مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

خاک گل گندمی

Wednesday، ۶ Bahman ۱۴۰۰

خاک گل گندمی باید چگونه باشد؟

یکی از گیاهان آپارتمانی که در بیشتر خانه‌ها و محیط‌های دیگر دیده می شود گیاه آپارتمانی گندمی است که به نام‌های لانه‌پرنده و عنکبوتی نیز معروف می‌باشد و دارای برگ‌های ظریف، کشیده و سوزنی شکل است و ریشه هایش به شکل گوشتی و غده‌ مانند در خاک گل گندمی رشد می‌کنند. قیمت گیاه گندمی ارزان است و نگهداری از آن آسان می‌باشد همچنین تصفیه کننده هوا نیز می‌باشد و با زیبایی خود، طراوت و شادابی محیط خانه و محل کار را افزایش می‌دهد. یکی از انتخاب‌های اصلی افرادی که می‌خواهند در منزل گل و گیاه پرورش دهند گیاه گندمی است که باید شرایط و نیازهای مهم گیاه را فراهم کنید یک از این نیازها، خاک گل گندمی می‌باشد که برای افزایش رشد برگ‌ها و ریشه‌ها تاثیری زیادی دارد. در این مقاله با شرایط خاک گل گندمی و خاک مناسب گل گندمی آشنا می‌شوید.

خاک مناسب گل گندمی

خاکی با بافت نیمه سنگین برای خاک گل گندمی مناسب می‌باشد و همچنین باید مواد غذایی لازم را برای گیاه تامین کند ولی نباید زهکشی آن پایین باشد. ریشه‌های گیاه گندمی به صورت غده می‌باشند و رشد آن‌ها زیاد می‌باشد پس رطوبت لازم برای رشد ریشه‌ها باید تامین شود. جهت زهکشی بهتر در خاک گل گندمی می‌توانید از پرلیت استفاده کنید تا با جذب آب اضافه از پوسیدگی ریشه‌ها جلوگیری کنید. خاک گل گندمی باید کم قلیایی باشد تا گیاه رشد خوبی داشته باشد.

این گیاه در خاک‌ها و ترکیبات مختلفی کاشته می‌شود که می‌توان از خاک و کود آماده،خاک کمپوست و خاک باغچه ضدعفونی شده و ماسه برای خاک گل گندمی استفاده کرد و همچنین ترکیب خاک و برگ به همراه کود ورمی کمپوست و کمی شن و ماسه برای رشد و پرورش گیاه نیز مناسب می‌باشد.

کوددهی گل گندمی

برای تقویت خاک گل گندمی از کود NPK (20-20-20) و کود مخصوص گل‌های زینتی استفاده کنید و عمل کوددهی را در فصل رشد از بهار تا اواخر تابستان انجام بدهید. یک قاشق چای خوری (5 سی سی) از کود مایع را در یک لیتر آب رقیق کنید و هر 15 روز یک بار خاک گل گندمی را با این محلول آبیاری نمایید ولی در استفاده ازکود زیاده روی نکنید چون به گیاه شما آسیب خواهد رسید. همچنین می‌توانید از کودهای طبیعی مانند تفاله چای، پوست موز و … برای این گیاه استفاده کنید.

کود مایع گلدهی 20-3 (N.P.K) گرین گروت

همه گياهان آپارتماني و غير آپارتماني به مقدار قابل توجهي عناصر نيتروژن، فسفر و پتاسيم نياز دارند که در صورت در دسترس بودن و کافي بودن اين مواد گياه مي‌تواند به خوبي رشد کند. مقداري از اين عناصر از طریق خاک تامين مي‌شود ولي بعد از مدتي که گياه از خاک گل گندمی تغذيه کرد مواد غذایی خاک کم می‌شود و بايد حتما مواد غذايي گياه از طريق کود تامين شود تا رشد گياه شما متوقف نشود. برای تقویت خاک گل گندمی از کود مایع گلدهی 20-3 (N.P.K) گرین گروت استفاده کنید که می‌توانید برای خرید کود به فروشگاه اینترنتی گلباران سبز مراجعه کنید.

تعویض گلدان و خاک گل گندمی

گیاه گندمی رشد سریعی دارد و ریشه‌های آن فضای زیادی از گلدان را اشغال می‌کنند بهتر است در صورت نیاز سالی یک بار گلدان و خاک گلدان گندمی را با یک سایز بزرگتر تعویض نمایید. همچنین می‌توانید در صورت ضعیف شدن گیاه در طی سال، خاک سطحی آن را با خاک جدید و غنی تعویض کنید. برای انجام این کار مراقب ریشه‌ها باشید. بهترین زمان تعویض گلدان و خاک گل گندمی فصل بهار است در این زمان علاوه بر انتقال گیاه به گلدان بزرگ‌تر می‌توانید عمل تکثیر را هم انجام دهید. در موقع تعويض خاک گلدان باید پاجوشها ساقه گرفته شود و در گلدانهای کوچک دارای پیت ماس بعنوان یک گیاه جدید کاشته شود.

خرید گیاه آپارتمانی گندمی

خرید گیاه آپارتمانی گندمی به علت پرورش و نگهداری آسان و همچنین قیمت مناسب آن در بین مردم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. قیمت گیاه آپارتمانی گندمی نسبت به گیاهان دیگر مناسب تر بوده و به سایز و اندازه گیاه بستگی دارد و گیاهان سالم و زیبا با سایزهای بزرگ‌تر قیمت بیشتری دارند. برای خرید گیاه طبیعی گندمی در سایزهای مختلف می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گلباران سبز مراجعه کنید.

معرفی خاک آماده گل گندمی

از خاک های آماده مناسب می‌توانید برای گیاه گندمی استفاده کنید این خاک را می‌توانید به صورت اینترنتی از شرکت‌های معتبر مانند شرکت گلباران سبز خریداری نمایید. برای خاک گل گندمی، می توانید محصول خاک و برگ شرکت گلباران سبز را استفاده کنید که در ادامه با مشخصات آن آشنا می‌شوید.

خاک و برگ شرکت گلباران سبز

ترکیبات خاک و برگ غنی شده شرکت گلباران سبز، برگ‌های پوسیده شده است که دارای زهکشی مناسبی برای گیاه شما می‌باشد و سرشار از مواد غذایی مانند ورمی‌کمپوست و کود کمپوست فسیل جنگلی (جهت غنی‌سازی)، که لیکا و پرلیت هم به آن اضافه شده است و در سایزهای (4-8-12-16-20-24-28) لیتری در بسته بندی نایلونی و در سایزهای (1-2-4) کیلوگرمی در بسته بندی آلومینیومی جهت استفاده برای خاک گل گندمی تولید می‌گردد و همچنین این محصول به صورت فله هم عرضه می‌شود.

برای خرید انواع خاک گل، کود مایع و محصولات دیگر به صورت اینترنتی می‌توانید به فروشگاه شرکت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس گرفته و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.