مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

کود مایع گرین گروت

Sunday، ۲۹ Khordaad ۱۴۰۱

همه چیز درباره کود مایع گرین گروت برای گیاهان آپارتمانی

کود مایع گرین گروت چیست؟

کود مایع گرین گروت یکی از انواع مشهور کودهای شناخته‌شده برای گیاهان آپارتمانی است. کود مایع گرین گروت به نحوی فرموله شده است تا تمام مواد مغذی معدنی و آلی مورد نیاز گیاهان آپارتمانی را تامین کند. مانند سایر کودهای موجود در بازار، برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه، باید از کود مایع گرین گروت مطابق دستورالعمل ذکر شده بر روی ظرف آن استفاده نمود. مقدار بیش از اندازه کود می‌تواند منجر به از بین رفتن گیاه شود. این کود ساخته شده از مواد شیمیایی می باشد.

همانطور که پیشتر اشاره شده است، برای استفاده از کود مایع کافی است مطابق دستور مقداری از آن را در آب حل کرده و به گلدان دهید. تعداد دفعات آبیاری گلدان با کود رقیق‌ شده با آب بستگی به نوع و شرایط گیاه شما دارد. اغلب گیاهانی که دارای جوانه‌های بزرگ و خیره‌کننده‌ای هستند به مقدار بیشتری کود مایع نیاز دارند. همواره قبل از استفاده از کود برای گیاه خود در مورد مواد مغذی مورد نیاز آن تحقیق کنید. یکی از مزایای استفاده از کود مایع برای گیاهان کنترل شرایط آن‌هاست. به طور مثال در برخی مواقع سال گیاهان به خواب می‌روند که در این زمان‌ها به مقدار کمی مواد مغذی نیاز دارند. حال آنکه در برخی دیگر از مواقع سال گیاهان رشد سریعی را تجربه می‌کنند. واضح است که در این شرایط آن‌ها به مقدار بیشتری مواد مغذی نیاز خواهند داشت. با توجه به اینکه فعالیت گیاه در پاییز و زمستان بسیار کاهش پیدا می نمایند بخصوص گیاهان آپارتمانی و فضاهای باز به غیر از گلخانه ها، لذا بهتر است نسبت به مصرف کودهای مایع گرین گروت تا اواخر اسفند خودداری نمائید.

آبیاری گیاهان آپارتمانی به وسیله کود مایع رقیق‌‍‌شده با آب

چگونه گیاهانی سرحال و با طراوت در خانه داشته باشیم؟

بسیاری از افراد علاقه‌مند به داشتن گیاهان آپارتمانی زینتی و یا خوراکی در خانه هستند. اما گیاهان آپارتمانی شرایط متفاوتی را در مقایسه با گیاهانی که در خارج از خانه و در طبیعت هستند تجربه می‌کنند. یکی از دلایل اصلی رشد سریع و مناسب گیاهان در طبیعت بهره‌مندی از خاک خاصلخیز است. خاک حاصلخیز علاوه بر داشتن مواد مغذی ضروری برای رشد گیاهان، دارای حفرات مناسب و به هم پیوسته برای زهکشی مناسب آب و هوادهی خاک است. در صورتی که شرایط محیطی مناسب باشد، در حضور اکسیژن میکروارگانیسم‌های خاک قادر به جذب نیتروژن و فسفات و تبدیل آن به ترکیبات قابل استفاده برای گیاهان خواهند بود. از طرفی، فرایند تجزیه مواد آلی و در دسترس قرار دادن واحدهای سازنده آن برای گیاهان نیز به خوبی صورت خواهد پذیرفت.

اما زمانی که این خاک مناسب در گلدان ریخته می‌شود، به مرور زمان، به دلیل بسته بودن محیط گلدان و آبیاری گیاهان،‌ حفره‌های پیوسته خود را از دست می‌دهد. در این حالت خاک هوادهی مناسبی نخواهد داشت. از طرفی مواد مغذی معدنی علاوه بر این که به مرور در محیط گلدان کاهش می‌یابند، به دلیل آبیاری گیاه پراکندگی مناسبی در گلدان نخواهند داشت و به قسمت‌های انتهایی گلدان سرازیر خواهند شد. درصد ترکیب مواد آلی نیز به دلیل تجزیه توسط میکروارگانیسم‌ها به مرور کاهش می‌یابد. مواد آلی خاک از ته نشینی مواد مغذی در گلدان جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند رطوبت در گلدان باقی بماند. در این شرایط خاک گلدان دیگر مناسب رشد نیست و گیاه در گلدان رشد آهسته‌ای خواهد داشت.

برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی در خاک باید در فاصله زمان‌های مناسب از کودهای تقویت‌کننده مناسب گیاهان آپارتمانی استفاده شود. پیشنهاد می‌شود برای راه یافتن هوا به درون خاک نیز آن را تا حدودی زیر و رو نمایید. کود مایع گرین گروت حاوی تمامی عناصر ضروری برای رشد گیاهان، شامل نیتروژن، فسفر، پتاسیم،‌ منگنز و آهن است. علاوه بر این، برای جلوگیری از ته‌نشینی مواد مغذی، ترکیبات آلی شامل اسید هیومیک، آمینو اسیدها و پپتید نیز در این کود وجود دارد. کود گرین گروت به رشد ریشه‌های گیاهان بسیار کمک می‌کند. یکی از دلایل آن وجود هیومیک اسید است که به جذب آهن، نیتروژن و فسفر توسط ریشه‌ها کمک می‌کند.

گیاهان سرحال و با طراوت در محیط خانه

مزایای استفاده از کود مایع گرین گروت

به طور کلی،‌ مزایای استفاده از کود مایع گرین گروت به شرح زیر است:
  • فراهم کردن مواد معدنی ضروری مورد نیاز گیاهان آپارتمانی شامل نیتروژن،‌ فسفر، ‌پتاسیم، منگنز و آهن
  • فراهم کردن مواد آلی شامل هیومیک اسید، اسید آمینه‌ها و پپتید
  • جلوگیری از بیماری کلروزیس یا رنگ‌پریدگی در گیاهان
  • افزایش سرعت رشد ریشه‌ها در خاک
  • افزایش رشد جوانه‌ها
  • افزایش رشد کلروفیل در گیاهان
  • افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات
  • کمک به حفظ میکروارگانیسم‌های موجود در خاک

خرید محصولات گلباران سبز

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش محصولات کشاورزی، انواع محصولات تقویتی مایع و محصولات تقویتی پودری ، کودهای ارگانیک و انواع خاک گل در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع محصولات را در حجم و سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است. برای خرید انواع محصولات و خاک گلدان به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.