مشتری گرامی هزینه ارسال بار در کل به عهده مشتری می باشد. لطفا قبل از تایید سفارش هزینه ها را کامل ملاحظه نمایید.
گلباران سبز گیلان

بذر صیفی جات ارگانیک

Saturday، ۲۸ Khordaad ۱۴۰۱

صیفی جات و نحوه کاشت بذر آنها :

صیفی جات نوعی از گیاهان هستند که در بهار کاشته می شوند و محصول آنها در اواخر تابستان یا اوایل پاییز به دست می آید. صیفی جات نوعی میوه هستند و نباید با سبزیجات اشتباه گرفته شوند. در واقع صیفی جات با روش گلدهی تکثیر و تولید مثل می کنند و میزان قند بیشتری نسبت به سبزیجات دارند. قند موجود در صیفی جات از نوع فروکتوز می باشد.

انواع کدو، گوجه فرنگی، انواع فلفل، بادمجان، طالبی، هندوانه، خربزه، خیار سبز، بامیه و ذرت در دسته‌ی صیفی جات قرار می گیرند. صیفی جات دارای مواد معدنی و املاح بسیار مفیدی هستند. همچنین سرشار از ویتامین های انواع A،B،C و E می باشند که برای سلامتی بدن بسیار ضروری هستند. در ضمن فیبر بالای موجود در صیفی جات برای دستگاه گوارش و هضم غذا بسیار مفید است.

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و به دنبال آن افزایش تقاضای جامعه نسبت به محصولات کشاورزی؛ باعث شده تا از انواع کودها، سموم، علف کش ها و مکمل ها برای افزایش تولید محصولات کشاورزی استفاده شود. همچنین دستکاری ژنتیکی و تولید محصولات تراریخته نیز یکی دیگر از روش های تولید محصولات کشاورزی می باشد.

این مواد و روش های ازدیاد محصول؛ بر روی انسان و محیط زیست اثرات مخربی دارند و در برخی موارد موجب بروز سرطان می شوند. همچنین طعم، مزه و کیفیت محصولات کشاورزی را تغییر می دهند. در نتیجه ذائقه جامعه به سمت محصولات ارگانیک و طبیعی تغییر کرده است.

فرآیند تولید صیفی جات ارگانیک به طور کامل با طبیعت هماهنگ و سازگار است. زیرا روند تولید و رشد این محصولات کشاورزی به طوری طبیعی است و هیچ گونه کود یا سمومی در فرایند تولید آنها استفاده نشده است. در نتیجه هم کیفیت و طعم محصولات کشاورزی حفظ شده و هم به محیط زیست و انسان آسیبی وارد نمی شود.

بذر صیفی جات ارگانیک :

یکی از روش های بهره مندی از صیفی جات ارگانیک کاشت این محصولات در منازل است. به این منظور می توان بذر صیفی جات ارگانیک را در باغچه و یا حتی گلدان کاشت. با این روش هم بخشی از نیاز خانواده برطرف می شود و هم می توان با خیال راحت از محصولات سالم برخوردار شد. به علاوه کاشت انواع صیفی جات باعث سرسبزی و زیبایی محیط اطراف و تمیزی هوا می شود. یادآوری می نمایم برای تولید این نوع صیفیجات نیاز است از کودهای اورگانیک و برای مبارزه با آفت و بیماریها از سموم اورگانیک استفاده شود. ضمنا شرایط رشد رویشی و زایشی از نظر نور – دما – رطوبت – تغذیه و آبیاری مناسب گیاه فراهم باشد.

قبل از کاشت؛ باید بذر صیفی جات ارگانیک را به مدت یک یا دو روز خیساند تا بذر به اندازه‌ی کافی متورم شود. سپس بذر صیفی جات ارگانیک را روی دستمال پهن کرد تا آب آن گرفته شود.

برای کاشت بذر صیفی جات ارگانیک باید دو یا سه عدد بذر را درون خاک مناسب قرار داد. البته ضخامت خاک بر روی بذر نباید زیاد باشد. بهتر است ضخامت خاک حدود نیم سانتی متر باشد تا جوانه به راحتی از خاک بیرون بیاید. بهترین عمق کاشت بذر دو برابر قطر بزرگتر آن می باشد.

لازم به ذکر است که باید تا زمان جوانه زدن؛ خاک مرطوب باشد. البته نباید به بذر صیفی جات ارگانیک زیاد آب داد. همچنین باید نور کافی به آن برسد.

در صورتی که قرار است بذر صیفی جات ارگانیک در گلدان کاشته شوند؛ باید از گلدان هایی که دارای سوراخ زهکشی هستند استفاده کرد. یا اینکه یک لایه پوکه در گلدان مورد استفاده ریخته شود.

بذر خیار :

از انواع بذر صیفی جات ارگانیک می توان استفاده کرد. به طور مثال بذر خیار را باید در عمق ۳ تا ۵ سانتی متری خاک کاشت. باید مواظب بود تا خاک همیشه مرطوب باشد و زیاد آبیاری انجام نشود. بعد از جوانه زدن بذر باید آن را به یک گلدان مناسب که دارای زهکشی باشد منتقل کرد.

بذر گوجه فرنگی :

بذر گوجه فرنگی نیز یکی از انواع بذر صیفی جات ارگانیک است که می توان در منزل آن را کاشت. برای این کار باید بذر خیس خورده را در عمق ۰/۵ سانتی متری خاک قرار داد. سپس آن را در جای پر نور گذاشت و خاک را مرطوب نگه داشت.

بذر لوبیا سبز :

لوبیا سبز نیز یکی از صیفی جات مفید و پر مصرف است که می توان آن را در منزل کاشت. قبل از کاشت باید کود کافی و مناسب در خاک باغچه یا خاک گلدان ریخته شود. برای بهبود زهکشی خاک نیز مقداری ماسه به آن اضافه می کنند.

سپس باید بذر لوبیا سبز را در عمق ۴ سانتی متری خاک قرار داد. نور و آب کافی باید در محیط وجود داشته باشد. بعد از مدتی نیز جوانه ها را باید به گلدان بزرگتر منتقل کرد.

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، خرید اینترنتی و آنلاین است. از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر، به خواسته‌های خود برسید. فروشگاه اینترنتی شرکت گلباران سبز بزرگترین مرکز فروش محصولات کشاورزی، انواع بذر و تخم سبزیجات و صیفیجات ، کودهای ارگانیک و انواع خاک گل در تهران و سراسر کشور است و امکان خرید انواع محصولات را در حجم و سایزهای مختلف با تضمین کیفیت و قیمت، برای شما عزیزان فراهم آورده است. برای خرید انواع محصولات و خاک گلدان به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت گلباران سبز مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۱۰۰۰۵۰۲۱۸۸۷۱۴۴۴۷ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۴۰۹۸ در واتساپ پیام دهید.