مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

مضرات کود شیمیایی برای انسان

Monday، ۳۰ Khordaad ۱۴۰۱

مضرات کود شیمیایی برای انسان را بهتر بشناسید

کودها در کنار آن که فواید زیادی برای رشد گیاه می توانند داشته باشند، مضراتی هم برای انسان دارند در صورتیکه بصورت بی رویه استفاده شود. در این مقاله قصد داریم مضرات کود شیمیایی برای انسان را به شکلی کامل به شما معرفی کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر درباره کودهای شیمیایی و مضرات آن برای انسان بدانید.

کود شیمیایی کودی است که از کنار هم قرار دادن عناصر مختلف مورد نیاز گیاه ساخته می شود. به شکل کلی نمی توان گفت که کود شیمیایی نباید به کار برده شود اما باید دانست که کود شیمیایی مضرات بسیاری برای بدن انسان دارد و نحوه استفاده از آن ها بسیار مهم است.

به شکل کلی می توان گفت کود شیمیایی مضراتی مانند ناسازگاری با محیط زیست دارد همچنین می توان اشاره کرد که این کودهای شیمیایی ساختار خاک را بهبود نمی بخشند بلکه تنها به رشد گیاه کمک می کنند. دیگر مسئله این است که کاربرد مکرر و کود دهی بسیار زیاد و پیش از حد به خاک و گیاهان آسیب های بسیاری وارد می کند.

به طور کلی میتوانید آزمایش خاک بمقدار نیاز گیاهان را به کود شیمیایی مشخص نمایید که به همان میزان به خاک اضافه شود تا موجب اثرات سوء در روی انسان نداشته باشد.

مضرات کود شیمیایی برای انسان

بگذارید پیش از آن که به مضرات کودهای شیمیایی برای انسان بپردازیم ابتدا مزایای آن را بیان کنیم. یک مزیت کودهای شیمیایی این است که این کودها قیمت پایینی دارند. دیگر مزیت کود شیمیایی کمک سریع آن ها به بهبود سریع گیاه است.

اگر میخواهید از کودهای شیمیایی برای رشد گیاه خود استفاده کنید باید به چند نکته توجه ویژه نشان دهید. اولین چیزی که باید به آن توجه کرد داشتن اطلاعات و شناخت کافی از خاک و نیازهای گیاه است. دومین مسئله داشتن شناخت کامل و درست از کود مورد استفاده است. همچنین در هنگام خرید کود مناسب برای گیاه خود به برند کود نیز توجه کنید. خرید کود با برند معتبر بسیار مهم است. همچنین سعی کنید کود خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

ویژگی های مضر کود شیمیایی

استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی خطر ابتلا به سرطان را بسیار افزایش می دهد. به همین دلیل استفاده از آن ها در موارد بسیاری توصیه نمی شود. همچنین استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی ممکن است باعث از بین رفتن بافت مواد غذایی شود و همین مسئله می تواند بسیار برای سلامتی انسان خطرناک باشد. دیگر ضرر بسیار مشکل آفرین را می توان آسیبی دانست که کودها به آب های زیرزمینی وارد می کنند. مواد سمی که در درون کودها وجود دارند به درون خاک نفوذ می کنند و از همین راه وارد آب های زیرزمینی می شوند. ورود این مواد به آب به معنای افزایش بیش از اندازه سطح نیترات درون آب است. این نیترات اگر وارد آب و یا غذا شود باعث سرطان خواهد شد.

خطرات کودهای شیمیایی در سلامت انسان

مشکل بعدی که از مضرات کود شیمیایی برای انسان است تجزیه نشدن این کودها در محصولات و گیاهان است. سموم موجود در کودهای شیمیایی به هیچ عنوان نباید وارد بدن انسان شوند. زیرا انتقال آن ها به دلیل طول عمر زیادشان ممکن است باعث ایجاد بیماری های گوناگون شود. بخصوص کودهای نیتراته که موجب انهدام سلولهای قرمز در انسان می گردد و سرطان خون بوجود می آید.

از دیگر مضرات کود شیمیایی برای انسان می توان به مواردی همچون ایجاد اختلال های عصبی و گوارشی اشاره کرد.

عوارض کود شیمیایی برای انسان

اصلی ترین عوارض کود شیمیایی برای انسان را بدون شک می توان خطر ابتلا به سرطان به دلیل تماس بیش از اندازه با سموم کودها دانست. علاوه بر این کودهای شیمیایی ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی در بدن انسان شوند. ضرر دیگر این مواد این است که سموم کودها باعث مختل شدن سیستم ایمنی بدن انسان نیز می شود. ایجاد مشکل در سیستم ایمنی بدن انسان خود ممکن است موجب بیماری های ام اس و یا دیابت شود.

یک نکته مهم

فراموش نکنید که سموم موجود در کودهای شیمیایی ماندگاری بسیار زیادی دارند. در واقع می توان گفت نیمه عمر آن ها بسیار زیاد است. همچنین فراموش نکنید که استفاده از کود در منزل برای رشد گیاه باعث آلودگی تمام اعضای خانواده خواهد شد.

همچنین فراموش نکنید در کنار مضرات کود شیمیایی برای انسان این کودهای شیمیایی مضرات بسیاری نیز بر محیط زیست دارند. اگر بمقدار بیش از نیاز گیاهان استفاده شود در واقع ما نیاز داریم برای رفع کمبود عناصر مورد نیاز گیاهان از کود شیمیایی در کنار سایز مواد تغذیه ای اورگانیک مانند جلبک دریایی، کودهای دامی که فاقد عناصر کامل محدود هستند نیاز به ترکیب با کودهای شیمیایی نیز استفاده نماییم.

خرید محصولات گلباران سبز

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش محصولات کشاورزی، کودهای ارگانیک و انواع خاک گل در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع محصولات را در حجم و سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است. برای خرید انواع محصولات و خاک گلدان به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.