زمان انبار داری میوه‌ها با حفظ کیفیت آن‌ها

زمان مصرف کود ورمی کمپوست برای درخت

بهترین زمان مصرف کود ورمی کمپوست برای درخت در اواخر زمستان و به صورت چالکود است. البته بدون چالکود ورمی کمپوست را می‌توان در تمامی فصول سال استفاده کرد چون ورمی کمپوست برخلاف کودهای حیوانی و دامی آمونیاک و اوره ندارد و باعث سوختن ریشه درختان و گیاهان نمی‌شود. اگر می‌خواهید از چالکود استفاده کنید حتما باید ورمی کمپوست را در زمستان مصرف کنید تا ریشه درختان در خواب براثر ضربات بیل آسیب نبیند. مقدار و زمان مصرف ورمی کمپوست با در نظر گرفتن وضعیت خاک، کیفیت آب، آنالیز خاک و نوع محصول کشت شده می‌تواند متفاوت باشد و بهترین روش مصرف هر نوع کود انجام آزمون خاک و مشاوره با کارشناسان می‌باشد که برای مشاوره در این زمینه می‌توانید با کارشناسان شرکت گلباران سبز با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ و ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید.

روش مصرف کود ورمی کمپوست برای درخت

کود ورمی کمپوست برای اینکه بیشترین تاثیر را بر عملکرد و کیفیت محصولات داشته باشد باید نزدیک ریشه درختان قرار بگیرد و معمولا به دو روش چالکود و کانال کود در درختان میوه استفاده می شود.

روش چالکود کود ورمی کمپوست برای درخت

در این روش بسته به سن درخت دو تا شش چاله در زیر سایه انداز درختان حفر کنید و توجه کنید که چاله‌ها باید در انتهای سایه انداز درختان حفر شوند. عمق چاله‌های حفر شده در درختان زیر ۵ سال حداقل ۱۰ و حداکثر ۳۰ سانتی متر و در درختان بالای ۵ سال نیز حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ سانتی‌متر باشد. در سیستم غرقابی چاله‌های حفر شده باید دقیقا در مسیر آب آبیاری قرار داشته باشند و در سیستم آبیاری قطره‌ای نیز در زیر قطره چکان‌ها قرار بگیرند.

روش کانال کود ورمی‌کمپوست برای درخت

در این روش کانالی به عمق ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر بسته به سن درخت حفر کنید و میزان ورمی کمپوست توصیه شده را در داخل آن بریزید و مانند چالکود، کانال کود هم باید در قسمت انتهایی سایه انداز درختان ایجاد شود. کانال‌های ایجاد شده باید در مسیر آب آبیاری قرار گرفته باشند تا همراه با آب کود ورمی کمپوست جذب ریشه درختان شود. توجه داشته باشید که عمق کانال باید با توجه به عمق نفوذ ریشه‌ها ایجاد شود به طوری که در هنگام حفر کانال نباید به ریشه ها آسیب جدی وارد شود.

میزان مصرف ورمی کمپوست برای درخت

کود ورمی کمپوست برای انواع درختان گرمسیری و سردسیری مناسب است و اغلب باغداران به تاثیر این نوع کودها آگاه هستند. میزان مصرف کود ورمی کمپوست برای درخت بر اساس سن آن‌ها متفاوت می‌باشد و به ازای هر سال سن درخت، دو تا سه کیلوگرم به صورت چالکود یا کانال کود هر ۲ یا ۳ سال یک بار باید مصرف شود. برای مثال اگر درخت شما ۵ سال سن دارد ۵ تا ۱۵ کیلوگرم کود ورمی کمپوست نیاز دارد.

میزان مصرف کود کمپوست در زمان کاشت نهال

در زمان کاشت نهال نیز می‎توانید ورمی کمپوست را با خاک مخلوط کنید و در زیر ریشه درختان قرار دهید. برای تهیه بستر خاک در زمان کاشت نهال به ازای هر نهال، ۵۰۰ گرم کود ورمی کمپوست استفاده کنید تا بستر مناسبی برای رشد ریشه‌ها فراهم شود که این کار باعث توسعه ریشه درختان در خاک شده و ذخیره رطوبت را افزایش می‌دهد.

ورمی کمپوست گلباران سبز

ورمی‌کمپوست از اجساد و فضولات کرم خاکی تشکیل شده است و یک کود آلی و ارگانیک می‌باشد و منبع غنی پتاسیم،‌ نیتروژن و فسفر بوده و ارزش غذایی بالایی دارد و با داشتن عناصر ریز مغذی مثل روی، مس، منگنز و آهن می‌تواند رشد درختان و گیاهان را تقویت می‌کند و به فرایند ریشه‌زایی و رشد قلمه‌ها هم کمک می‌کند. ورمی کمپوست به تنهایی یک نوع خاک نیست بلکه این ترکیب یک کود مغذی و بی بو می‌باشد و ترکیبی بسیار سبک است که می‌تواند آب زیادی در خود نگه دارد و می‌توان در زراعت و باغبانی و خاک گلدان استفاده شود. شرکت گلباران سبز ورمی کمپوست را با بسته‌بندی‌های زیر تولید و عرضه می‌کند.

بسته بندی آلومینیومی : وزن (۱ و ۲ و ۴ و ۸) کیلوگرمی

بسته بندی نایلونی : حجم ۲۰ لیتری

به صورت فله : وزن از ۲۵ کیلو گرم به بالا

محصولات دیگر گلباران سبز

محصولات دیگر شرکت گلباران سبز عبارتند از : کوکوپلاس ، کوکوماس ، کمپوست طلایی چای ، کود ورمی کمپوست ، ورمی پلاس ، کود گرانوله ، پوست برنج ، پوست بادام زمینی ، پیت ماس ، کوکوپیت ، لیکا ، پرلیت ، زئولیت و بارک پیت ، سموم دفع آفات گیاهان ، محصولات تقویتی مایع ، محصولات تقویتی پودری ، بذر و تخم گیاهان ، گلدان کشاورزی و باغبانی و ... می‌باشند که با کیفیت بالا برای تهیه انواع خاک گلدان و استفاده در امر زراعت تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به خاصیت هر کدام شما می‌توانید در خاک مزارع و باغ‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی محصولات

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش انواع کود و خاک در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع کود و خاک را در سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای خرید انواع کود و خاک و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.