مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

بذر گیاهان گران قیمت

Monday، ۲۳ Khordaad ۱۴۰۱

آشنایی با بذر گیاهان گران قیمت :

در میان گیاهان مختلف؛ برخی از گونه ها لوکس و گران قیمت هستند. مانند مارچوبه که یکی از سبزیجات گران قیمت است. برخی گیاهان دارویی مانند بابونه، به لیمو، مریم گلی، آویشن، زیره، زعفران ( البته پیاز زعفران ) و اسطوخودوس نیز جزء گیاهان گران قیمت هستند.

تعدادی از گیاهان آپارتمانی هم دارای قیمت های بالایی می باشند و در دسته‌ی گیاهان لوکس قرار می گیرند. انواع گل های ارکیده، لاکی بامبو، درختچه‌ی نخل کنتیا، پاچیرا، گیاه طبیعی زاموفیلیا ، برخی از کاکتوس های خاص، درختچه‌ی بونسای، آرانیا و گیاه طبیعی فیکوس آفریقایی جزء گیاهان آپارتمانی لوکس و گران به حساب می آیند.

برخی از گیاهان کمیاب هستند و بذر آنها به آسانی به دست نمی آید. به همین دلیل این نوع گیاهان نیز در رده‌ی گیاهان گران قیمت قرار می گیرند. از این دسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رز ژولیت
  • سیب ژولیت
  • گل رز رونده
  • انواع بادمجان های کمیاب
  • آرتیشو
  • رزهای شهابی و رنگی
  • رز رنگین کمان، گل اکیوم
  • گوجه سیاه
  • نخل دم ماهی
  • موز لاوندر
  • فلفل سفید
  • فلفل دلمه ای مشکی

اینها تنها نمونه های کوچکی از دسته گیاهان گران قیمت می باشند. همان طور که گفته شد تهیه‌ی بذر این گیاهان سخت و پر هزینه می باشد.

بذ‌ر گل ارکیده :

یکی از انواع بذر گیاهان گران قیمت؛ بذر گل ارکیده است. گل ارکیده بسیار زیبا است و طرفداران زیادی دارد. انواع متنوعی از گل ارکیده وجود دارند که باعث شده این گروه جزء بزرگترین خانواده گل ها و گیاهان باشند. گل های ارکیده در تمامی رنگ ها به جز رنگ سیاه وجود دارند.

گل های فلونوپسیس، اونسیدیوم، سیمبیدیوم، دندروبیوم، میلتونیا و کاتلیا در دسته‌ی گل های ارکیده قرار می گیرند. هر کدام از این گل ها از نظر رنگ و ظاهر با یکدیگر تفاوت دارند و به عنوان گیاه لوکس در دسته‌ی‌ بذر گیاهان گران قیمت قرار می گیرند. البته لازم بذکر است بهترین روش تکثیر ارکیده از طریق ساقه یا گیاهچه می باشد.

بذر گل ارکیده در دماهای معمولی رشد کرده و می توان آن را در آپارتمان نیز پرورش داد. اوایل فصل بهار؛ بهترین زمان برای کاشتن بذرهای ارکیده می باشد. به این منظور بذرها را در گلدان های مناسب و استریل می کارند. گلدان را باید از خاک مناسب و کودهای سازگار با محیط زیست پر کرد. بعد از اینکه گیاه به اندازه‌ی کافی رشد کرد می توان بار روش تقسیم ساقه و انتقال گیاهچه این گل زیبا را تکثیر کرد.

بذر گل رز ژولیت :

یکی از کمیاب ترین و نایاب ترین انواع بذر گیاهان گران قیمت متعلق به رز ژولیت است. این گل زیبایی منحصر به فردی دارد.

این موضوع باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد و نظر علاقمندان به گل و گیاه را به خود جلب کرده است. به همین دلیل در دسته‌ی بذر گیاهان گران قیمت قرار می گیرد.

برای کاشت بذر گل رز ژولیت؛ ابتدا باید بذرها را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار داد تا کاملا خیس بخورند. این کار به جوانه زدن بذر کمک می کند. سپس بذرهای رز ژولیت را درون خاک مناسب قرار می دهند. تا زمان جوانه زدن باید رطوبت خاک کافی باشد و از خیس کردن بیش از حد خاک پرهیز شود.

بعد از اینکه بذرها جوانه زدند و تا حدی رشد کردند؛ باید آنها را به گلدان های مناسب منتقل کرد. زمانی که حدودا ۴ یا ۵ برگ روی گیاه به وجود آمد؛ زمان مناسبی برای جابجا کردن گیاه می باشد.

بذر گل بابونه :

بذر بابونه یکی دیگر از انواع بذر گیاهان گران قیمت می باشد. این گیاه علاوه بر زیبایی دارای خواص درمانی ویژه ای است که باعث شده مصرف این گیاه افزایش چشمگیری داشته باشد. به تبع آن قیمت این گیاه نیز زیاد می باشد. بابونه دارای طبع گرم و خشک است و از تیره‌ی کاسنیان است.

برای کاشت گل بابونه باید بذرهای مرغوب و با کیفیت را تهیه کرد. سپس بذرها را در گلدان مناسب که خاک مغذی دارد می کارند. در ابتدای کاشت باید گلدان حاوی بذرها، در محیط گرم نگهداری شوند.

نباید فراموش شود که خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد و از آبیاری زیاد نیز خودداری شود. بعد از اینکه بذرها جوانه زدند، آنها را به گلدان های بزرگتر منتقل می کنند. در این زمان می توان گیاه بابونه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد. بعد از گذشت تقریبا دو ماه؛ گل های ریز و سفید بابونه پدیدار می شوند. گیاه بابونه بدون کود نیز رشد خوبی دارند؛ اما می توان هر چند وقت یکبار به آنها کود داد.

خرید بذر گلهای زینتی گلباران سبز

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش محصولات کشاورزی، انواع بذر و تخم گلهای زینتی ، کودهای ارگانیک و انواع خاک گلدان در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع محصولات را در حجم و سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است. برای خرید انواع محصولات و خاک گلدان به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.